کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی انجام گرفت

پاسخ اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد به معترضان آزمون این اداره کل

14 ارديبهشت 1400 ساعت 20:03

به جرات می‌توان ادعا کرد که در سطح کشور این نوع آزمون برای تأمین پرسنل از طریق شرکت‌های پیمانکاری برای اولین بار در این اداره کل صورت گرفته است که هدف نیز صرفآ جهت رضایت و اعتماد عمومی در بین شرکت کنندگان و مردم استان؛ رفع هرگونه شائبه و تبعیض و در نهایت جذب جوانان متخصص و متعهد و مستعد به منظور انجام وظایف؛ مسئولیت‌های قانونی و با توجه به حساسیت و اهمیت این مشاغل که با جان و مال مردم سر و کار دارد بوده است.


روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به مطلب «اعتراض واجدین شرایط آزمون اداره‌کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد / دفتر «روشنفکرخواستار روشنگری شد» توضیحاتی ارائه داده است.
به گزارش کبنانیوز، این توضیح به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
سردبیر محترم سایت کبنا نیوز، سلام علیکم
احتراماً پاسخ به درج خبر آن سایت در خصوص اعتراض واجدین شرایط آزمون اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان موارد مشروحه ذیل را به عنوان جوابیه ارسال می‌دارد.
1-ثبت نام و تشکیل پرونده با اطلاع رسانی از طریق پورتال رسمی این اداره کل به آدرس Www.kohgiloyeh.rmto.ir به صورت عمومی درج و به اطلاع و روئت عمومی رسانیده شد.
2-آزمون کتبی در مورخ 1399/11/10 صبح با اطلاع رسانی قبلی از طریق پورتال اداره کل و صدور کارت ورود به جلسه در 2 حوزه امتحانی مدرسه شهید افتخاری و مدرسه نمونه مردمی فرهنگیان با حضور مراقبین مربوط و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رأس ساعت اعلامی شروع و دقیقاً در موعد پایان وقت مقرر زمان پاسخگویی کلیه پاسخنامه‌ها جمع آوری گردید.
3- با توجه به تجارب ناموفق معدودی از دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری آزمونها و ایجاد حواشی فراوان پیرامون آن آزمونها، این اداره کل به منظور جلوگیری و اجتناب از هرگونه شائبه و سلب اعتماد عمومی متقاضیان و شرکت کنندگان در آزمون، ضمن مشاوره و هماهنگی با اداره کل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و اخذ دیدگاه و استماع نقطه نظرات کارشناسی کارشناسان محترم آن حوزه با هماهنگی‌های قبلی با اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایت استانداری و همچنین اداره کل نوسازی؛ برنامه ریزی و تحول استانداری و برگزاری جلسات متعدد مشترک با آنان و اخذ دیدگاهها؛ برنامه‌ها و همچنین پیشنهادات طرفین؛ لذا از بدو شروع آزمون نمایندگان رسمی این دو حوزه به صورت فیزیکی و رسمی فعالیت و نظارت خود را بر کلیه فرآیندها و مراحل ابتدایی تا انتهایی آزمون داشته‌اند.
مضافأ اینکه تمامی مراحل آزمون اعم از مسائل جزیی تا کلی بدون در نظر گرفتن کوچکترین مسامحه و میزان و درجه اهمیت تمامآ مرحله به مرحله صورت جلسه و با امضاء نمایندگان تمامی حوزه‌ها (اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری؛ مرکز تحول؛ برنامه ریزی و نوسازی استانداری؛ اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان) صورتجلسه و پلمپ می‌گردید.
۴_در خصوص آزمون عملی و مصاحبه پذیرفته شدگان که دو برابر ظرفیت اعلام گردیده بود با توجه به هماهنگی این اداره کل با دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری استان لذا ۴ نفر از پرسنل خارج از مجموعه و از  چهار دستگاه و سازمان دولتی مستقل وظیفه مصاحبه نگهبانان و رانندگان را به عهده داشتن و هیچ یک از مقامات یا پرسنل این اداره کل در سطح استان کوچکترین وظیفه یا نقشی در این مصاحبه حتی به عنوان ناظر نیز نداشته‌اند.
۵_تصحیح کلیه پاسخنامه‌های آزمون با اعزام ۴ نفر از نمایندگان حوزه بازرسی و مرکز تحول استانداری انجام گرفت و به منظور اطمینان مضاعف از تصحیح اوراق مجدد مورد بازرسی و راستی آزمایی قرار می‌گرفت به نحوی که درصد اشتباه در تصحیح اوراق به صفر می‌رسید.
۶_ آزمون عملی رانندگان نیمه سنگین و سنگین توسط افسر و کارشناس رسمی معرفی شده از حوزه بازرسی استانداری انجام و نقش این اداره کل در این مرحله و آزمون عملی صفر بوده است.
در پایان همانگونه که مستحضرید آزمون فوق صرفآ به منظور به کارگیری پرسنل مورد نیاز از طریق شرکت‌های پیمانکاری خدمات راهداری بوده که به کارگیری این دست از پرسنل در سنوات و دهه‌های گذشته به صورت کاملآ سلیقه‌ای و خارج از هرگونه ضوابط و مقررات و بدون برگزاری هیچ نوع آزمون اعم از عملی یا کتبی انجام می‌پذیرفت.
لذا در حال حاضر به جرات می‌توان ادعا کرد که در سطح کشور این نوع آزمون برای تأمین پرسنل از طریق شرکت‌های پیمانکاری برای اولین بار در این اداره کل صورت گرفته است که هدف نیز صرفآ جهت رضایت و اعتماد عمومی در بین شرکت کنندگان و مردم استان؛ رفع هرگونه شائبه و تبعیض و در نهایت جذب جوانان متخصص و متعهد و مستعد به منظور انجام وظایف؛ مسئولیت‌های قانونی و با توجه به حساسیت و اهمیت این مشاغل که با جان و مال مردم سر و کار دارد بوده است.
نهایتآ این اداره کل آمادگی کامل جهت پاسخگویی مصداقی به هر فردی از داوطلبان آزمون که نسبت به هر یک از فرآیندهای فوق الذکر دچار ابهام یا سوالی باشد را خواهد داشت.
 


کد مطلب: 433784

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/433784/پاسخ-اداره-کل-راهداری-کهگیلویه-بویراحمد-معترضان-آزمون-این

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1