کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت

فروش زمین های شهرداری چرام را متوقف کنید!

احسان مرادی

8 ارديبهشت 1400 ساعت 10:45

فروش زمین های شهرداری چرام که سرمایه های مردم هستند را متوقف کنید.


متاسفانه رسم شده در پایان مسئولیت چهارساله شهرداری ها، به بهانه تامین مخارج دست به فروش زمین های شهرداری می‌زنند... در حالی که این زمین ها سرمایه های مردم هستند. این زمین ها در محلات پراکنده اند و ظرفیت عالی برای تبدیل شدن به فضای سبز را دارند. می‌دانیم یکی از وجوه شادابی محلات فضای سبز و پارک ها و ابزار ورزش و سلامت است ولی در این سال ها این قطعات گاه به ارزان ترین قیمت ها به مزایده گذاشته شده. این در حالی است که بخش های گسترده ای از شهر هیچ گونه فضای تفریحی و پارک محله ای ندارد! و مردم ناچارند برای گذراندن اوقات فراغت به پارک سلامت خارج از شهر یا بوستان شهدای گمنام بروند(و آن ها نیز مشکلات خودشان را دارند).

پارک ها باید در سرتاسر شهر پراکنده باشند ولی با فروش این زمین ها دیگر هیچ امیدی به ایجاد پارک های محله ای نمی‌توانیم داشته باشیم.
این قطعات سرمایه های مردمند. برای تامین هزینه ها چوب حراج به سرمایه های مردم نزنید. اگر شهردار قبل بدهی و یا ابهام مالی در کارنامه داشت، فروش زمین و سرمایه های مردم که چند سالی است شدت زیادی گرفته تنها به بهانه بدهکار نشدن شهرداری، اشتباه بزرگ تری است. به جای این فروش های بی رویه ظرفیت های خود را فعال کنید.
کارخانه آسفالت با چند درصد ظرفیتش برای شهرداری درآمدزایی می کند؟ 
آیا ایجاد سینما، تقویت زیرساخت های گردشگری با توجه به باغ زیبای چشمه بلقیس و عمران، ظرفیت های عظیم بوم گردی، ایده جالب و تجاری تبدیل بازار مرکزی چرام به بازار سرپوشیده و بسیاری ایده های مولد دیگر نمی‌تواند راه برون رفت از مشکلات مالی شهرداری باشد؟
این عملکرد همانند کار پسر ولخرجی است که اموال پدری را می‌فروشد تا صرف مخارج زندگی کند و بعد ادعا کند بدهکار بقالی سر کوچه نیست!
فر​وش سرمایه های مردم را متوقف کنید.
                                   
------------------------------------------
احسان مرادی
7اردیبهشت 1400


کد مطلب: 433523

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/433523/فروش-زمین-های-شهرداری-چرام-متوقف-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1