کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

عینک کدر طایفه گرایی

سرخاب بیننده

22 فروردين 1400 ساعت 17:08

در رفتار طایفه گرایی و نگاه قومیتی سود و زیان ایل و طایفه مدنظر و مبنای تصمیم و عمل می‌باشد و دیگران که نسبت و اعتقادی به این شیوه ندارند الزاما در آتش جهل این عصبیت ها خواهند سوخت .


در ايران شوراهاي اسلامي، راهبرد استراتژيک نظام جمهوري اسلامي ايران براي گسترش و تعميم مشارکت مردم شهر و روستا در عرصه هاي تصميم گيري و تصميم سازي است. اختصاص فصل هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به اين نهاد، نشانگر دورانديشي واضعان قانون اساسي در قانون مندسازي مشارکت مردم در سطوح محلي و منطقه اي است تا با استفاده از ظرفيت هاي اعطاشده به شوراها در قانون اساسي، گامي مهم در تمرکززدايي و دادن اختيارات به نمايندگان منتخب مردم در مناطق برداشته شود. يکي از مراحل مهم شکل گيري شوراها نحوه انتخاب کردن و انتخاب شدن اعضاي شوراهاست.
وجود ظرفیتهای با ارزشی که عنوان شد می‌تواند گره گشای خیلی از نیازمندیهای جامعه امروزی ما باشد.
با بررسی ادوار شورا های اسلامی شهر یاسوج در پنج دوره گذشته در برخی موارد تلاش در بهربرداری سیاسی از عصبیت های قومی و قبیله ای؛ این نهاد کارآمد به سمت و سویی کشیده شد که در شأن مردم این شهر نبوده و نیست.
در رفتار طایفه گرایی و نگاه قومیتی سود و زیان ایل و طایفه مدنظر و مبنای تصمیم و عمل می‌باشد و دیگران که نسبت و اعتقادی به این شیوه ندارند الزاما در آتش جهل این عصبیت ها خواهند سوخت.
در نگاه طایفه گرایی همه چیز با عینک قومیت دیده می‌شود و شهر یاسوج و شهروندان یاسوج در این چند دوره از گذشت ، حضور شورای اسلامی  شهر این عینک کدر را تجربه کرده‌اند. تمامیت خواهی حق مالک و صاحب را در پی خواهد داشت و این گناهی نابخشودنیست در تکرار مکررات.
قوم گرایی؛ شایسته سالاری و افراد مستعد و خلاق را در زمینه‌های مختلف خدمت صادقانه محروم می‌کند.
پس بر آن باشیم تا با استعانت از ذات اقدس الهی و بهره گیری از شور و شعور و آگاهی ؛ با انتخابی صحیح و آگاهانه و به دور از طایفه گرایی ، در احقاق حقوق شهروندی خودمان گامی بزرگ و اساسی برداریم.

سرخاب بیننده


کد مطلب: 432928

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/432928/عینک-کدر-طایفه-گرایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1