کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه سرگشاده جوانان چرامی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به داد چرام برسید / امیدی به مسئولان شهرستان نیست

21 فروردين 1400 ساعت 8:39

جمعی از جوانان انقلابی شهرستان چرام در خصوص اتفاقات اخیر این شهرستان، خطاب به حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیانیه‌ای صادر کردند.


جمعی از جوانان انقلابی شهرستان چرام در خصوص اتفاقات اخیر این شهرستان، خطاب به حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیانیه‌ای صادر کردند.
به گزارش کبنا، این پیام به شرح زیر است؛
وَإِن جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَکلْ عَلَی اللَّـهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ ﴿۶۱﴾
و اگر به صلح گراییدند، تو [نیز] بدان گرای و بر خدا توکل نما که او شنوای داناست.
 الفبای دردم از لبم می‌تراود
نه شبنم که خون از شبم می‌تراود
سه حرف است مضمون سی پاره عشق
الف لام و میم از لبم می‌تراود...
 روزگار مدیدی است که درد داریم و از درد به خودمان می‌پیچیم. سراسر وجودمان پر از اندوه این روزگار سنگدل است. گاه و بیگاه فکر می‌کنیم و در الیناسیونی شدید و اسکیزوئیدی غمین با این مرز و بوم احساس بیگانگی و تفرد می‌کنیم. انگار که ما اصلاً عضوی از این کشور نیستیم. ما فراموش شدگان تاریخ، ما تهیدستان در به در این دنیای زمختِ ایسم ها و ایست‌ها، از دنیای به این پهناوری فقط درد و حرمان نصیبمان شده است. آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید...
مردم دیار من در فقر مطلق به سر می‌برند. مردم من اسیر نحوست این عصر سنگدل شده‌اند. نه مسئول دلسوز و نه رهبر و لیدر فهیم و آوانگاردی... تنها یأس و اشک و فقر میهمان سفره‌هایمان است. داد خود را به بیدادگاه خود آورده‌ایم...
 استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای حسین کلانتری
دلمان پر است و از شما بشدت گله داریم. اصلاً از زمان زمامداری‌تان توجهی به شهرستان ما نداشته و مدام در بحران‌های این چند مدت پشت ما را خالی کرده‌اید.
در آیین حکمرانی در تمام ممالک این دنیای پهناور، حتی ده کوره‌های بورکینافاسو و چاد، یکی از محوری‌ترین مبانی حکمرانیِ عقلانی، حفظ آرامش و امنیت در کنار مشی قانون گرایی و قانون مداری ست. استاد معظم، در این چند مدتی که ما ساکنین استان نگون بخت کهگیلویه و بویراحمد توفیق همراهی و میزبانی شما را داشته‌ایم بی تعارف جز حرف و شعار از شما چیزی ندیده و نشنیده‌ایم.
برادر بزرگوار و دوست هم زبان و هم تبار!!!
حکمرانی با شعار و حرف درمانی به عمل نمی‌گراید. شرح وظایف شما بعنوان استاندار و رئیس شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد کاملاً مشخص و مبرهن هست. ای کاش به جای غوطه ور شدن در بازی‌های سیاسی مصطلح و عزل و نصب‌های نمایشی، در این پایان دولت برای رضای خدا و خلق به انجام شرح وظایفتان مبادرت می‌نمودید.
حتماً واقفید که شورای عالی اداری هشتادمین جلسه مورخ ۱۳۷۷/۷/۲۸ بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت کشور در اجرای مفاد تبصره ۳۱ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور متناسب کردن اختیارات استانداران و فرمانداران با مسئولیت‌های محوله در استان و تعیین نحوه ارتباط آنها با مقامات مرکزی و نحوه نظارت بر عملکرد مدیران محلی و چگونگی عزل و نصب آنان و همچنین تعیین وظایف استانداران و فرمانداران و نحوه عزل و نصب آنها و چگونگی ارتباط آنها با مسئولین دستگاه‌های اجرائی تصویب گردیده که استانداران در قلمرو مأموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود. تبصره ۱ همین ماده به صراحت می‌گوید، نیروهای نظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت مناطق دارند، تحت نظارت استانداران عمل خواهند کرد. در بند یک ماده دو همین مصوبه که شرح وظایف استانداران را مشخص نموده است، به صراحت آمده است که استاندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت استان است. باری، به مدد استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که حاصل بر زمین جاری شدن خون هزاران شهید والامقام است، شوربختانه شما بر مسند امر نشسته‌اید. در ابتدا به ما اعلام کنید جز اشک و زاری چه برای ما به ارمغان آورده‌اید.
از روزی که دولت فخیمه امید، سکان مدیریت جامعه و استان کهگیلویه و بویراحمد را در دست گرفته است، جز یأس و حرمان، خودکشی‌های گاه بی‌گاه، سهل انگاری‌های نامبارک و نامیمون، افزایش نزاع‌های دسته جمعی در بعضی نقاط استان، نرخ بالا و غیر قابل باور طلاق، گرانی و افزایش بیکاری، و مهاجرت‌های عدیده، شکاف طبقاتی و مدیریت فشل، چه ارمغانی برای این استان نگون بخت داشته است. دولت فخیمه شما که قرار بود امید را به خانه‌های ایرانی بیاورد، تنها و تنها ارمغانش، زدودن همان اندک امید خانواده‌های ایرانی بوده است.
امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان...
جناب دکتر؛
حتماً و یقیناً اتفاقات یکساله اخیر شهرستان چرام را رصد کرده‌اید. اگر چه امیدی نداریم که این رخدادهای ناگوار به گوش شما رسیده باشند. نماینده شما جناب آقای فرماندار محترم شهرستان که بارها به طرق مختلف اعتراض اهالی چرام در خصوص عملکرد افتضاح ایشان را به گوش شما رساندیم، توان مدیریت بالایی ندارد، چه برسد به مدیریت توسعه، حرکت، فکر و برنامه ریزی به سمت توسعه و اجرای برنامه‌های دولت که برای ایشان امری محال و جامه‌ای بس گشاد است.
جناب آقای کلانتری؛
شهر چرام مدت‌هاست که گرفتار نزاع‌های دسته جمعی است و با مشکلات عدیده‌ای دسته پنجه نرم می‌کند. مدت‌های مدیدی است که این نزاع‌های دسته جمعی در شهر جریان دارد. مدیران و مسئولان مربوطه و اجرایی شهرستان با مماشات، سهل انگاری، کوتاهی و رعایت نکردن مرّ قانون باعث گردیدند تا نزاع‌های ساده‌ای که می‌شد با مدیریت و رعایت قانون و قاطعیت مدیریت کرد، الان به این اتفاق نامیمون و نامبارک که دامن غبار گرفته مردم نگون بخت این شهرستان را گرفته است، برسد. جناب استاندار محترم
کرونای انگلیسی و شرایط بیماری و بیکاری مردم از یک طرف و این نزاع‌های خانمان سوز و درگیری‌های مسلحانه هم از طرف دیگر، مردم ما را به شدت نگران و وحشت زده کرده است. در کمال ادب و احترام به شما عزیز بزرگوار هشدار می‌دهیم، وضعیت شهر به شدت نابسامان است،  التهاب و استرس تمام شهر را گرفته است. وظیفه قانونی خودتان را به درستی انجام دهید. شخصاً به چرام سر بزنید. تا دیر نشده شخصاً به این قضیه ورود کنید. شهر در وضعیت بغرنجی ست. زمانی که شما و مسئولین شهرستان توجهی نمی‌کردید،  روزانه چندین خودکشی در این شهر به وقوع می‌پیوست و ککتان هم نمی‌گزید، باید منتظر همچنین رخدادی هم می‌بودید. حتماً مستحضرید که خودکشی و دگرکشی دو رأس یک پیوستار هستند. یکی طغیان علیه خود و دیگری طغیان علیه جامعه است. افیون و اعتیاد بعضی جوانان شهر را آلوده کرده و در همین قضیه نزاع‌های دسته جمعی اخیر، اکثریت لیدرهای این نزاع‌های دسته جمعی را جوانانی تشکیل می‌دهند که به مواد مخدر استیمولانت (محرک) اعتیاد دارند. با این حجم از خودکشی و دگرکشی و اعتیاد به افیون در این شهر، چرا و به چه دلیل به شکل جدی و علمی، تا کنون اورژانس اجتماعی را در این منطقه دایر و فعال نکرده‌اید؟ جای بسی شگفتی ست.
اصلاً مدیران منتصب شما چه می‌کنند؟ حکمرانی شما چگونه ست؟
خدا را شاهد می‌گیرم که با این وضعیت اسفناک شهرستان چرام در نبود شما مسئولین، مصائب، مشکلات و مقدرات امر، بهتر و کم هزینه‌تر، رفع و رجوع می‌گردید.
چند صباحی دیگر قرار است در این شهرستان انتخابات برگزار کنید. آیا با این قضایا و این معضلات می‌شود و می‌توانید این وظیفه خطیر را به سرانجام برسانید.
آیا این مسأله برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که توانسته با درایت و اقتدار مثال زدنی رهبری معظم «دامت توفیقاته» و نیروهای خدوم نظامی و امنیتی کشور، پشت تمام گروه‌های تکفیری و استکبار جهانی را به خاک بنشاند، مایه وهن و شرمساری نیست که مسئولین شهرستان چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت چند نفر بیکار و بیمار عاجز و متحیر گردند.
جناب آقای دکتر کلانتری و مسئولین محترم قضایی و امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد
ما مردم و اهالی این شهر شهید پرور از شما انتظار داریم و خاضعانه و خاشعانه از شما استمداد می‌طلبیم که تا دیر نشده به این مسأله ورود کنید. شهر مشکلات زیادی دارد، و این مصائب به اوج خودش رسیده است!
امیدی به مسئولین شهرستان و در رأس آنها فرماندار محترم شهرستان نیست. خواهشاً تا دیر نشده شخصاً به این قضیه ورود کنید.
جناب آقای کلانتری دیشب چرام را ماتم گرفت ودوتن از بهترین نخبگان خود را از دست داد؛ دیشب زلزله‌ای تمامی روح و روان را آوار کرد؛ دیشب ته مانده آبروی چرام با فرهنگ از بین رفت.
جناب آقای کلانتری اگر زلزله و رخداد طبیعی سی سخت را لرزاند و ساختمان‌ها را تخریب کرد اما اینجا؛ چرام ما چند وقتی است که روح و روان و جسم عزیزان و جوانان در آتش جهالت و بی‌مدیریتی بعضی مدیرانش و سهل انگاری آنها از بین می‌رود.
 یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد؟
دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد؟
شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد؟
گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند
کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟
----------------------------------
وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی
جمعی از جوانان انقلابی شهرستان شهید پرور چرام


کد مطلب: 432869

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/432869/آقای-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-چرام-برسید-امیدی-مسئولان-شهرستان-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1