تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۴۳۲۶۹۷
یادداشت ارسالی؛

خواص منفعت طلب ایلی بدانند، قشقایی ها پشت فرزند خود را خالی نخواهند کرد

غلامرضا عباسی
۶
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
خواص منفعت طلب ایلی بدانند، قشقایی ها پشت فرزند خود را خالی نخواهند کرد
کبنا ؛غلامرضا عباسی نوشت: این روزها انتخابات میاندوره‌ای گچساران با حواشی‌های زیادی همراه بوده است. یکی از دردناک‌ترین حواشی‌ها پیوستن احمد خورشیدی‌آزاد به ریحان محمدپور و علی فولادی به سیدقدرت الله حسینی بود، در صورتی که هومان عسکری جوان نخبه و با انگیزه قشقایی‌ها در صحنه انتخابات حضور داشت. این تراژدی زمانی رقم خورد که در روز ثبت نام و بعد از آن استقبال بی نظیری از دکتر عسکری صورت گرفت. به طوری که ۱۵ کاندیدای شورای شهر قشقایی‌ها در همان روز اول با پیوستن به دکتر عسکری اعلام حمایت کردند و ایشان دارای پایگاه رأیی خوبی در بین توده‌های قشقایی بود.
تراژدی پیوستن فولادی به سیدقدرت حسینی در شرایطی رقم خورد که سال ۹۴، عسکری در حمایت از فولادی تلاش بی وقفه‌ای انجام داد و در کمپین وی به ایراد سخنرانی پرداخت  و در سال ۹۸ همین دو نفر، هومان عسکری را حمایت کرده و مشوق وی جهت کاندیداتوری بودند.
البته این حرکت فولادی مسبوق به سابقه است وی در سالی که خورشیدی‌آزاد با دویست - سیصد رأی از نمایندگی مجلس جا ماند با تمام اقوامش به جعفری پیوستند. البته گویا که فولادی عامل اصلی انشقاق و دو دستگی در قشقایی است در سال ۹۰ در یک جلسه‌ای قرارشده بود از فولادی حمایت شود نتیجه هرچه شد دور بعدی شخص دیگری بیاید، (گویا دکتر کریمی) اما سال ۹۴ فولادی اصرار بر ماندن کرد و باعث شد که اکثریت قشقایی سمت تاجگردون بروند و اینگونه آتش به خرمن قشقایی بزند.
در واقع می‌توان فولادی را عامل تمام بدبختی‌های  قشقایی‌ها دانست.
کنشگران سیاسی معتقدند این عمل فولادی و احمد خورشیدی‌آزاد در جهت تنها گذاشتن هومان عسکری، جوان حقوقدان و نخبه قشقایی است تا صحنه انتخابات را ترک کند و آنها به بده و بستان پشت پرده خود دست یابند.
ولی اقبال جوانان و نخبگان و توده‌های قشقایی از هومان عسکری، جای امیدواری زیادی برای راه‌یابی ایشان به مجلس دارد، شاید این دوره را در بین قشقایی‌ها دوره شورش نخبگان و جوانان بر خواص معامله‌گر دانست.
قطعاً این حقوقدان برجسته کشوری قشقایی‌ها، لشکر جوانان و نخبگان بیکار و خواهران و مادران قشقایی که در باغ‌های لیمو یا صیفی جات دستان خود را به خارها می‌سپارند تنها نخواهد گذاشت و تا آخر در صحنه انتخابات خواهند ماند تا با یاری همین مظلومین و توده‌های قشقایی به مجلس راه یابد و بر این تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها خط بطلان بکشد.
قشقایی‌ها نشان داده‌اند بر خلاف خواصشان مردمان روزهای سخت و تنهایی‌اند. مردمانی هستند هر کدامشان در روز سخت یک لشکر می‌شوند و سیل به راه می‌اندازند.
ضمناً باید در پایان به این نکته اشاره کنیم که حرف و حدیث ها در مورد رد صلاحیت‌های دو کاندیدای مطرح، انگیزه قشقایی ها را برای پیروزی دوچندان می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عامو برو چرا نمیگی امثال کریمی و پرویزی؟؟؟ دل همه کاندیدا به چی خوشه
Iran, Islamic Republic of
سلام‌تازمانیکه‌گوینداین‌ترک‌کجایی‌وآن‌ترک‌کجایی‌هیچ‌زمان‌
برای‌قشرترک‌زبان‌پیشرفتی‌درکارنیست‌همه‌قشرهای‌ترک‌زبان
یکی‌بایدبشوندتابه‌حال‌قشرزبانهای‌دیگربه‌حال‌واحوال‌وکارگیری‌ترک‌زبان‌نخورده‌ونه‌خواهدخورد‌به‌غیرازاینکه‌قشرایل‌قشقایی
به‌خودآیندوفکری‌به‌حال‌این‌قشربی‌دفاع‌کنند
Romania
توروخدا ترک ولررا ول کنین تخصص را بچسبید
Iran, Islamic Republic of
چطور پارسال که پشت هومن رو خالی کردن و اتفاقا فولادی پشتشش بود نمینوشتی؟؟ چطور 94 که همتون پشت فولادی رو خالی کردین حرفی نزدی؟؟؟؟
گچساران
Iran, Islamic Republic of
حقوق دان برجسته...خخخخخخخخخخخخخ
ترک
Iran, Islamic Republic of
ککاجان به جان خودت قسم اگر یه کاندیدا در شهر گچساران باشه ان نفر هم ترک زبان باشه رای نمیاره وبا کاندیدای فرضی هم شکست خواهد خورد.چون ۴نفر از شما نمیتونه یک روز روی یک عهد باقی بماند
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

عکسی از فرزند خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در کنار پدرش نشان می‌دهد ...
1