تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۳۲۱۶۴
کبنا خبر می دهد؛

بیانیه داوطلب انتخابات شورای شهر یاسوج

۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بیانیه داوطلب انتخابات شورای شهر یاسوج
کبنا ؛یکی از کاندیداهای شورای شهر یاسوج، در بیانیه‌ای نامزدی خود برای انتخابات شورای این شهر را اعلام کرد.
به گزارش کبنا نیوز، لطف اله آسپار نوشت:
"باسمه تعالی"
《همانا حکومت وسیله آب و نان نیست بلکه امانتی است برای  خدمت به مردم》امام علی (ع)
  بعد از روزها و ساعت‌ها تفکر و تأمل برای کاندیدا شدن در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن تمسک جستن به کلام وحی، بدون مراجعه به فرمانداری و دفاتر پیشخوان به صورت مجازی، اقدام به ثبت نام‌نمودم. در ابتدا این نکته را یاد آوری می‌کنم که برای ثبت نام در این امر مهم با بستگان، اقوام، دوستان، همفکران، همکاران و... مشورتی انجام نداده‌ام و مشورت‌ها و رایزنی‌ها و فعالیت‌های خود را به بعد از ثبت نام و تأیید نهایی موکول کرده‌ام تا در نخستین گام، پایبندی به قانون را لحاظ کرده باشم.
بدون شک برای موفقیت در این امر خطیر، علاوه بر توکل بر خداوند سبحان، نیاز به رایزنی و مشورت با فرهیختگان، نخبگان، معتمدین، متنفذین،‌ متشخصین و بزرگان فامیل و شهر دارم کهان شاءالله در وقت مقتضی این کار را انجام خواهم داد.
 برای حضور در چنین عرصه‌ای نیاز به داشتن طرح و برنامه‌های راهبردی و کاربردی و داشتن صلاحیت و شایستگی‌های لازم هست که این حقیر با داشتن برنامه و طرح و توانمندی‌هایی که دارم ثبت نام در این دوره از شورای اسلامی شهر یاسوج را برای خود تکلیف دانسته  و با قاطعیت تمام می دانم که می‌توانم خدمتگزار خوب و شایسته‌ای برای شهروندان عزیز باشم. 
مهم‌ترین انگیزه این حقیر برای حضور در این عرصه جز خدمت بی منت و صادقانه که همانا یکی از والاترین مظاهر عبادت است چیز دیگری نیست. گرچه امر تعلیم و تربیت به ویژه تربیت معلمانی شایسته برای هدایت نسل آینده جامعه اسلامیمان در دانشگاه فرهنگیان که محل کارم هست امر مهمی است ولی کسب تجارب ارزنده چندین ساله در امور علمی، آموزشی و فرهنگی سبب گردیده است تا در فضایی به مراتب وسیع‌تر و بازتر از دانشگاه، تصمیم به خدمتگزاری بگیرم. سکوت در برابر وضعیت نابسامان شهر یاسوج در امور مختلف و عملکرد نا مطلوب شوراهای  اسلامی قبلی و فعلی را جایز ندانسته و نمی‌توان با بی تفاوتی و غفلت از آن  گذشت بلکه باید هر فرد دلسوز و متعهدی که احساس مسئولیت می‌کند و آینده شهر و شهروندانش را مهم می‌داند به هر نحوی ورود پیدا کند و دَین خود را در آباد کردن شهر خود ادا نماید.
تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن/به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی  
متاسفانه ملاک‌ها و معیارهای  نادرست انتخاب کاندیداها (قوم گرایی، منطقه گرایی) سبب گردیده است تا در ادوار مختلف، شورای اسلامی شهر یاسوج دچار حواشی شده و از رسالت اصلی خود دور بمانند. در تمام دوره‌ها می‌بینیم که بعد از قبولی کاندیداها، دسته بندیهایی چون قوم گرایی، منطقه گرایی و گروه بندی‌ها و جبهه گیری‌های 3+4 و 2+5 و...          
بین افراد شورا شکل می‌گیرد و نتیجه آن می‌شود که خدمت به مردم و ارائه خدمات شهری به عنوان یک حلقه مفقوده در انحصار عده‌ای محدود قرار می‌گیرد که برای از بین بردن چنین رویه‌ای، نیاز به ایجاد طرحی نو و دمیدن روحی تازه در شیوه انتخاب و گزینش شورای شهر می‌باشد.                                                    برای شهری که لقب پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، شورای شهری شایسته، صالح، متعهد، متخصص، عدالت محور و عمل گرا و به تبع آن شهردار متخصص و متعهد لازم است تا حواشی‌های ناصواب ادوار گذشته تکرار نگردد. تحقق این امر با انتخاب درست شهروندان ارتباط مستقم دارد که انتظار می‌رود شهروندان از بین کاندیداها، ترکیبی متناسب و متوازن از افراد متخصص  در رشته‌ها و زمینه‌های عمران و شهر سازی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و ... که تعهد، اخلاق و عدالت اسلامی را محور و سر لوحه کار خود می‌دانند انتخاب کنند تا چنین شورایی بتواند شهری متناسب با آداب و فرهنگ و هویت شهروندان بسازد. 
اینجانب فارغ از هر گونه وابستگی (سیاسی، قوم گرایی، قبیله گرایی، منطقه گرایی‌و...) با کشیدن‌خط بطلان بر تمام مرزبندی‌های نابجا،  فقط و فقط باتوکل بر خدا و تکیه بر تجارب مختلف خود در امور فرهنگی و اجتماعی آماده  خدمت به شهروندان گرانقدر در عرصه‌ی کاندیدای شورای اسلامی شهر یاسوج هستم و امیدوارم در ظل توجهات الهی و عنایت امام عصر بتوانم نظر مساعد همشهریان گرامی را به سوی خود جلب نمایم و اعتماد شهروندان را بدست آورم و پاسخگوی اعتماد آنان باشم.

 ذکر این نکته را نیز  لازم می دانم که اخبار و شنیده‌ها حکایت از آن دارد بعضی از اعضای قبلی شورای اسلامی شهر بیانیه داده و انصراف خود را از کاندیداتوری مجدد اعلام نموده‌اند که ضمن عرض خدا قوت به این عزیزان اعلام می‌دارم که این اقدام آنها جای تشکر و قدردانی دارد و به دیگر اعضا توصیه می‌کنم با کاندیدا نشدن فضای رقابت و ایجاد فرصت خدمت را برای افراد جدید باز بگذارند که اگر اینگونه شد بدون شک دعای خیر مردم بدرقه راهشان خواهد بود.
پایان بخش مطالبم را مزین می‌کنم به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات، امیدوارم نصب العین همه ماها قرار گیرد: به مردم عزیزمان عرض کنم هر چه انتخاب کنید برای خودتان انتخاب کرده‌اید انتخاب خوب شما به خود شما برمی گردد اگر انتخاب با غفلت انجام بدهید و انتخاب بدی از کار در بیاد بدیش به شما بر می‌گردد مردم رأی را از روی فکر و از روی تأمل بدهند فکر بکنند. اگر بی ملاحظه و بی تفکر عمل کردیم پیش خدا که مسئولیم هیچ، پیش خود هم مسئولیم.

والعاقبه للمتقین 
لطف اله آسپار اسفند ۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1