کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

ندایِ وحدت طلبانه‌ی «ریحان محمدپور»، لازمه‌ی عبور از طایفه گرایی

11 بهمن 1399 ساعت 11:20

محمدپور از جنسِ مردم و همدل با اقشار مستمندِ جامعه است و گردباد روزگار هرگز باعث نشد که غرور و تکبر، مهمانِ سفره‌ی روح و شخصیتِ ایشان شود.


متن ارسالی: وجود طوایف مختلف در یک منطقه در ابعادِ اجتماعی و سیاسی و فرهنگی مزیتها و معایبِ خاصِ خود را دارد.
شهرستان‌های باشت و گچساران در زمینه‌ی اجتماعی و فرهنگی از دیرباز، بسترِ ظهورِ ایلات و طوایف مختلف بوده است.
طایفه گرایی در ساختارِ ذاتی خود مزیت‌هایِ شناخته شده‌ای دارد و در طول تاریخِ این دیار، همیاری و تعاملِ این طوایف در کنار یکدیگر، موجباتِ وحدت فرامنطقه ای و امنیت پایدار را فراهم کرده است.
هَمگراییِ طوایف چندگانه‌ی شهرستان‌های باشت و گچساران باعث ایجاد صمیمیت و همدلی در بین مردم شده است که نقش مهمی در اشاعه‌ی صلح و مهر و مودت در بین آنها داشته است.
اما در جریاناتِ سیاسی و انتخابات، تمرکز بر طایفه گرایی می‌تواند زمینه‌ی تبعیض و بی عدالتی را فراهم کند و متعاقباً شایسته سالاری و نخبه پروری کم رنگ و بی اثر می‌شود.
با این دیدگاه که وکلایِ ملت با محوریتِ طایفه گرایی انتخاب شوند، مطالبات به حقِ عامه‌ی مردم به وادیِ فراموشی سپرده می‌شود و بخش قابل توجهی از نخبگان و قشرِ تحصیل کرده زیر این هجمه‌ی قوم گرایی نابود خواهند شد.
وحدانیت و اتحاد مردم در شهرستانهای باشت و گچساران سرمایه‌ی بزرگی است که با افکارِ طایفه سالارانه جایِ خود را به اِنشقاق و دو دستگی در جامعه خواهد داد.
مردم فارغ از تعصب و قوم گرایی، قائل به انتخابی آزادانه و آگاهانه برای کرسیِ سبز بهارستان هستند.
برآیندِ آرای شماست که تعیین می‌کند چه کسی ردایِ وکالت را بر تَن کند.
اما در میان همه کاندیداهایی که همگی قابل احترام هستند، حضور دکتر حاج ریحان محمدپور دهبزرگی به عنوان یک چهره‌ی جوان و نوظهور بیش از گذشته چشم نوازی می‌کند و با حضور دکتر محمدپور در بین آحادِ مردم، نمودارِ استقبالِ مردمی از ایشان روندِ صعودی را نشان می‌دهد.
بخش قابل توجهی از اِقبالِ عمومی مردم از دکتر محمدپور مرهون تفاوتهایی است که قاطبه‌ی مردم در بیان و عمل از ایشان دیده‌اند.
مردم با استقلال فکری به فهم و درکِ درستی از این تفاوتها نائل آمده‌اند و با علم به این موضوع که حفظ وحدت و گذر از طایفه گرایی نیازمندِ میدان دادن و بها دادن به افرادی چون دکتر محمدپور است.
محمدپور از جنسِ مردم و همدل با اقشار مستمندِ جامعه است و گردباد روزگار هرگز باعث نشد که غرور و تکبر، مهمانِ سفره‌ی روح و شخصیتِ ایشان شود.
ایشان ساختارِ بداخلاقیهایِ سیاسی را در هم شکسته است و اخلاق و سیاست را با هم آشتی داده است.
دکتر محمدپور با این اُوصاف و فارغ از اِغراق در کنار دیگر کاندیداها در معرضِ انتخاب شماست و مجموعه‌ی این دلایل پیش درآمدی بر افکار شما مردم خوب و قدرشناس دیارمان خواهد بود تا در انتخابات آتی تصمیمی متفاوت از گذشته و متناسب با خواست و نیازهایِ خودتان بگیرید.
از دیدگاهِ دکتر محمدپور، تصمیمِ اکثریت مردم قابلِ احترام است و در رفتار و فکر ایشان، تخریب و توهین به رقبایِ انتخاباتی هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.
 --------------------------------------
سیــد ابوتراب بلادی ده‌بزرگ
 


کد مطلب: 430229

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/430229/ندای-وحدت-طلبانه-ی-ریحان-محمدپور-لازمه-ی-عبور-طایفه-گرایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1