تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۴۲۹۵۵۵
یادداشت ارسالی؛

سقوط تفکر تاجگردونی، شرط لازم برای توسعه و صعود سیاسی فرزندان باشت و گچساران

جان محمد وطن پرست
۷۳
۱۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سقوط تفکر تاجگردونی، شرط لازم برای توسعه و صعود سیاسی فرزندان باشت و گچساران
کبنا ؛ متن ارسالی؛ در طول چند سال گذشته، همیشه به عنوان عضو کوچک جامعه سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد، تلاش کرده‌ایم تقابل و تحلیلی نسبت به افراد نداشته باشیم و صرفاً تفکرات و سازوکارها را با اندیشه کج و معوج خویش نقد کنیم که یکی از دلایل این موضوع، حساسیت مردم نسبت به اشخاص می‌باشد به گونه‌ای که ساختارها و تفکرات را پیش پای افراد قربانی می‌کنند زیرا به هنگام کوچکترین نقدی، سریعاً، نقد را به توهین معنی کرده و به شعرا متوسل شده و در نقد منتقد می‌گویند بزرگش نخوانند اهل خرد / که نام بزرگی به زشتی برد و اما هیچگاه از خویش نپرسیداند:
به یزدان، که گر ما خرد داشتیم/ کجا این سرانجام بد داشتیم.... یا گاها گفته‌اند نباید فرزندان استان را کوچک کرد اما هیچ‌گاه فکر نکرده‌اند دلیل صدها مشکل و معضل درون همین استان و ده‌ها مشکل اعصاب و روان و اعتیاد و کوچک شدن نخبگان و فرزندان مظلومشان ممکن است اشتباهات همین افراد خوش سخن و خوش رو و خوش تیپی باشد که سینه‌چاکشان هستند.
  ولی در این زمان، واجب دیدم تا در نقد شخصی قلم بزنم که همیشه با وجود نقدهای بسیار، حامی ایشان بوده‌ام اما با تمام محاسن سیاسی و مدیریتی خویش، متاسفانه امروز گرفتار نوع خطرناکی از خودبرتربینی و تکبر سیاسی اجتماعی گشته و با ابزار مختلفی همچون پول و بازی با واژه‌ها و هیاهوسازی رسانه‌ای و تقابل‌های طایفه‌ای و منطقه‌ای (بویراحمد _ باوی یا باویکهگیلویه)، در حال به بردگی گرفتن احساسات پاک مردمی‌ست که شاید حیا و بزرگمنشی ایلیاتی و اجدادیشان، تا به امروز اجازه نداده در مقابل این نگاه سیاسی جناب تاجگردون، ایستادگی و تقابل کنند به عنوان شخصی که تعلق خاطر دائمی، نسبت به هیچ شخص نداشته‌ام و همیشه تلاش کرده‌ام ملاک قضاوت را اساسنامه تفکرات قرار دهم نه اصول اشخاص!! مواردی را در نقد عملکرد متناقض و گاها متکبرانه مکتب تاجگردونیسم، خدمت مردم شریف، نجیب و شجاع استان بالاخص مردم غیرتمند، همیشه در صحنه اما مظلوم گچسارن و باشت بیان می‌کنم:
  ۱_جناب تاجگردون و رسانه ایشان، همیشه از دو نوع تقابل استقبال کرده و توانسته با بازی با احساسات مردم، از طریق تیم رسانه‌ای خالیوودی خویش، که مریدان حلقه به گوش ایشان می‌باشند حداکثر استفاده را ببرد!! اول، تقابل اصول‌گرایان سنتی با ایشان و دوم تقابل با بویراحمد و کهگیلویه با پیدا کردن کوچکترین بهانه منطقه‌ای همچون سوءاستفاده از اشتباهات کلامی امثال هدایتخواه و دختر ایشان در شبیه سازی ایشان به یزید یا حرکات کرونایی جناب موحد!! در مقابل اصول گرایان تندروی گچساران، مظلوم نمایی کرده و با هیولا و پرونده‌ساز نشان دادن طرف‌های مقابل، خود را منجی و قهرمان بلامنازع اصلاحات گچساران می‌نامد و در مقابل دومی با میرشکار نامیدن خویش و روشن کردن آتش تفرقه افکنی میان عزیزان بویراحمدی، کهگیلویه و گچساران، جلب و جذب حداکثری داشته است.



   ۲_ اینجانب با اطلاع از چنین شخصیت زیرک اما تناقض‌گویی در سیاست به عنوان یک شهروند مقیم بویراحمد، مواردی را در نقد ایشان ذکر می‌کنم.
اما قبل از ادامه مطلب باید بگویم در سی و اندی سن و سال زندگی خویش، هیچ گاه کوچکترین تعصب کورکورانه‌ای نسبت به گچساران و بویراحمد برای تقسیم منابع و فرصت‌ها نداشته‌ام و به همان دلیلی که اعتقاد دارم باید به استان‌های نفت‌خیز و فقیر جنوب، توجه ویژه‌ای شود در درون استان نیز اولویت و توجه ویژه به گچساران، لیکک و بهمئی را خواستاریم و این موارد را ده‌ها نفر از جوانان شجاع و بزرگمنش بابکانی، دولت‌یاری، سادات، گوهرگانی، عالیشاهی، لاری، بابامیرشیخی، گشین و ...و ایل سربلند قشقایی، که از سیستان بلوچستان و تا فارس، خوزستان با ان‌ها اشنایی و رفاقت داشته و دارم مهر تأیید خواهند زد و همیشه در جنگ و ستیز بوده‌ام با آن دسته اندک از اصلاح طلبان بویراحمدی که ماندلایی و مهاتما گاندی در محافل سخن می‌رانند غرب و شرق را تحلیل می‌کنند و دلیل پیشرفت غرب را، میدان دادن به افراد شایسته، بدون توجه به نژادها و آئین‌ها می‌دانند و آن را بر سر حکومت می‌زنند اما تا به بویراحمد و انتصابات درون استانی می‌رسند بوی جهالت و تعصبات کورکورانه در تقابل با عزیزان گرمسیری با اینهمه فصل مشترک، بلند می‌شود و هنوز این افراد به دلیل این نوع جهل سیاسی و تناقض گویی، ظرفیت پذیرفتن مرکزیت اداری_سیاسی استان را پیدا نکرده‌اند.
 و برخی از اصول گرایان مدعی مقیم بویراحمد، که جهالت دینی و سیاسی از ریش، تسبیح و جانمازشان بالا می‌رود و شعار بازگرداندن عزت به بویراحمدشان، در تمام این سال‌ها به معنای برکناری مدیران عزیز گرمسیری تفسیر شده، در حالی همین افراد حاضرند یا ادعا می‌کنند جان و مالشان را در راه مردم فلسطین، یمن و عراق و سوریه به عنوان برادران امتی با انهمه اختلاف ملی و مذهبی و فرهنگی فدا کنند!! در حالی عزت بویراحمد، چیزی جز شایسته سالاری، بدون توجه به جغرافیا و نژادها و همچنین فشردن دست مهمان از هر گوشه این مرزبوم نخواهد بود. اگرچه بسیارند شهروندانی در بویراحمد و دنا، که کوچکترین تقابل مناطق استان را، حماقت و جهل مرکب می‌دانند و عزیزان هم استانی را از هر گوشه‌ای به گرمی در آغوش می‌گیرند. و در گچساران و باشت نیز اندک جاعلان و جاهلانی در جریانات سیاسی حضور دارند که همیشه سعی کرده‌اند از این تقابل‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها بهره حداکثری ببرند.
 ۳ -قضاوت در مورد شایسته سالاری و عدالت‌محوری قابل قبول، و میرشکار بودن جناب تاجگردون برای گچساران و باشت را به مردم شریف و نجیب و نخبگان و محرومین این مناطق واگذار می‌کنم و اینکه آیا ایشان میرشکار اطرافیان نزدیک و وابستگان خویش بوده است یا میرشکار محرومین و نخبگان و طوایف مختلف گچساران؟ اگرچه تیم رسانه‌ای جناب تاجگردون، از ایشان چهره‌ای ساخته‌اند که برخی از مردم احساس می‌کنند اگر غُلام تاجگردون نباشد و غُلامِ غلام نباشند تاجی بر سر خود و فرزندانشان نخواهد رفت یعنی ناخواسته نوعی بردگی سیاسی اجتماعی را پذیرفته‌اند و به فرزندان خویش نیز آموزش می‌دهند که شرط بزرگی شما بردگی تفکرات تاجگرون‌ها خواهد بود. تفکر بالانگری که عده‌ای در بویراحمد و کهگیلویه نیز داشته‌اند و با ملی خواندن این افراد، توسط نوچه‌های حلقه به گوش انان، خود را تنها قیم‌های مردم، و مردم را عقیم‌های سیاسی _ اجتماعی دانسته‌اند اما امروز، مردم فهمیده‌اند چه خیانتی در تمام این سال‌ها به فرزندان خود با این نگاه جاهلانه و پذیرفتن بردگی و بندگی این گونه افراد کرده‌اند. و اگر بزرگان سیاسی گچساران و باشت با حفظ احترام و قدرشناسی تمام محاسن برادر عزیز جناب تاجگردون، با شجاعت کناره گیری و همراهی با مردم و میدان دادن به شخصیت اصلاح‌طلب دیگری را، از خانواده تاجگردون نخواهند در سیاست بردگی و حلقه به گوشی سیاسی را برای فرزندان خویش به یادگار و شاید به ارث خواهند گذاشت.



  ۴_ جناب تاجگردون و تیم رسانه‌ای ایشان از همان حربه‌ای که در گچساران و باشت، با تفرقه افکنی، تقابل و ایجاد حساسیت استفاده کردند تا از اختلافات جریانی، فامیلی، طایفه‌ای و حتی منطقه‌ای و در تقابل با بویراحمد و کهگیلویه بیشترین بهره را ببرند در موضوع اعتبار نامه، نیز بهره حداکثری را بردند.
 ابتدا از تقابل اصولگراهای تندرو و پرونده‌سازی اصول گرایان سنتی گچساران و باشت برای تاجگردون گفتند اما این نوع تقابل کارساز نشد.
 در مجلس در روز ابتدایی، از یک طرف، جناب تاجگردون خطاب به هیات رئیسه فرمودند در عدالت شما کوچکترین تردیدی نیست و در ادامه، از جهنم و قیامت با آن زبان خشکیده خویش، که به زور آب دهان خویش را قورت می‌داد سخن راندند.
 در مرحله بعدی تیم رسانه‌ای ایشان، واژه لر را به گروگان گرفتند و از پروژه هدفمند حذف قهرمان بی‌نظیر لر در مجلس، توسط ارکان مختلف نظام به صورت غیر مستقیم رونمایی کردند.
در ادامه، پا را فراتر نهادند و زاگرس را با تمام بلوط‌ها و نژادها و خون‌های ریخته بر زمینش در طول تاریخ، برای قربانی شدن پیش پای جناب تاجگردون نذر کردند و به صورت غیر مستقیم ادعا داشتند ارکان و اصحاب قدرت، قصد تقابل با فرزند قهرمان و خلف زاگرس را دارد اما کم کم با عبور اعتبارنامه ایشان از اصحاب قدرت و ارکان و نهادهای مختلف و رسیدن به مجلس در ایستگاه پایانی، جناب تاجگردون، برای اینکه مردم متوجه نشوند چگونه بازی خورده‌اند و با شعور ان‌ها بازی شده است تمام انتقادات خود را از ارکان و دستگاههای دیگر، به سمت احمد توکلی انتقال داد تا هم مردم و هم نظام را تا اینجا با فریبی دیگر، حفظ کرده باشند و مردم از این جعل سیاسی و کلاه برداری رنجیده‌خاطر نشوند و بدانند لر ستیزی و زاگرس ستیزی وجود دارد اما تنها احمد توکلی متهم می‌باشد و در پایان، بعد از اینهمه بازی با احساسات پاک مردم و به خدمت گرفتن زاگرس و شهدا و دین، به صورت تأسف برانگیزی، این دوئل، توسط جناب تاجگردون، تقریباً به تقابل شیشه کثیف و دستمال کثیف معنی شد و ادعا کردند اگر من شیشه کثیف باشم شماها دستمال تمیز نیستید تا به مردم بگوید احتمالاً از روز اول تقابل شیشه کثیف و دستمال کثیف بوده و تمام این رفتارها و تقابل‌های جناحی، نژادی و زاگرسی و .... صرفاً ابزاری برای گرفتن اعتبارنامه بوده است.... و امروز ادعا می‌کند عده‌ای از نمایندگان از بنده حلالیت می‌طلبند آنهم در حالی که به شیشه کثیف بودن خود تا حدودی اعتراف کرده بود و امروز باید مردم بدانند راز حلالیت طلبیدن دقیقاً در چیست؟
 ۵_بدون شک تاجگردون باید رد صلاحیت می‌شد (اگرچه شاید به قول جناب تاجگردون مجلس خود دستمال تمیز نباشد) حتی اگر تنها گناه ایشان همان مدرک جعلی باشد که تشنه بودن جناب تاجگردون، برای پیشوند دکتری و عدم اعتماد به نفس علمی را بر خلاف تصورات عموم و نخبه بودن، در وجود ایشان از نظر روانشناختی نشان می‌داد زیرا یک نخبه، خود به جایگاهها و مدارک ارزش می‌بخشد نه در تلاش است تا با مدارک و جایگاهها و پیشوندها ارزش پیدا کند!! اگرچه بعدها زاکانی‌ها خود با انتصاب برادر داماد خویش در دفتر پژوهش‌ها، در امتحان مربوط به خود، نیز رفوزه شد و تا حدودی صحت برخی ادعای برادر محترم جناب تاجگردون تأیید شد.
  ۶_روزی که جناب تاجگردون در انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرد با روحانی به جهنم می‌رود اما با تفکرات امثال رئیسی به بهشت نمی‌رود، مردم و به ویژه جوانان صادق و شجاع هم‌استانی، بر اساس این صحبت‌ها و اعتماد به تاجگردون، به دلیل سابقه طولانی مدیریتی ایشان در سطح کلان، از تفکرات امثال رئیسی هیولایی خوناشام ساخته بودند و به دنبال فرصتی بودند تا در مقابل تفکرات امثال رئیسی حتی شاید به خیابان بیایند و چه بسیار جوانان و دانشجویانی که با احساساتی شدن توسط امثال تاجگردون‌ها به نام اصلاحات، در طول این چهل سال، برای اعتراض به خیابان‌ها رفتند در اثر بدبینی به نظام به دلیل صحبت‌های امثال تاجگردون‌ها زیر پرچم اصلاحات، و نبود فرهنگ اعتراض مدنی، اعتراضات را به آشوب تبدیل کردند و گاها با برخوردهای اشتباه برخی دستگاهها در اوین‌ها و کهریزک‌ها حذف یا حصر شدند یا فرار از این کشور را بر قرار ترجیح دادند اما هیچ کدام از ما حامیان اصلاحات هیچگاه فکر نمی‌کردیم همین جناب تاجگردون میرشکار دو نبشی استان، به گفته جناب امیر ابادی نماینده قم، (اضافه کردن ۳۰۰ میلیارد برای سردار نقدی) بیت المال را بیت الحال همان افراد دانسته و سر کیسه بودجه را برای همان تفکراتی که ادعا می‌کرد با ان‌ها به بهشت هم نمی‌رود در کمیسیون برنامه و بودجه، دائماً شل کرده است تا شاید به جناب تاجگردون در مراودات و معادلات و گردنه‌های صعب العبور، شل بگیرند و شاید هم شل گرفتن سر کیسه بیت‌المال، دلیل اصلی بود که تاجگردون ادعا می‌کرد حتی در مجلس اصول گرا نیز، یکه‌تاز خواهم بود انهم اصولگرایانی که بسیاری از ان‌ها، چهل سال بر سر هم می‌کوبند نه برای اصلاح و نه برای نیل به آرمان‌های انقلاب!! بلکه برای به قدرت رسیدن!!! و جناب نبویان نماینده اصولگرای مجلس، بعد از رد اعتبارنامه جناب تاجگردون، در برنامه چهار خط اعلام کردند: تاجگردون در جلسه خصوصی با بنده می‌گفتند من اصلاح طلب نیستم و سمت شما قرار دارم.



  ۷_ تاجگردون سال‌ها ادعا می‌کرد اصول گرایان سنتی گچساران و باشت برای تحصیل قدرت و حفظان، تمام ابزار به ویژه ابزار دینی، شهدا و ولایت فقیه را به گروگان می‌گیرند اما در هنگام بررسی اعتبار نامه ایشان همه شاهد بودیم برای حفظ قدرت، تیم رسانه‌ای با چراغ سبز ایشان با چه غوغاسالاری، ولایت فقیه، شهدا و دین را انگونه پله کرده بودند و به چه تصاویر و فیلم‌های زیر خاکی متوسل شده بودند تا توسط مثلث برمودای سیاسی تازه به قدرت رسیده مجلس به پایین کشیده نشوند.
  ۸_ تاجگردون برای توجیه اموال و دارایی، به ویژه املاک و زمین‌های خویش ادعا کرده بودند پدر مرحوم ایشان مباشر خان بوده است اما جای سؤال بود چگونه بسیاری از اعضای خانواده محترم خوانین، امروز خود با بدبختی، امرار معاش می‌کنند اما به مباشر ایشان صدها هکتار زمین رسیده است و موضوعی که در آن زمان نقل قول می‌شد و اگر واقعیت داشته باشد مایه تأسف و سرافکندی خواهد بود این بود که عده‌ای از موافقان رد اعتبار نامه تاجگرددون، ادعا می‌کردند لوله‌های آب و سرمایه‌ها همیشه به سمتی حرکت می‌کرد و می‌چرخید که زمین‌ها و املاک مربوط به تاجگردون و اطرافیان ایشان قرار داشت و چه برکتی ایشان برای همسایگانش داشت.
  ۹_انحصارطلبی و تفکر بالانگری و تمامیت‌خواهی از دیرباز تا به امروز محکوم بوده و محصولی جز عقب‌ماندگی نخواهد داشت در عجبم چرا جناب تاجگردون و برادر ایشان احساس می‌کنند فقط ان‌ها صلاحیت قیم بودن مادام‌العمر گچساران و باشت را دارند و فعالان سیاسی این منطقه را تا این اندازه دست و پا چلفتی و عقیم می‌دانند که حاضر نیستند حتی ۲ سال به‌انان فرصت دهند! بی شک مسیر و فرصت‌هایی که در اختیار امثال تاجگردون بوده اگر در اختیار بسیاری از جوانان استان قرار می‌گرفت امروز صدها نخبه سیاسی و علمی ملی در این استان داشتیم با این تفاوت که نه تشنه مدرک دکتری بودند و نه صدها تناقض در رفتار و گفتار خویش داشتند و نه شاهد تفکر ارباب رعیتی در مناطق گچساران و باشت بودیم و با کادرسازی، امروز جناب تاجگردون به خود اجازه نمی‌داد برادر خویش را احسن العالمین و احسن الخالقین و دیگران را حامیان مادرزاد بداند.
 ۱۰_ جناب تاجگردون با استفاده از شهدا و دین و نژاد و زاگرس ثابت کرد دقیقاً روی دیگر همان سکه ایست که سال‌ها ان روی دیگرش را به سوءاستفاده و پرونده سازی محکوم می‌کند. و اگر به رفتار و گفتار تاجگردون‌ها و... توجه کنید متوجه نوعی غرور و خود برتربینی بسیار کاذب و پوشالی خواهید شد، که به دلیل بزرگنمایی رسانه‌ای و عدم اگاهی مردم و سیستم معیوب و بده بستان‌های سیاسی، توسط برخی مدعیان بُت‌شکن اصلاح‌طلب، به بتی در گچساران و باشت تبدیل شده است.
چهره‌ای که دوست دارد همه چیز ملت به میل ایشان باشد نه ایشان به میل ملت!!
 ۱۱_موضوع تأسف بار دیگر در انتخابات مجلس گچساران و باشت، مشاهده جوانان شجاع و صادقی بود که به واسطه سوءاستفاده نامزدها، تفنگ در دست در متینگ‌های و کارناوال‌های انتخاباتی حضور داشتند آنهم نه به رسم و سنت مهمان نوازی و تیراندازی، بلکه برای هشدار به رقبا!! و هیچ وقت از خود نپرسیدند قرار است این تفنگها که حرمت حفظ آب، خاک و ناموسی دارند به سمت چه کسی و به چه دلیل، نشانه گرفته شوند و تاجگردون و تاجگردون‌ها که حس قدرت‌دوستی و تقابل‌های سیاسی چشمشان را کور کرده بود در حالی این موضوع را به شدت محکوم و توبیخ نمی‌کردند که ادعا داشتند برای عزت گچساران و باشت امده‌اند اما هر لحظه ممکن بود برای گذاشتن تاج شاهی و قدرت بر سر تاجگردون‌ها و سید قدرت‌ها، فشار دادن یک ماشه تفنگ به جنگ و دعوایی خانمان سوز و چندین ساله در میان مردم نجیب و صادق و مظلوم و طوایف این دیار ختم گردد.
 ۱۲_ امروز اگر قرار باشد و بتوانم به عنوان کوچکترین فعال سیاسی و یک شهروند در انتخابات آینده گچساران حضور داشته باشم بدون ذره‌ای تردید با الگو گرفتن از شهید کرامت ایزدپناه، که در تمام طول عمر با برکتش در مقابل هر گونه تکبر و تفکر کدخدایی (به معنای بالانگری و خودبرتربینی) بدون توجه به روابط نسبی و سبی، با وجودی خود، از خانواده بزرگترین کدخدایان خوشنام آن زمان استان بود ایستاد قطعاً به عنوان یک بویراحمدی در کنار شجاعت و صداقت یک نامزد همچون جناب رحیمی با تمام ضعف‌های ایشان قرار خواهم‌گرفت و بردگی صداقت و شجاعت هر شخصیتی را در گچساران خواهم‌پذیرفت تا در مقابل تکبر و تفکر ارباب _رعیتی جناب تاجگردون با وجودی خود را منتسب به بویراحمد می‌داند قرار بگیرم و ضمن احترام فراوان به جناب تاجگردون، برای موفقیت نقطه مقابل تفکر ایشان، هر هزینه را خواهم پذیرفت. و امروز خطاب به جناب رحیمی و امثالهم میگویم کناره گیری شما از انتخابات گچساران، نه تنها ژنتیک و شجاعت تاریخی بزرگان سلطه ناپذیر خویش و گچساران و باشت را زیر سؤال خواهد برد بلکه برای یک اصلاح طلب و پذیرش چنین نظام سیاسی دیکتاتور مابانه و متکبرانه، یک ننگ بزرگ محسوب می‌شود.
آنهم شخصیتی که با تمام محاسن دوست داشتنیش، هنوز کسی نمی‌داند دقیقاً در کدام جبهه توپ میزند اگرچه سفره نام به واسطه ایثار و از خودگذشتی و خون‌بهای اصلاحات می‌باشد. و تجربه نشان می‌دهد فرستادن تاجگردون ها به مجلس نه تنها تقابل و انتقام گیری از اصول گرایان پایتخت نیست بلکه به اقرار همکاران ایشان؛ جناب تاجگردون در کمیسیون برنامه و بودجه به گونه‌ای عمل کرده که انگار قویترین واکسن‌های شل کننده سر کیسه بیت‌المال برای منتسبان و منتصبان به اصول گرایان را تزریق کرده است و همین تفکر ایشان باعث گریده میان ایشان و اصلاح‌طلبان اصیل گسلی فعال ایجاد گردد.
لاریجانی و تاجگردون مانع تحقیق و تفحص از مجلس شدند | ١٩ آبان
  ۱۳_ امروز باید فعالان سیاسی استان و به خصوص جوانان به این اندازه از درک و فهم سیاسی رسیده و شجاعت داشته باشند که در مقابل هر گونه بالانگری و تفکر ارباب _رعیتی ایستادگی کنند و اجازه ندهند عده‌ای با عقیم و بی خاصیت دانستن مردم، فرصت‌ها را از دیگر نخبگان بگیرند و بسوزانند تا امروز ادعا کنند در میان تمام شمایی که سال‌ها برای من جنگیده‌اید عرق‌ها ریخته‌اید انسان لایقی برای مجلس و جانشینی خویش نمی‌بینم.
 ۱۴-روزی مطلبی از فعال سیاسی هم استانی سیروس پراور، در حمایت از تاجگردون را خواندم که در بخشی از مطلب به تکبر و تفکر ارباب رعیتی تاجگردون اعتراف کرده بودند و مهتمرین خواسته تاجگردون‌ها را اول بودن می‌دانستند! و اینکه جناب تاجگردون میدان دادن را بلد نیست و هیچ گاه دوست ندارد برای خدمت به مردم در در مقام یک مشاور و وزیر باشد!
 همچنین جناب پراور در مطلب خویش بیان فرموده‌اند استان را با نام تاجگردون می‌شناسند!!
 آری، چون این مردم می‌باشند که مشخص می‌کنند هر منطقه و سرزمینی را دیگران چگونه و به چه نمادی بشناسند وقتی ما مردم می‌خواهیم باید در سطح کلان سیاسی استان را با نفت و تاجگردون‌ها و دلاویزهایش بشناسند در حالی ما می‌توانستیم با پرورش صدها نخبه بین‌المللی و شهید زرین‌ها به عنوان بزرگترین تک‌تیراندازان تاریخ جهان، گچساران و استان را جهانی کنیم.
 در بخشی از مطلب، جناب پراور ادعا کرده بودند تاجگردون خطاب به ایشان گفته شانس دیده شدن نداشته‌ای!! اما بنده متوجه شدم، مظلومیت پراورها و صدها جوان مستعد سیاسی همچون پراورها در این استان از سر شانس و اقبال نبود بلکه این جوانان هیچ گاه توسط تاجگردون‌ها و حاج فلانی‌ها و دکتر بهمانی‌ها و سید بیسارها به هر دلیلی از فقر گرفته تا حیای ایلاتی و .... دیده نشدند چون گستره و زاویه دید این افرد همیشه میلی و متکبرانه بود اما باز پراورها غیرت، قلم و شجاعتشان را برای بالا رفتن همین افرادی که هیچ گاه ان‌ها را ندیدند به کار گرفتند تا مظلومیتشان هر روز بیشتر از دیروز شود.
 اگرچه در قسمتی از مطلب جناب پراور بیان داشتند تاجگردون دیگر شوق قدرت ندارد زیرا اشباع شده و در اندیشه خدمت است اما فشار به ساسان تاجگردون برای حضور در انتخابات گچساران و عقیم دانستن فعالان سیاسی این منطقه نشان داد تاجگردون بیش از هر چیز شوق قدرت دارد و خدمت را برای قدرت می‌خواهد نه قدرت را برای خدمت!! و در انتخابات ریاست جمهوری تنها به این دلیل شرکت خواهد کرد که باز هم با هیاهوی رسانه‌ای خویش، از یک ثبت‌نام موفقیتی المپیکی بسازد و ادعا کند سایه خانواده و نام ایشان ایشان بر سر همه فعالان سیاسی گچساران و باشت همچنان باقی خواهد ماند وگرنه خود می‌داند بخش بزرگی از پیشرفتش در سیستم معیوب اداری_ سیاسی موجود را، مدیون دو نبشی بودن خود و شل کردن سر کیسه بیت‌المال در تخصیص بودجه (به نقل جناب امیرابادی نماینده قم) برای اصحاب قدرت از اصول گراها تا اصلاح طلبان می‌باشد و بسیاری از افراد اگر می‌خواستن دو پهلو باشند امروز به مراتب جایگاه بالاتری در قدرت داشتند اگرچه امروز جایگاه اجتماعی والایی در میان مردم به دلیل شجاعت و صداقت خویش دارند.
 به قول یکی از بزرگ مردان سیاسی استان، در کشورهای جهان سوم:
 _ هر خانه کوچکی نشان مردان بزرگ نیست اما قطعاً مردان بزرگ خانه‌های کوچک دارند.
 __ جایگاه دادن، دوست داشتن، خوش اخلاقی و احترام به افراد، به تنهایی نشانه بزرگی نیست زیرا اربابان به برده‌های خویش نیز جایگاه می‌دادند و ان‌ها را گاها بیش از حد معمول احترام می‌کردند و دوست می‌داشتند
علاوه بر این موارد، نشانه مردان بزرگ این است که جایگاه سیاسی خویش را انحصاری نداند و به افراد مستعد میدان دهد تا انان نیز، فرصت خودنمایی و خدمت داشته باشند.
  از برخی جوانان عزیز و شجاع گچسارانی به عنوان برادر کوچکتر خواهشمندم سعی کنید به جای اینکه اسیر بازی‌های رسانه‌ای بعضی افراد با چهار کلیپ و آهنگ شاهنامه‌ای و لری و تفنگ برنویی که امروز همه ان را به دوش می‌گیرند قرار بگیرید و همچنان اختلافات طایفه‌ای در گچساران و باشت را داشته باشید و یا تقابل با بویراحمد را برای سبد رایی پررنگ کنند ان هم در مقابل بویراحمدی که جوانانش، به دلیل انحصار طلبی و تمامیت‌خواهی سیاستمدارانی از جنس تاجگردون سال‌هاست از شدت بیکاری و ده‌ها معضل اجتماعی دیگر، امروز به پیران سن پایین معروف شده‌اند که دست پایشان در سن جوانی می‌لرزد بیاید در مقابل تفکری قرار بگیرید که احساس می‌کنند نباشند شما دست پا چلفتی خواهید بود و دست و پای خویش را برای مدیریت گچساران و باشت گم خواهید کرد....
قلب‌ها و ذهن‌های بزرگ، اختلافات سیاسی و طایفه‌ای را به راحتی، نادیده خواهد گرفت اما در مقابل تکبر و خود برتربینی هیچگاه، کوتاه نخواهند آمد. 
 و یک موضوع را برای همیشه به ذهن‌ها بسپاریم
 رودخانه با وجودی ماهیتش بخشندگی و آبادانیست و بدون هیچ چشم داشتی می‌بخشد آباد می‌کند و می‌رود تا شاید به دریا بپیوندد اما آب اضافه بر ظرفیتش را، جز برای خرابی و ویرانی به کار نخواهد گرفت. پس بیاییم به افراد فراتر از ظرفیتشان جایگاه ندهیم زیرا عده‌ای وقتی توسط مردم بالا می‌روند دیگر تحت هیچ شرایطی میلی به پایین آمدن ندارند..
  در پایان قضاوت و تصمیم را به مردم و فعالان سیاسی گچساران و باشت می‌سپارم مردمی که در تمام این سال‌ها، نسبت به آب و خاک و ناموسشان حس برادری داشته‌ام و برادران محترمی همچون تاجگردون‌ها را تا زمانی بزرگ میدانم که اینگونه به تناقض‌گویی عادت نکرده باشند و با برتر و بدون رقیب دانستن خود و خانواده خویش، مانع خودباوری و بزرگ شدن فرزندان این دیار گردد.
 سر تخت شاهی بپیچد سه کار
 نخستین ز بیدادگر شهریار
 دگر آنکه بی سود را برکشد
 ز مرد هنرمند سر درکشد
 سه دیگر که با گنج خویشی کند
 به دینار کوشد که بیشی کند 
  با آرزوی موفقیت و سربلندی برای مردم شرافتمند همیشه در صحنه و مظلوم گچساران و باشت. 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این یادداشت فوق‌العاده بود.
به اُمید آنکه روزی این قلم شیوا و پرمحتوا برای شکستن هیمنیه امثال وکیلی و غریب‌پور بچرخد.
مونسان
Iran, Islamic Republic of
اسمی که ناشناسه دیدگاهش هم ناشناخته ها را بدون دیدن می پذیرد
همت
Iran, Islamic Republic of
یه مشت چرت و پرت نوشتی
ذوالفقار
Iran, Islamic Republic of
همه حرفهای شما در مورد سیاست دوگانه اقای تاجگردون درست است ولی مشکل از جامعه ماست وگرنه این همه اعتبار برای منطقه گچساران را چه کسی می تونست بیاره
وقتی درگیر رانتهای این چنینی هست خوب بهتره یه نفر که بلده از اینها پول بگیره
امثال اقای تاجگردون که شباهت زیادی به سیاسیون ما در راس دارند برای جامعه ما نیاز هست
ما مردم و جامعه (حالا به هزار دلیل) ..
ا. بیات
Iran, Islamic Republic of
مدیریت محترم سایت کبنانیوز باسلام, اینکه شما فقط بنویسیدآنچه می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از نیست کذب محض است و رضای خدا هم نیست به هر ح اجازه ی نشر مطالبش رو بدهید؛ مردم خیلی عاقل تر از این هستند که با تخریب عامدانه ی یک چهره ی ملی که گچساران را از ده کوره ای به شهری زیبا با هزاران طرح وپروژه ی عمرانی تبدیل کرد تحت تاثیر قرار بگیرند؛ چرا نمایندگان قبل از ایشان که بعضی شون الان کاندیدا هستند وشاید گمنام ترین نمایندگان مجلس در دور خود بودند این کارها را انجام ندادند ، دلیلش شایستگی تاجگردون بوده و اون اراء ۸۰ درصدی دور اول و بیش از نیمی از اراء دور دومش بیانگر شایستگی های ایشان است .ان شاءالله این دور هم ثابت خواهد شد هر کس کاندید شون باشه با اکثریت بالای اراء برنده خواهد بود. پس ای بندگان خدا از هنر خودتان و کاندیداهاتون بگین نه با تهمت وتخریب دیگران بخواهید رای جمع کنید.
Iran, Islamic Republic of
نظر دیگران این نیست که نوشتی برای خودت اهمیت دارد
روزبه
Iran, Islamic Republic of
اگر تاجگردون حاضر شد در انتخابات میان دوره ای از کسی غیر از خانواده خودش به عنوان کاندیدا حمایت بکنه همه ما میپذیریم که او دلسوز مردم هست..اما قول میدهم که این کار شدنی نیست..
Iran, Islamic Republic of
از فامیلیت مشخص است با ادمهای اصیل و با اصل و نصب مخالفی و از درون خیلی عقده داره ی خوب هنوز نترکیده ای.
تاجگردون مرد سیاست و دوست داشتنی ست و با الفاظ شما سبک نمی شود و نمی لرزده و درقلب ملت باشت و گچساران قرار دارد.
بویراحمد درگذرگاه تاریخ
Iran, Islamic Republic of
واقعا"مطالب زیبا وپر محتوایی بود خداپدرش رابیامرزد هرکه بوده و نوشته ...
انفجار را در مطالب شما متوجه شدم ..ولی خیانتکاران بدانند نه میز نه ریاست ونه سیاست به هیچ کس تا به حال وفا نکرده و....
خدایی هست در همین نزدیکی
بابکان
Iran, Islamic Republic of
کو بره بنده خدا
باشت
India
درود بر این قلم شیوا لذت بردیم نویسنده را نمیشناسم اما حقا که منطق در گفتار و کلامش ستودنی است این جوانان نخبه الان کجا هستند ؟ چه قلمی لذت بردیم
گچساران
India
جناب تاجگردون با تمام احترام به خدمات شما گچساران به نیروی تازه نفس نیاز دارد
ملکی
India
جالب بود
تهمورثی
India
اولین مرتبه است در طول ۳۰ سال گذشته کسی جرات کرده از خانواده تاجگردون اینچنین بی پروا نقد کنه چه جوانان نخبه ای داریم این جناب وطن پرست کجایی هستند ؟؟؟؟
شفاعتی
India
جناب وطن پرست کجایی هستند ؟
کجا مشغول هستند ؟
معلوم است خیلی باسواد هستند
سوادکوهی
India
جناب وطن پرست از کدام حزب و گروه است ؟
Germany
ندای وحدت
دهدشت
India
اقای وطن پرست در کدام جریان فعالیت سیاسی دارند ؟
Germany
ندای وحدت
امیدی
India
جناب وطن پرست را میشناسم از جوانان و نخبه سیاسی اصلاح طلبان کشور و استان هستند انسانی پاکدست و دوست داشتنی شیر مادرت حلالت مرد
مهدوی
India
جوانانی مثل وطن پرست لایق جایگاه های مدیریتی هستند حیف است این جوان خوشنام و پاکدست با این قلم در مناسب ملی نباشند
حمیدی
India
وطن پرست ؟
Iran, Islamic Republic of
مطلب جذاب و دلنشین بود و واقعیت ها بعد از ۱۶ سال آشکار و نمایان کرد

واقعیتش که...
روزبه
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده رد اعتباری که دستش از همه جا کوتاه شده و در ادامه قدرت طلبی و انحصار طلبی که خاص خانواده ایشان هست این بار کمر همت بسته تا با ایجاد تفرقه بین مردم و گل الود کردن اب شاید روزنه امیدی برای خود پیدا بکند.اما این ترفندها دیگه نتیجه نمیدن. همان قدرتی که مانع رفتن ایشان به مجلس شد این بار هم تحرکات ایشان را خنثی میکند.
Iran, Islamic Republic of
خودت میدونی چه گفتی خدای
مهدی شریفی پور
Iran, Islamic Republic of
با سلام..بنده مهدی شریفی پور از شهر باشت با نویسنده متن آشنایی کامل و قدیمی دارم و در صداقت گفتار و کلام ایشان و همچنین شناختشون نسبت به مسائل روز سیاسی و قومی استان هیچ شکی ندارم و مطمئنم متن بالا بدون از غرض ورزی سیاسی و با علم و اطلاعات کافی بوده و نیت ایشان جز پیشرفت سیاسی استان نبوده و نخواهد بود
مونسان
Iran, Islamic Republic of
آقای شریفی پور مشکل استان شما همینه که بدون تحقیق ودلیل فقط مغرضانه ابراز تایید میکنید احساسی نباشید وطن پرست خودش چند تارا زبان چربانه دنبال خود برد به ورطه ؟¿
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
وقت آن رسیده با دید باز و نگاهی ویژه به استقبال انتخابات پیش رو برویم و گچساران و باشت را از تاریکیِ مطلق نجات بدهیم به امید روزی که دیارمان روی خوش زندگی رو دوباره ببیند و ظلم و ظالم از صحنه ی روزگار محو شوند و گچساران به جایگاه واقعی خویش برگردد.
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
نه خواهش کن از جوانان و نه خودت رو خسته کن
خوش آمدی %
باشتی
Iran, Islamic Republic of
جناب وطن پرست هزاران دلیل محکمه پسند هم بیاوری توهم امثال هدایت خواه هستی که شب روزش شده بود جلسه در یاسوج وگچساران برای به زمین زدن تاجگردون که همه دیدند کل استان به زمین خورد با این اعمال آقایون،و هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره که تو حالا مثلا دلسوز باشت وگچساران شدی،در این مدت ۸سال همین مردم بویراحمد هم بسیار بودند که با جان ودل حاج غلام تاجگردون رو حمایت میکردند و هستند هنوز.هدایتخواه مهره سوخته بویراحمد هیچوقت نمیتونه سید قدرت مهره سوخته گچساران رو علم کنه،چون گذشت و تمام شد آن دورانی که مردم با تعصب حزبی وخطی کورکورانه پای صندوق رای بروند،مردم اکنون فهمیده اند که نماینده مردم در مجلس انتخاب شده ی خودشان یعنی همین مردم هست و باید کسی رو به مجلس بفرستند که واقعا وکیل وامین خود میدانند.جناب وطن پرست شما که این همه گشاد وباز تحلیل فرموده ای لطفا کمی در مورد اعضای جبهه پایداری که شد جمنا و حال شده شانا یه تحلیلی منطقی بزنید ببینیم چند مرده حلاجید
Iran, Islamic Republic of
چه آتشی به جانتان انداخته این متن واقعیت گرا!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر درزمان حسینی به مجلس مراجعه کرده باشی ودر زمان تاجگردون هم رفته باشی تفاوت ها را مشاهده خواهی کرد مرد بود تاجگردون نه برا گچساران و باشت بلکه برا کل استان
سعادت
Iran, Islamic Republic of
حرص بیخودنخورر ...
تورو سننه .....
( خخخخخخ )
ممبینی
United Kingdom
سلام میگم فقط با کلمه های قلمبه سلمبه بازی کردی چه میخواهی بگویی .چرا احساس ترس میکنید .من مطمئنم که چندین چند نفر شبانروز این متن را نوشتید و ویرایش کردید ،تا به قول خودتان این جوانان ساده را فریب بدهید .ولی ما هیچ وقت گول حرفهای امثال شما را نمی خوریم.چون آقای تاج گردون این میسر را عملی طی کرد و مردم خود میدانند که در این چند سال چکار کرد براشون .به عمل کار برآید آقای وطن پرست.
اصلاح طلب قدیم
Iran, Islamic Republic of
یک جمله چطور غلام تاجگردون که اینهمه منافعش را از دست داد هنوز سکته نکرده است . تاجگردون برای همیشه بایگانی شد .
محسن
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خیلی خوبی بود.
درود بر نویسنده.
پشت پرده های تفکر تاجگردونیسم را به خوبی بیان کرده است.
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
خودخواهی و غرور تاجگردون و نزدیکانش زمینش زدن حالا دوباره می خواد با ترفند باوی بویراحمد کردن و تعصبات و احساسات مردم را تحریک کردن ببره. چه داره برات که اینجوری از هر شیوه ای استفاده می کنی تا بازی رقابتی که راه انداختید و از شونه مردم بالا میرید رو ببرید
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون خار چشم خیلی ها
اصولگرا می زند اصلاح طلب بیشتر می زند چون تاجگردون مستقل است
شما سردسیری ها خیر ماها را نمی خواهید بس کنید این همه تخریب را
عادل
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز. این مطلب را چه کسی برایتان نوشته خداوکیلی احساس کردی خیلی مطلب بلدی اما اشتباه میکنی در دام هرکس افتاده ای فریبی بیش نیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت تمام واقعیات بیان کردید
وجدان
Iran, Islamic Republic of
خدا تاجگردون و نزدیکانش را زد حق ناس زدشون
Iran, Islamic Republic of
مفاد و نکات زیبا و منطبق با واقعیت های جامعه کهگیلویه و بویراحمدی را به خوبی،بیان و مطرح کرده است.
این استان را نابود کرده است. دست برخی از اصولگرایان در دستان تاج است
Iran, Islamic Republic of
😃😄طرف هر چی کامنت خوب هست برای خودش نوشته😀😃به ساعت درج نظرات توجع کنید😀😃
کبنانیوز حیف سایتتون که مطلب از هر ادمی میزارید
حسین
Iran, Islamic Republic of
بهتر از تاجگردون پیدا نمی کنید و نخواهید کرد بهتر از همه شماست
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
استان و شهرهای کشور روز به روز پیشرفت می کنند تنها جای که درگیری قومیت و جهل و نادانی هستند مردم گچساران و باشت هست
کجا زاکانی برای رفع مشکلات شما تره خورد کرد
وقتی حنجره برادرکشی به دست گرفتید چه کسی به داد شما رسید
به جز اینکه حق رای شما به باد تمسخر گرفت شده
تاکی می خواهید دست از جهل و نادانی و قومیت بردارید
وقتی شخصی این همه خدمت کرده چرا دست به فتنه گری می زنید
مردمان باشت و گچساران آنطور که از تاجگردون انتظار دارند که از رئیس جمهور وزیران و رئیس مجلس انتظار ندارد . خدمات تاجگردون سالیان سال از آن بهره می بردید بد بود حتما تاجگردون جیب تک تک شهروندان باشت و گچساران را پر می کرد تا راضی می شده اید
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت است این جملاتی که درموردتاج گردون گفتی،حیف تاج گردون که امثال جنابعالی بخواددرباره اش بنویسه
دکترای مدیریت بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
بنظر بنده نویسنده محترم برو بنشین خودت یکبار متن رو بخون چرت وپرت زیاد نوشتی
بوذری
Iran, Islamic Republic of
آنچه به قلم راندید در مورد رفتار سیاسیون استانی از هر دو گروه و تفکر رایج درکشور زخم کهنه ای است که نه فقط در بعد استانی بلکه تماما منافع ملی و غرور ایرانی را طی سالیان متمادی بخاطر سیاست های کلان بالادستی که فقط در جهت منافع گروهای سیاسی است مخدوش را نهادینده کرده و آنچه را حضرتعالی خیرالعموم استان میدانید ایده ال های یک جامعه روشن و آگاه است که نه تنها استان ما، که در سطح ملی بخاطر مشکلات مبرم فرهنگی،اقتصادی تا رسیدن به این فعل فاصله زیادی وجود دارد و البته از این بابت هست که خیلی از هم استانی های ما جناب تاجگردون را قبله خود میدانند وگرنه همه میدانند در فاصله این سالهای ماضی رخصار استان ما همچنان زرد و خشکیده اس
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
انصافا خودت حوصلت میشه این اراجیف رو بخونی؟؟؟؟
ن نوری زاده
Iran, Islamic Republic of
به نظر من به عنوان یک شهروندکه کارنامه دکترتاجگردون را سیاسی نمیبینم وبا توجه به میزان آبادانی در دوران نمایندگی ایشان میتوانم به جدیت بگویم که با هیچ نماینده ای از قبل از خود قابل قیاس نیستند و خیلی از سطح بالاتری برخوردارند واز لحاظ بالا بردن سطح آبروی نه تنها شهرستان و بلکه استان با هیچ کس قابل مقایسه نیستند و تاجگردون در قلب مردم جای دارد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم.
فکر نکنم نظرمو بگذارید اما میگم.
مطالبتون بد نبود اما خوب هم نبود.
جهت اطلاع مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد:
جناب کبنانیوز :شماهم دو پهلو گفتید و به تعبیر خودتان مردود شدید، چونکه جایی بزرگنمایی و جایی کوچیک شموردید. شما اینهمه فساد تاجگردون و دارودستش را با یه جابجایی زاکانی مقایسه کردید و زاکانی رو مردود و این عین بی‌انصافیست و حتما آگاهی از حکومت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نداشتید _شایسته سالاری_.
پس لطفا رسانه کبنانیوز رو بی‌طرف نگهدارید که مثل رسانهای دیگه بی مخاطب نشه چراکه ماه پشت ابر نمیمونه.
یاعلی.
مونسان
Iran, Islamic Republic of
آقای وطن پرست ای کاش حق و. واقعیت را فرا تر از استانی را می دانستی این حرفها کینه شخصی اند نه مردمی وایلی واستانی وکشوری چه رسد به جناحی ال حسود لا یسود ه. بیا تهران ما تا متوجه شوی اشتباه کرده ای
Iran, Islamic Republic of
درود
نوشتن در مورد / برای خاموش کردن منتقدانشان ،این همه بگیر و ببند لازم نداشت.
فاضل
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بابا . تاجگردون فرد با لیاقتی بود ولی افراد بی عرضه نتونستن تحملش کنن. شماها باید یه کم غیرت بهتون یاد بدن. یاد حرف خادمی نماینده ایذه می افتم که گفت با رفتن تاجگردون هیچ لری در هیچ منصب مهمی نیست. اه اه اه به تفکرتون اه اه اه به غریب پرستیتون.
پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تخریب شود چه گیر تو میاد ؟!
زاکانی و کریمی گفتند چرا ی لر بر تقسیم بودجه بنشیند شما هم ندانسته با آنها میرقصین! !!!
چطور افشانی برکنار شد!!! قانون ی شبه!!!
پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون رفت !! فقط وفقط مردم استان ک ب ضرر کردند وتمام این جناح ها و احزاب و دسته بندی ها فقط برای منافع اقتصادی میباشند
زاکانی خودش همسرش دخترش دامادش برادر دامادش رانت گرفته اند اما در مجلس ميگفت تاجگردون چرا برخی از لرها را معرفی کرده است وهیچ کس نميتونه از زاکانی سوال کند؟؟ چون تاج لر هست و بی کس هست قالیباف تاریخ در شهرداری تهران انجام شده اما اعتبار نامه اش تایید میشود
رضا
Iran, Islamic Republic of
عالی، دست مریزاد، عمیق و در عین حال نغز و دل نشین به لحاظ نوشتاری، رعایت انصاف و عدالت هم که از شاخصه های قوی مطلب است.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود برشما.احسنت.دستمریزاد.آفرین.من یک گچسارانی هستم که بویراحمدی ها را خیلی دوست دارم. واقعا تاجگردون ها بجز خودشان را نمی بینند. مردم باید همت کنند و به حکومت خانوادگی آن ها پایان دهند.
Romania
وووی چقد تو حوصله داشتی با این مرقومه طولانی سخیف و بی مغز
تاج
Iran, Islamic Republic of
اگر نامی از بچه های این استان در سطح کشور شناخته شد واستان ما برای دیگران معرفی شد بواسطه شجاعت و توانایی آقای تاجگردون بود .لعنت بر تفکر پوچ شما که بجای همایت از چنین فرزندانی باعث بدبختی استانمان هستی.تا چنین افکاری دارید باید در بین استانها همیشه عقب افتاده باشیم.
هوش برتر
Iran, Islamic Republic of
اگه صداقت داشته باشید شما ،همین امروز ۲۲دی ماه هدایت خواه دستیارش خلقی پور تو ی گچساران توی جلسه سید قدرت چکار میکنن،آخه هدایت خواه تو اگه بیل زنی باغچه خودت رو بیل بزن
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
هنوز در حد و اندازه ای نیستی که بخواهی در مورد آقای تاجگردون نظر بدی و برای شهر ما دلسوزی کنی.امثال شما و هدایت خواه مهره سوخته این استان هستید
علی
Iran, Islamic Republic of
به چشم خودم دیدم فقیر ترین منطقه استان از لحاظ ارتباطی گچساران و باشت هست . تاجگردون رسماااا پیگیری هیچ کاری در این حوزه نکرد .
حکمت
Romania
مطلب این مخاطب را خواندم فقط چرت و پرت بود تاجگردون در سپهرسیاسی ایران میدرخشد ونویسنده نیز بارها به توانایی های ایشان معترف بود بیشتر برای عقده گشایی نوشته و برداشتم این بود که عقیده را فدای عقده کرده چون تا پایان عقده گشایی خود به بزرگی و شجاعت و با سواد بودن حاج غلام تاجگردون نتوانست خدشه ای وارد کند پیشنهاد میکنم کمی آب برای راحتی خود استفاده کنید ضمناً واژه یِ برادران امتی در عراق و یمن و لبنان و غزه را بیشتر از سر عقده گشایی استفاده کرده اید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به تاریخ پیوست و جای تعجب است که چطور تا حالا سکته نکرده است چون خیلی دوست داشت نماینده باشد و برای بستگانش کار کند ولی مجلس انقلابی اقدام شایسته ای انجام دادند و او را از مجلس بیرون انداختند.
Iran, Islamic Republic of
یه سری بزن گچساران وباشت متوجه میشی اراتاجگردون کم که نشده زیادتر هم شده این روزها که غلامرضا اومده منطقه وفاتحه خوانی ها میره تمام نیروهایش ازش استقبال کردتد اگر چنددرصدی جداشدند یا به محمدپور اضافه شدند یا هنوز کسی را دعوت نکردند ولی محمدپور وجعفری خیلی بیشتر از زینل زاده وعسکری رای دارند
Iran, Islamic Republic of
لطفا اراجیف ننویسید، کسی که معلوم نبود خودش نماینده ی مردمه شهرستانهایه گچساران و باشته .واقعا وقتی برای کاری بهشون مراجعه میکردی ادعا داشت که کاره ای هست،به جز جناب نماینده.به هر حال دیگه وقتشه که این دو شهرستان از این جریانات عبور کنه،برای آینده ی بهتر فرزندانمان.
زنبور
Greece
در پاسخ این آقا باید بگویم که مکتب تراشی نکن ، آقای تاجگردون یک آدم فعال سیاسی در سطح ملی هست ،یک نماینده فعال وکاردان در مجلس بود،یکی از دهها نیروی کارآمدقوم لر وزاگرس نشین در سطح ملی هست یک نیروی کارآمد مدیریت اجرائی در سطح ملی هست اما مکتب او مکتب امام خمینی (ره) است ،میرشکار هم هست اما شما معنی میر شکار بودنش را هنوز نفهمیده ای، ( انشاالله در جواب شما دیگران قلم خواهند زد)
اقبال
Iran, Islamic Republic of
خیلی متاسفم درمورد اقای تاجگردون اینطور قضاوت میکنی. یه کم به وجدان خودت رجوع کن . هر چند میدانم مطالبی که نوشتی هیچ جایگاه وارزشی در افکار عمومی نخواد داشت.
Yahoo
Iran, Islamic Republic of
با‌ رجز خوانی و رفتن رو مخ آدم های بدبخت چهره نمیشی کاملآ واضح نشان داده والا به شما چه که درباره شعور ۴۰ هزار نفر تاخته . . حالا بگو چند گرفتی گریه کنی لطفا
صبر
Romania
عزیزان کامنتا مخالف، خیلیش توهین و نشان از عصبیت سیاسی دارد اگر مواردی که ایشون ذکر کرده واقعیت نداره سند بیارید اینجور کانت گذاشتن بیشتر به سود نویسندست...حقیقتش چندین موردشو بررسی کردم همش واقعیته..حتی نبویان هم دقیقا گفته بود تاجگردون تو جلسه خصوصی به من گفته من سمت شما قرار دارم...
خرابات مغان
Romania
تاجگردون و برادرش که ادعا میکنند در تهران برا خودشون کسی هستن پس بهتره صندلی نمایندگی رو بدن به یکی دیگه تا سه نفر بشن در تهران و با تجارب خودشون کنار این فرد بمونن!!عقل و منطق نمیپذیره یه شهرستان اینگونه در سیطره یه خانواده باشه!!و بعدها این موارد تبدیل میشه به کینه و دشمنی!!حتی جوانانی که امروز با تاجگردون هستن بعدها وقتی به این موضوع فکر میکنند حس تنفر میگیرند.
بی قرار
Iran, Islamic Republic of
شنیده شده تیم رسانه ای تاجگردون به شدت در تلاشند تا مظلوم نمایی کنند یا جناب تاجگردون با لباس خاص یا در مکان های خاصی حضور پیدا کنند تا ذهنیت مردم رو تحت تاثیر احساسات قرار بدن....
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1