کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

کسی که تصویب طرح ملی ندارد را مرد ملی نخوانید

20 آذر 1399 ساعت 17:07

تنها موضوعی که این روزها ذهنم را درگیر کرده طرح ملی ساخت اتوبان بابامیدان/ گچساران/ بهبهان بوده که به گفته نماینده پیشین مرد ملی می‌خواست. برخی از مردمان شهرم نیز در بحثهای انتخاباتی دانسته یا ندانسته روی همین موضوع مانور داده و آنرا بولد می‌کنند.


متن ارسالی: تنها موضوعی که این روزها ذهنم را درگیر کرده طرح ملی ساخت اتوبان بابامیدان/ گچساران/ بهبهان بوده که به گفته نماینده پیشین مرد ملی می‌خواست. برخی از مردمان شهرم نیز در بحثهای انتخاباتی دانسته یا ندانسته روی همین موضوع مانور داده و آنرا بولد می‌کنند.
 تصمیم گرفتم با نوشتن چند خط به شفاف سازی راجع به این طرح ملی بپردازم. قبل از هرچیز خدا را شاکرم که در خصوص تبعیض، بیعدالتی، پارتی بازی، رانت، فساد، نخبه کشی، نوچه پروری، فامیل سالاری، ویژه خواری، استقرار حکومت خانوادگی و ارباب و رعیتی و بالاخره نگاه موروثی، نماینده رد اعتبار شده و اطرافیانش هیچ دفاعی ندارند و حداکثر دفاعشان این است که در بعضی از موارد فوق می گویند: قبلاً بوده در زمان ایشان هم بوده است، ولی قطعاً می‌دانند خیلی از موارد فوق قبلاً اصلاً نبوده یا اگر موردی هم بوده باید حد واندازه ان را دید که قبلاً چقدر بود و در دوران به تعبیری سیاه ایشان چقدر!. خلاصه وقتی که مردم همه چیز را متوجه شدند و خودشان هم دفاعی ندارند، صحبت از پروژه‌های عمرانی کردند که انهم با نقد مشروح و مستند آقای پاکدل شفاف شد که در عمران و توسعه هم قبل از ایشان شرایط بهتر بوده است.
با این مقدمه می‌پردازم به جاده اتوبانی که چماقش کرده‌اند و بر سر مردم می‌کوبند و به زور می‌خواهند بگویند کسی که آتش «قومیت» را بر افرخت مرد «ملی» است!
 اول اینکه شهرستان گچساران در مسیر جاده واصل بین دو استان فارس و خوزستان واقع شده که جاده‌ای ترانزیتی محسوب می‌شود و دارای ترافیک سنگینی می‌باشد، به همین جهت نیازمند حداقل یک جاده تدانزیتی نیز می‌باشد.
 همچنین در کنار ساخت راه‌های اصلی و فرعی، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، 9 پروژه آزادراه که نقش مهمی در تکمیل کریدورهای ترانزیتی دارند در اولویت ساخت قرار گرفته است، یکی از این آزادراهها اتصال استان فارس به بندرعباس، اصفهان و خوزستان می‌باشد و شهرستان گچساران نیز در مسیر آزادراه فارس به خوزستان واقع شده است. https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428401-2.jpg
 در نتیجه ساخت آزاد راه گچساران یک طرح ملی بوده است. اما آیا این طرح ملی مرد ملی هم می‌خواست؟
 به گفته خادمی «تا سال 1400 بنا داریم 9 پروژه آزاد راهی را تحویل دهیم و منابع اعتباری و سرمایه‌ها بیشتر در این 9 پروژه خواهد بود.»
 پس منابع اعتباری بدون معطلی در اختیار این پروژه قرار داده می‌شود. یعنی بدون داشتن مرد ملی هم جاده ساخته می‌شد...
  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش حمل بار ترانزیتی، هدف نهایی تکمیل شبکه آزادراهی و ترانزیتی است که امیدواریم تا سال 1400 به این هدف مهم دست بیابیم.
 پس نگران نباشید مردان ملی دیگری نیز در حال ساخت و تکمیل این آزادراهها هستند تا شبکه ترانزیتی مورد نظر تکمیل گردد.
  علی ایحال اگر حتی طرح ملی، مرد ملی می‌خواست و می‌خواهد چرا انصاف را رعایت نمی‌کنید و می‌خواهید انرا به نام آقای تاجگردون مصادره کنید؟ در حالیکه این طرح در زمان آقای جفعری تصویب و آغاز و به نسبت دو سال نمایندگی کار شد، در زمان آقای حسینی نیز ادامه داشت و به نسبت چهار سال حضور ایشان پیش رفت و طبیعتاً در زمان آقای تاجگردون نیز به نسبت هشت سال ادامه یافت.
در نهایت جالب است بدانید در هشت سال نمایندگی ایشان حتی یک طرح ملی برای این حوزه تصویب نشد پس لطفاً کسی را مرد ملی نخوانید که در پرونده‌اش تصویب حتی یک طرح ملی وحود ندارد.
--------------------------------------
عفت محمدعلیپور
۱۹ آذر ۹۹
 


کد مطلب: 428401

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/428401/کسی-تصویب-طرح-ملی-ندارد-مرد-نخوانید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1