تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۲۶۹۶۲
یادداشت ارسالی:

حال خانواده در کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست طلاق را جدی بگیریم

۴
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
حال خانواده در کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست طلاق را جدی بگیریم
کبنا ؛این روزها شاهد انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم. که در دیدار مدیر کل محترم ثبت احوال استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد آماری ارائه گردید. [کلیک کنید]
 آماری که برای کسانی که دغدغه مسائل اجتماعی را در جامعه دارند بسیار تلخ بود.
آماری که طبق صحبت‌های مدیرکل ثبت احوال به ازای هر 4 ازدواج در استان کهگیلویه وبویراحمد یک واقعه طلاق صورت می‌گیرد.
این آمار حکایت از به صدا درآمدن آژیر قرمز طلاق در استان دارد. درست است که این آمار نسبت به بقیه کشور پایین تراست ولی نباید این نکته فراموش شود که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز خلق خوی عشایری وروستایی دارند واز لحاظ سببی ونسبی مردم آن بسیار به هم نزدیک هستند واز هم شناخت دارند. و در مواردی زیاد که زوجین اختلاف دارند بخاطر وابستگی‌های قومیتی سعی می‌کنند همدیگر راتحمل کنند وبه زندگی مشترک خود ادامه دهند.
 باید بپذیریم که این روزها همه ذهن‌ها در این شرایط بهم ریخته اقتصادی درگیر بیماری کرونا هستند. ضمن اینکه باید با رعایت مسائل بهداشتی کرونا را به عنوان یک سبک زندگی بپذیریم.

اما؛
باید موضوع طلاق را خانواده‌ها جدی بگیرند. وحتی در بحث مهریه با افزایش نرخ سکه و طلا باید منطقی‌تر در موضوع تعین مهریه تصمیم گرفت. زیرا زمانی که مهریه‌ای به اجرا گذاشته می‌شود دیگر پشیمانی بی فایده است.
شاید این آمار باعث ازدواج هراسی در بین افراد مجرد شود که باید به آنها تا حدودی این حق را داد که چرا هنوز مهر ازدواج در بسیاری از شناسنامه‌ها خشک نشده است که مهر طلاق در آن زده می‌شود. و پرداخت مهریه برای خیلی‌ها بسیار دشوار است تا جایی که هستند کسانی که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه روانه زندان می‌شوند.
باید از زاویه دیگری به این موضوع هم جوانان نگاه کنند زیرا باعث خواهد شد در موضوع ازدواج که مهمترین تصمیم یک فرد در زندگی است بهتر تصمیم گیری شودو در بحث انتخاب شریک زندگی با شناخت بیشتری دست به انتخاب زد. درست است که
مهم‌ترین عواملی که باعث اختلاف زناشویی وطلاق در جامعه می‌شود می‌توان به دلایلی مثل. اعتیاد به موادمخدر، دخالت اطرافیان، ضرب وشتم، اختلالات جنسی، ازدواج تحمیلی، تفاوت سنی، بیکاری درآمد ناکافی اقتصادی جهت اداره زندگی، بیماری یکی از زوجین، اختلافات فرهنگی، خیانت زناشویی، ازدواج زود هنگام، ازدواج قبلی، فقدان باورهای مذهبی، طلاق والدین، سطح تحصیلات، فقدان آموزش‌های مناسب، اشاره کرد.
اما؛
توصیه اینجانب به تمام کسانی که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند این است که قبل از ازدواج چهار میم ازدواج را حتماً جدی بگیرند که به صورت مختصر به چهارمیم ازدواج اشاره می‌کنم؛
1- مشاهده: یعنی وقتی دوجوان قصد دارند برای ازدواج باهم تصمیم بگیرند باید دو طرف همدیگر را خوب مشاهده کنند ووقتی مطمعن شدند در این زمینه دو طرف به ملاک‌های ظاهری مورد نظرشان رسیده‌اند قدم بعدی را بردارند (رنگ، قد، وزن،، قیافه،، رفتار) کسانی بوده‌اند که بعد از ازدواج نسبت به وزن یا قد شریک زندگی خود احساس نارضایتی کرده اندوهمین موضوع باعث اختلاف در زندگی زناشویی آنها شده است وباعث جدایی از هم شده‌اند.
2 - مصاحبه: دو طرف خوب باهم صحبت کنند وقت بگذارند ودر مورد تمامان چیزی که مربوط به زندگی مشترک از هم سؤال بپرسند تا به شناخت کامل برسند. با اخلاق همدیگر اشناشوند. و درباره موضوعاتی مثل مسائل اقتصادی (طریقه خرج کردن در زندگی)، مکان زندگی، مسافرت، تقسیم وظایف کارها در منزل، بچه داری، تربیت فرزند، توقعات، ارتباط با خانواده طرفین، عقاید دینی، مسائل جنسی، خلق خوی همدیگر، علائق همدیگر، تحصیلات همدیگر، شغل همدیگر و......باهمدیگردر چند جلسه صحبت کنند تا به شناخت کامل برسند. وبه توافق برسند.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426962-2.jpg
3 - مکاشفه: یعنی دو طرف در مورد همدیگر تحقیق وبررسی کنند از محل زندگی همدیگر، محل کار همدیگر، محل تحصیل همدیگر، از کسانی که با انها ارتباط دارند. متاسفانه بعضی وقتی وابسته طرف مقابل می‌شوند بدون تحقیق وبررسی اقدام به ازدواج می‌کنند. امروزه نمی‌توان درباره شخصیت واقعی خیلی‌ها به شناخت رسید برای شناخت این موضوع پیش از ازدواج حتماً مکاشفه که یکی از میم های مهم ازدواج است فراموش نشود
 
4 - مشاوره: امروز متاسفانه خیلی از جوانان برای انتخاب رنگ ونوع تختخواب ساعت‌ها وقت می‌گذارند، اما حاضر نیستند 45 دقیقه برای مشاوره پیش از ازدواج وقت بگذارند ومتاسفانه چشم بسته زندگی مشترک را آغاز می‌کنند. وبعد از مدتی اختلافات آشکار می‌شود وچاره را در راهروهای داده گاها می‌بینند. توصیه می‌شود حتماً جوانان قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کنند. چون مشاور با توجه به تخصص خود بی طرفانه سعی می‌کنند برای تشکیل خانواده سالم به زوجین کمک کند.
مشاوره قبل از ازدواج به عنوان مهم‌ترین نکته‌ای است که به افراد کمک می‌کند واقع بینانه به ازدواج نگاه کنند و از هرگونه احساسات غیرعقلانی بپرهیزند. نباید احساسات بر عقلانیت در این موضوع غلبه کند. چراکه پایه و اساس ازدواج بر مبنای معیارهای عقلانی استوار است.
راقم این سطور با توجه به اینکه دغدغه مسائل اجتماعی را دارد. انتظار دارد خانواده‌ها مشاوره پیش از ازدواج را حتماً به فرزندان خود که قصد ازدواج دارند توصیه کنند. چون پیشگیری بهتر از درمان است.
به امید روزی که در کشورمان شاهد هیچ فرزند طلاقی نباشیم.
---------------------------------------------------------------------------
محسن فروزان
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم زن هست همسرش ترک کرده رفته حتی در خواست طلاق هم نکرده فقط مهریه را به اجرا گداشته که عملا اون هم به نتیجه ای نرسیده و مسکوت مونده چون حبسی نیست هیچ چی نتوانسته از همسرش دریافت کنه حالا شما حرف از زندان رفتن مرد میزنید این جا در تهران کسی را زندانی نمی کنند و زن حقوقش تضعیف شده می باشد حداقل پرونده بنده این طور هست
پیرمرد عاشق
Iran, Islamic Republic of
جای خالی
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب فروزان ؛
هرچه در سایت نظام مشاوره و روانشناسی جستجو کردم ، نام شما بعنوان عضو سازمان نظام وجود نداشت !
سیدحسن
Iran, Islamic Republic of
مواظب خودت باش سکه داره میره بالا😂😂😂
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
فایل های مرتبط
1