تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۴۲۶۹۰۴
تقدیر شهروندی از مدیریت محیط زیست چرام؛

طنین دوباره «کبک چاسخار»

محمد کریم مرادی
۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
طنین دوباره «کبک چاسخار»
کبنا ؛محمد کریم مرادی از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی و از دوست داران محیط زیست شهر چرام با ارسال یادداشتی از عملکرد مدیریت محیط زیست شهرستان چرام جهت حفاظت واحیا «کبک چاسخار» تقدیر کرد که عیناً منتشر می‌گردد:
 اندیشه وتلاش خدمتگزاران صدیق هیچگاه ازیاد نخواهد رفت.
محیط زیست طبیعی سالم تأثیر شگرفی بر روح و روان آدمی دارد. محیط پاک و آراسته و خرّم، زندگی را شاداب و معطر می‌سازد. شنیدن آواز روح بخش پرندگان، ترنم لطیف جویباران، آهنگ دلربای چشمه ساران، صفای سبز سبزه زاران، نسیم لطیف کوهستان، رقص دلنشین درختان و زیبایی شهر و دیار، همه و همه تأثیر اعجاب انگیزی بر زندگی و حیات انسان دارند. هر کسی از تماشای چنین منظره‌های زیبایی احساس آرامش و نشاط کرده و امنیت و آسایش را در حیات خویش لمس می‌کند.
شهرستان چرام دارای مناطق دیدنی است که یکی از این مناطق بکر و دیدنی چاسخار است که در آوازها واشعار محلی به کبک این پرنده زیبا و خوش آواز پرداخته شده است.
البته باید اذعان کرد متاسفانه به علت شکارهای بی رویه در سال‌های گذشته این پرنده زیبا رو به انقراض بود اما با برنامه‌های مدیریت محیط زیست شهرستان چرام و پایش وحفاظت از این منطقه باعث شده که بار دیگر آواز کبک چاسخار بار دیگر طنین انداز وگوش نواز باشد.
  بدینوسیله از تلاش و زحمات مستمر کارکنان اداره محیط زیست چرام ودرراس ان جناب اقای «علیمراد آخش» که درطول این مدت باتلاش وپیگیری وتدبیر لازم وحضور به موقع درحوزه استحفاظی خود خصوصاً منطقه «چاسخار» وحومه که باعث و بانی زنده شدن محیط زیست وجان بخشیدن دوباره درکالبد خسته آن منطقه گردیدند و آوای دلنشین کبگ چاسخاررا مجدداً به مردم آن دیار اهدا نمودند ازطرف خود ومردم این منطقه مراتب قدردانی وسپاسگزاری رابعمل آورده وازخداوند متعال برای جنابعالی وجمع پرسنل خدوم سلامتی وبهروزی وتوفیق استمرار خدمتگزاری را خواهانیم.
------------------------------------------------
محمد کریم مرادی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آریا
Iran, Islamic Republic of
زنده باشید
حجت اله دبیقی
United States
درود خداوند بر استاد اخلاق، ادب و فرهنگ جناب آقای مرادی عزیز که از سرمایه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی شهرستان چرام بوده و همواره بدون توجه به نگاههای سیاسی و منطقه ای دل گرو اعتلای همه جانبه استان ، شهرستان و بخصوص حفظ طبیعت زیبای شهرستان و استان داشته اند . سایه ات مستدام مرد بزرگ و دوست داشتنی
Iran, Islamic Republic of
.. خودش و فامیلاش شکار غیر مجاز نکن نمیخواد ادای محیط زیست دوست ها رو دربیاره ،کبک که هیچ به خرس و جوجه تیغی هم رحم نمی کنن
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
1