تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۴۲۶۸۹۵
یادداشت ارسالی:

میراثِ امام روح الله را پاس بداریم

عاطفه جاویدانه
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
میراثِ امام روح الله را پاس بداریم
کبنا ؛متن ارسالی؛ «مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. امام حسین (ع)»
درگیری گفتمانِ عزت و گفتمانِ ذلّت، درگیری همیشگی، همگانی و همه جایی است.
 لایحه کاپیتولاسیون از سویِ گفتمانِ ذلّت و سازش تئوریزه شده در سال ۴۳ اجرایی شد، در ۴ آبان امام خمینی (ره) عَلَم گفتمانِ عزت را برگرفت و در آن برهه تاریخی مقابل ذلّت‌باوران و ذلّت‌اندیشان قد علم کرد.
 در شرایط کنونی نیز اهلِ ذلّت به دنبال بوسه بر پنجه گرگ هستندوچیزی جز نقض انسانیت نیست. اینان لذتِ کوتاه مدت و سطحی ذلّت را با لذت درازمدت و عمیق عزت، معامله کرده‌اند و چه بد معامله‌ای!
 بویِ تعفنِ کاپیتولاسیون، امروز و بعد چند دهه مشام افراد را می‌آزارد اما در آن زمان، اصحابِ ذلّت از مزایای آن سخن می‌گفتند و به تصویب آن در مجلس مبادرت می‌ورزیدند.
امروز نیز وقتی خبر پذیرش و اجرای اسنادِ بالادستی چون ۲۰۳۰ و FATF  که زمینه ساز دیکتاتوری جهانیِ آمریکا و زورگویی قانونی به کشورهای دیگر است، از طرف عده‌ای شنیده می‌شود، در واقع، سندِ کاپیتولاسیونی است که فرهنگِ ملت‌ها را نشانه رفته است.
 تئوریزه کردن نفوذ بیگانگان در کشور به انحا گوناگون است که گاهاهم دم ازدوستی می‌زنند، اگر کاپیتولاسیون نیست که جامه علم و تمدن بر تن کرده است، پس چه چیز می‌تواند باشد؟
برخی از قلم‌به‌مزدان و برخی از پوچ‌اندیشان چنین گمان کرده‌اند که دوران استقلال تمام شده است غافل از آنکه امروز با استعمار نو و فرانو مواجه هستیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426895-2.jpg
اگر در چنین روزی امام خمینی (ره)، قاطع و محکم در سکوت‌ها و سکون‌ها، در لا به لای ترس‌های خودباختگان و خودفروختگان، فریاد زد و فرمود؛ کاپیتولاسیون یعنی سند بردگی ملت ایران یعنی در اسارت دشمن بودن امروز نیز باید در برابر همان گفتمانِ برده‌پرور و اسیرصفت، که بصورت جدیدی خود را باز تولید و باز نشر داده است، فریاد برآورد و مطمئن باشیم شاید در کوتاه مدت نیش و طعن‌هایی به سمت ما روانه شود اما در دراز مدت، وجدان تاریخی ملت ایران به درستی قضاوت خواهد کرد.
امام روح الله با دانش اسلامی، منشِ انقلابی، روشِ جهادی، گویشِ اخلاقی، کنشِ ثمربخش خود را در برابر لایحه کاپیتولاسیون و نگاه کاپیتولاسیون ساز، قرار داد و ملت را به مبارزه با این ننگ دعوت کرد، و برای این مبارزه مجاهدانه رنج تبعید و زجرهای فراوان را با جان و دل خریدار شد تا دست حیله دشمنان بالخصوص آمریکاییان از کشورمان ایران کوتاه شود، خودباوری ملی را جایگزین آن کرد تا اصالت ایرانی اسلامی حفظ شود و نهایتاً نمایندگان ملت ۳ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، لغو کردند.
پس چرا بعضی‌ها درس نمی‌گیرند و دارند به کشور و استقلالمان خیانت می‌کنند، باید از قدم گذاشتن در پیشبرداهداف دشمنان دست بردارند.
اینک آنچه اهمیت دارد، این است که میراثِ امام روح الله را پاس بداریم و بدانیم تهی شدن هویت سبب تسلیم شدن در برابر طاغوت است و باید با عزت نفس، خود بودگی را بر دگر بودگی ترجیح دهیم ...
 ----------------------------------------------------------------------------
عاطفه جاویدانه
مسئول بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه پیام نور یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
فایل های مرتبط
1