کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی:

قبیله گرایی، تنگ نظری و حسادت؛ موانع تحول و پیشرفت در کهگیلویه و بویراحمد

سید علی اکبر رضویان

2 مهر 1399 ساعت 14:03

از عزیزان مدعی انقلابی گری تقاضا داریم که اگر کار دلسوزانه‌ای را حمایت نمی‌کنید و شهامت حمایت ندارید لا اقل سکوت اختیار کنید و لجن پراکنی نکنید که این سیره تأسف بار است و حقیرانه و اساساً سیره انقلابی نیست.


متن ارسالی؛ در جهت تنویر افکار در باب چگونگی آغاز نهضت مردمی جوانگرایی و مراحل ظهور این حرکت خود جوش نکاتی را تقدیم می‌دارم.
واین نکات صرفاً از باب شفافیت و یاداوری ست، چرا که افراد مغرض و بی تقوایی هستند که در این باب لجن پراکنی زیادی کردند وهمچنان می‌کنند.
«وَلَا تَقْفُ مَا لَیسَ لَک بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کلُّ أُولَٰئِک کانَ عَنْهُ مَسْئُولًا»
و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئول‌اند.
این نهضت ابتدا با هم اندیشی بخشی از جوانان، تدبیر شد و بنا بر این بود که همه سلایق و افکاراعم از اصولگرایی اصلاحطلبی انقلابی وغیر به آن دعوت شوند و در جهت تحول در کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد اولین نقش خود را در انتخابات ایفا کند که انتخابات را ازبهترین فرصت‌های تحول می‌دانستیم.
در صدد بودیم که از قومیت و جناح عبور کنیم و با ایجاد یک شورای عقلانی وانسانی به یک گزینه جوان شایسته برسیم و اگر ممکن بود در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سه حوزه چنین کنیم.
در ادامه راه طی یک همایش از همه سلایق وافکار دعوت شد اعم از اصولگرا و اصلاحاتی و طلب همکاری از آنها در جهت این مقصد انجام گرفت که ده الی یازده نفر در این همایش صحبت وارائه نظر کردند.
که این کار اولین حضور بی سابقه با سلایق و افکار مختلف جوانان فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
و بعد از این همایش دعوت از افراد وسلایق مختلف بطور مستمر ادامه داشت و هرگز از دعوت افراد کوتاه نیامدیم که برخی آمدند. وبرخی خیر برخی از مدعوین به بهانه انتخاباتی بودن موضوع و یا اینکه چون فلانی هست ما نمی‌توانیم از همراهی وهمکاری سرباز زدند.
برخی هم با بهانه اینکه ما اصلاحاتی هستیم وخود جریان و مسیر مشخصی داریم سرباز زدند.
برخی هم به این بهانه که شما می‌خواهید فلان جوان را معرفی و حمایت کنید سرباز زدند.
برخی هم که خود قصد ورود به انتخابات داشتند وبرخی هم ماندند.
تا روزی که با جمعی از افراد موجود  اعلام موجودیت کردیم و تنها دبیر وسخنگو با هم اندیشی جمع حاضر مشخص گردید. که افرادی در همین جلسه  ساز اختلاف با انتخاب سخنگو را نواختند که اولین تقابل در نهضت و جمع حاضر بود و همچنان ادامه داشت و مشکل ساز شد.
نزدیک انتخابات شدیم و بنده پیشنهاد حمایت از برادر جعفری را کردم افراد موجود شاید جز دونفر
این پیشنهاد را هیچکدام نپذیرفتند.
تا اینکه آقای جعفری از صحنه انتخابات کنار کشیدندوبعد به طرح موضع استانی و حمایت تشکیلاتی از سه گزینه در استان رسیدیم که برخی این طرح را پذیرفتن وبرخی هم نپذیرفتن و در نهایت جمعی از عزیزان که لازم بود حضور داشته باشند دعوت شدند و
در این مشورت و رأی گیری سه گزینه آقایان روشنفکر، حسینی وموحد رأی بیشتر را داشتند.
این موضع اعلام شدکه صرفاً در جهت همان تحول انجام گرفت، به این معنا که از ظرفیت نمایندگان در جهت تحول استفاده کنیم و این امر ممکن و لازمه تحول هم می‌بود.
بعد از انتخابات هم موضع دیگری با عنوان نهضت  نداشته‌ایم در باب اینکه اشکال می‌شود چرا  از جوانان حمایت نشد باید گفت هیچ جوانی در هم اندیشی و رأی گیری ما رأی کافی نیاوردند  وما خود نیز نامزد جوانی برای معرفی نداشتیم.
در مورد شورای مرکزی نهضت جوانگرایی عرض شود که ما شورای مرکزی تشکیل ندادیم و هیچ اقدامی در این باب انجام نگرفته بود.
و در واقع آن هدف ومقصدی که در جهت تحول ترسیم شده بود نیازمند فرهنگ آزاد اندیشی و شجاعت، صداقت و آگاهی و دلسوزی و از خود گذشتگی می‌بود. و تنها باید دعا کرد چنین بستر و شرایطی ایجاد شود.  
قبیله گرایی، تنگ نظری و حسادت مهم‌ترین موانع تحول و هرکار وسیع و اثر گذار در این استان هستند.
البته موانع و کارشکنی‌های دیگر هم در این مسیر اتفاق افتاد که در صورت ضرورت بیان خواهد شد.
از برخی عزیزان مدعی انقلابی گری تقاضا داریم که اگر کار دلسوزانه‌ای را حمایت نمی‌کنید و شهامت حمایت ندارید لا اقل سکوت اختیار کنید و لجن پراکنی نکنید که این سیره تأسف بار است و حقیرانه و اساساً سیره انقلابی نیست.
والسلام علی من اتبع الهدی
-----------------------------------
سید علی اکبر رضویان
 


کد مطلب: 425867

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/425867/قبیله-گرایی-تنگ-نظری-حسادت-موانع-تحول-پیشرفت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1