کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

بازی اشتباه تاجگردون در زمین سید قدرت

رضا حسن‌پور

21 شهريور 1399 ساعت 1:32

تاجگردون اگر می‌خواهد که بار دیگر به عرصه سیاست برگردد باید در پی احیاء خود باشد و هیچ بهانه‌ای برای حاشیه سازی و آنچه که حجت الاسلام بزرگواری نیز بر آن تاکید کرد به دست مخالفانش ندهد. وی پیش از این نیز تجربه اتفاقاتی از این دست را داشته است. اتفاقاتی که در انتخابات ششم مجلس شورای اسلامی برای بهرام تاجگردون و به عبارتی تاجگردون‌ها پیش آمد.‌ این اتفاق اولین تجربه آنها نبود ولی آن تجربه عواقب و عوارض بسیاری در پی داشت که رد صلاحیت غلام رضا تاجگردون در سال 1382 را باید نتیجه آن دانست.


یادداشت ارسالی؛ همگان غلامرضا تاجگردون را به عنوان مهره‌ای دارای فهم و درک سیاسی می‌دانند که به خوبی می‌تواند در موقعیت سیاسی نقش بازی کند. وی با همین درک و فهم سیاسی در یک دهه گذشته به قدرت بلامنازع در امر تصمیم گیری استان تبدیل شده بود که در نهایت نیز این قدرت خشم و کینه مخالفانش را برانگیخت و از طریق رد اعتبارنامه نمایندگی‌اش در مجلس وی را از صحنه سیاسی کشور حداقل برای کوتاه مدت خارج کردند.
 با این وجود گویا تاجگردون و برخی طرفدارانش دوست ندارند که در خارج از گود باشند و اصرار زیادی بر ماندن در صحنه پرحاشیه سیاست در گچساران و باشت دارند به گونه‌ای که برخی از آنها صحبت از کاندیداتوری مجدد تاجگردون می‌کنند و حتی پا را از این فراتر می‌گذارند و ادعا می‌کنند که تاجگردون قطعاً در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شرکت خواهد کرد.
ما در مقام توصیه یا مشورت به تاجگردون و اطرافیان وی نیستیم اما پر واضح و روشن است که اصرار با ادامه بازی به هر قیمتی جز ایجاد هزینه‌های بزرگتر برای تاجگردون و کشاندن وی به سمت یک نفی ابدی نتیجه دیگری نخواهد داشت. تاجگردون اگر می‌خواهد که بار دیگر به عرصه سیاست برگردد باید در پی احیاء خود باشد و هیچ بهانه‌ای برای حاشیه سازی و آنچه که حجت الاسلام بزرگواری نیز بر آن تاکید کرد به دست مخالفانش ندهد. وی پیش از این نیز تجربه اتفاقاتی از این دست را داشته است. اتفاقاتی که در انتخابات ششم مجلس شورای اسلامی برای بهرام تاجگردون و به عبارتی تاجگردون‌ها پیش آمد.‌ این اتفاق اولین تجربه آنها نبود ولی آن تجربه عواقب و عوارض بسیاری در پی داشت که رد صلاحیت غلام رضا تاجگردون در سال 1382 را باید نتیجه آن دانست. ولی غلامرضا تاجگردون چهارسال بعد از آن رد صلاحیت بخوبی توانست با رفتارها و روابطی که قطعاً مدیریت کرده بود تأیید صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد.
بنابراین هم تاجگردون و هم طرفدارانش بهتر است به دور از احساسات و هیجان این بازی را مدیریت نمایند. بازی بدون تاجگردون هم هر گزینه دیگری در صحنه باشد هرگز نمی‌تواند اقبال عمومی شبیه تاجگردون را با خود همراه کند و حتی اگر تاجگردون تمام قد در پشت سر وی بایستد باز این موضوع ضمانتی برای موفقیت وی و مهم‌تر از ان شکست خصم اصلی این گروه یعنی سید قدرت حسینی نیست. بنابریان حتی نمایندگی سید قدرت می‌تواند محتمل‌ترین اتفاق باشد پس تاجگردونی ها باید به سمت نگاه واقع گرایانه تری حرکت کنند و بیشتر در پی احیاء خود باشند تا انتقام در میدانی که فرصت کمی در اختیار آنها قرار دارد.
گذر زمان فرصت خوبی خواهد بود تا هم گچساران بدون تاجگردون را نشان دهد و هم تاجگردون بتواند به احیاء خود بپردازد. تمرکز بیش از حد بر انتخابات و احیاناً انتقام خطر بزرگی است که می‌تواند به ایجاد حاشیه و به حاشیه رفتن خیلی‌ها منجر شود.

----------------------------------------
رضا حسن‌پور


کد مطلب: 425422

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/425422/بازی-اشتباه-تاجگردون-زمین-سید-قدرت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1