کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از سید رازق بهیارمقدم (بلادی نیا)؛

آقای وزیر کشور، چرا شهرستان شیروان تبعیدگاه نشد / این لباس چرکین تبعیدگاهی را از تن یاسوج و گچساران خارج کنید

سید رازق بهیار مقدم (بلادی نیا)

24 مرداد 1399 ساعت 16:49

به جناب آقای رحمانی فضلی و همه دست اندرکاران تهیه این لیست مشفقانه این سخن حکیمانه را متذکر می‌شوم که داشتن عزت نفس ارزش بزرگ زندگی آدمی است که بدون آن سلامت روانی انسان‌ها مخدوش است. شایسته است وزیر محترم کشور بعنوان مهم‌ترین مسئول برای تأمین نظم و امنیت در کشور بیش از دیگران ملاحظه جهات مختلف تصمیماتش را داشته باشد تا اینچنین به - حداقل - بدسلیقگی متهم نگردد.


در خبرها آمده بود که وزیر محترم کشور طی نامه‌ای به رییس محترم قوه قضاییه فهرستی از شهرهایی که بعنوان محل تبعید مشخص کرده را اعلان نمود. در این خصوص نکات ذیل قابل یادآوری است:
 ۱. اولین سوالی که برای عموم مردم بویژه مردم شهرهایی که اسمشان در آن فهرست سیاه درج شده این است که بر اساس چه شاخص‌هایی به چنین فهرستی رسیده‌اید و بر اساس چه سازوکاری به چنین فهرستی دست زده‌اید؟ چرا مثلاً برای شهرستان شیروان زادگاه جناب وزیر محترم کشور که متاسفانه بلحاظ اقلیمی و زیرساختی وضعیت مناسبی هم ندارند چنین ماموریتی را تعریف نکرده‌اید. لکن یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چهار فصل ما که به پایتخت طبیعت ایران شهره است و در ایام مختلف سال بویژه روزهای ابتدایی سال (عید باستانی) پذیرای هزاران گردشگر و توریست از سراسر ایران می‌باشد چنین لباس ژولیده و چرکینی را برازنده یافتید. یا شهرستان گچساران بعنوان بام نفتی ایران که اتفاقاً ضرباهنگ توسعه و آبادانی اش در مقایسه با سایر شهرهای کشور رشک برانگیز بوده است چنین دسته گلی نازیبا را تقدیم داشته‌اید؟
 ۲. به یقین برای انتخاب شهرهایی مناسب با چنین مأموریت‌هایی، لازم است مطالعات اجتماعی -فرهنگی، اقتصادی و امنیتی جامعی صورت گرفته و امکان دفاع اقناعی از تصمیم مأخوذه در منظر و مرئای عموم برای مسئولین امر مقدور باشد تا خدای ناکرده متهم به بی حرمتی و تبعیض ناروا نشوید. برای اینجانب و همه همشهریانم این سؤال پیش می‌آید که در اطلس امنیتی کشور شهرهای گچساران و یاسوج چه موقعیتی دارند که از دید رییس شورای امنیت ملی مناسب تبعیدگاه تعریف شده‌اند!!!
۳. حکمرانی خوب در زمانه‌ای که تمامی تحولات سیاسی در فضای مجازی بازخورد پیدا می‌کند و تمامی تصمیمات ریز و درشت می‌تواند سوژه قضاوت عمومی قرار گیرد را نمی‌توان با نگرش‌های ۴ دهه گذشته اعمال نمود. حکمرانی خوب اقتضا می‌کند مسئولیت تصمیماتتان را بصورت شفاف عهده دار شده و پاسخگوی آن باشید. برای رسیدن به این فهرست بر مبنای کدام شاخص‌ها و با کدام روش، تصمیم گیری و اقدام نمودید؟ چه فرایندی را طی کرده و با مشارکت کدام دستگاه‌ها و ارکان حاکمیتی به این گزینش‌ها دست زدید؟ آیا فی المثل مقامات استانی و محلی در این تصمیم گیری‌ها نقشی داشته‌اند یا آیا حداقل با اطلاع و مشورت نمایندگان استان بوده یا صرفاً از پشت درب‌های بسته دفتر کار خودتان چنین فهرستی را انتخاب نمودید؟
 ۴. ما همواره به شهر و دیارمان افتخار کرده و به مدد فرهنگ اصیل آبا و اجدادی‌مان پذیرای هم وطنان عزیزمان از سراسر کشور بعنوان میهمانان قابل احترام در شهرهایمان بوده و خواهیم بود و این خصلت میهمان نوازی را در تعامل با همه هموطنانمان ارج می‌نهیم اما نگرش تبعیدگاهی به شهر و دیار خود را که از پیشگامان انقلاب اسلامی بوده و پس از آن تا به امروز در تمام تحولات سیاسی ۴ دهه گذشته بویژه ۸ سال دفاع مقدس و صحنه‌های انتخابات حضور حداکثری داشته و از حامیان پر و پا قرص نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند را بر اساس سلیقه شخصی افرادی که بدون هیچ دلیل منطقی- لااقل تا زمان تقریر این یادداشت - چنین گزینشی صورت داده‌اند را قابل قبول نمی‌دانیم.
 ۵. به جناب آقای رحمانی فضلی و همه دست اندرکاران تهیه این لیست مشفقانه این سخن حکیمانه را متذکر می‌شوم که داشتن عزت نفس ارزش بزرگ زندگی آدمی است که بدون آن سلامت روانی انسان‌ها مخدوش است. شایسته است وزیر محترم کشور بعنوان مهم‌ترین مسئول برای تأمین نظم و امنیت در کشور بیش از دیگران ملاحظه جهات مختلف تصمیماتش را داشته باشد تا اینچنین به - حداقل - بدسلیقگی متهم نگردد.
 سخن آخر) از وزیر محترم کشور و همه نهادها و افراد دخیل در این تصمیم درخواست می‌شود نسبت به حساسیت‌های محلی که در حاشیه این نامه نگاری و لیست کذایی بوجود آمده است بی تفاوت نبوده و با تجدید نظر در تصمیم خود به وظیفه قانونی و شرعی خویش عمل نموده و این لباس ژولیده و چرکین تبعیدگاهی را از تن سرفراز شهرهای ما ( یاسوج و گچساران ) خارج ساخته و لباسی فاخر و در خور شأن همچون دعوت از سرمایه گذاران و کارآفرینان را روانه آن دیار نمایید.
 
 ---------------------------------------------------
سید رازق بهیارمقدم (بلادی نیا)
معاون حوزه وزیر اقتصاد
 


کد مطلب: 424366

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/424366/آقای-وزیر-کشور-چرا-شهرستان-شیروان-تبعیدگاه-نشد-این-لباس-چرکین-تبعیدگاهی-تن-یاسوج-گچساران-خارج-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1