کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛

ترفند رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد برای فرار از بازنشستگی! / محمدباقر نوبخت، زهرا اربابی و استاندار پاسخگو باشند

16 مرداد 1399 ساعت 14:14

سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت به کجا می‌رود و افسار برنامه ریزی و امور اقتصادی این جامعه را به کجا می‌کشاند و چه برنامه‌ای برای این جامعه ترتیب می‌دهد؟ چه الزامی است دستگاه نطارتی خود برای بازنشسته محمل فرار از بازنشستگی فراهم نماید و همکاری کند تا به هر نحو شده مقدمات قانونی استمرار مدیریت یک مدیر بازنشسته با رشته غیرمرتبط را مهیا کند؟


یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛
این روزها که بازنشستگی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد عیان گردیده و مشخص شده که وی با داشتن مدرک لیسانس در رشته نامرتبط با جایگاه خود (زمین شناسی)، بیش از 35 سال است که سابقه خدمت دارد، رسانه‌ها و افکار عمومی جامعه، دستگاه‌های نظارتی و استاندار را به چالش بزرگ آزمون راستی آزمایی در حراست از حقوق جوانان و جامعه و تضمین اجرای قانون و ایجاد بستر برای اشتغال در جامعه فلاک زده و سرشار از جوانان بیکار فرا می‌خواند.
خبر این مساله عمومی شده و مردم مترصد عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های عریض و طویلی هستند که می‌بایست با چنین سهل انگاری‌ها و زیاده خواهی های مدیران برای استمرار مدیریت و استفاده از مزایای آن، برخورد کرده و امکان چنین انتصاب‌ها و ادامه مدیریت‌هایی را محدود کنند.
در این دیار، چقدر مدیریت و استفاده از مزایا و امکانات آن شیرین شده که به هر طریق و حالت و حیلتی کلیه مدیران خدوم که سال‌هاست مدیریت آنها مردم را غرق در رفاه و خوشی کرده و اگر اندکی کنار گذاشته شوند، معیشت و رفاه مردم با مصائب بیشمار مواجه می‌شود و قوت لایموت برای زندگی آن‌ها نمی‌ماند و اقتصاد، کشاورزی، صنعت و آموزش و ... جامعه از این وضع فلاکت بار به ورطه سقوط بیشتری خواهد رسید، سعی می‌کنند هرچه می‌توانند فرصت این خدمتگذاری را استمرار دهند و خالصانه و صادقانه بیش از پیش بر کرسی صدارت جلوس کرده و برای حکمرانی خویش تلاش نموده که به واقع اینان شیفتگان خدمتند و نه تشنگان قدرت!!!
علی سلحشوری، دانش آموخته رشته زمین شناسی که مدتی است از 35 سال سابقه بازنشستگی وی گذشته، در تکاپوی بسیار برای استمرار مدیریت خویش بر سازمان کاملاً تخصصی برنامه و بودجه است که هیچ گونه ربط مدیریتی با آن ندارد و مصیبت انتخاب آن با سهل انگاری رؤسای برنامه و بودجه کشور و سهل انگاری، بی دقتی و عدم دغدغه استاندار حسین کلانتری به ریاست سازمان برنامه بودجه کهگیلویه و بویراحمد، در چند ماه پایانی بازنشستگی منصوب شد. وی این روزها در تلاش بسیار است تا این شیفتگی خویش برای خدمت به مردم استان محروم کهگیلویه و بویراحمد را استمرار دهد و به هر ریسمانی چنگ می زند تا بازنشستگی خویش را کان لم یکن نمایند و دو سالی بیشتر بر این عنان خدمت سوار باشد و جامعه از خدمات ارزنده زمین شناسانه وی در سازمان برنامه و بودجه منتفع شوند!
وی تلاش دارد که با حذف دو سال سابقه خدمت سربازی خویش را از سابقه خدمت خود حذف نماید تا بتواند دو سالی بیشتر بستر استمرار خدمت خالصانه خویش را مهیا سازد! این در حالی است که سال‌هاست که این دو سال سابقه خدمت سربازی در حکم کارگزینی ایشان محسوب شده بوده و از مزایایی آن در ارتقاءها و ترفیعات گروهی، پایه‌ای، مالی و اداری بهره کافی را برده، حال آن را مزاحم دیده و هم اکنون درصدد حذف این دو سال است. جای سؤال است؛ این همه سال که از بهره‌های دو سال سابقه بیشتر خدمت منتفع شده، چه می‌شود!؟ سال‌ها با این اضافه سنوات دو ساله ارتقائات و استفاده‌های حقوقی و اداری و مالی لازم برای ایشان اعمال شده و حال که مانع استمرار مدیریت خادمانه است، می‌بایست از سابقه خدمتی وی حذف شود؟
اصولاً تا کی باید این مدیران غیرمتخصص بر این جامعه مدیریت کنند؟ آیا اگر حتی قانون و نهاد نظارتی وجود نداشته باشد، نباید خود انصاف دهند که ما با این همه سال سابقه و عدم تخصص و عدم ارتباط رشته‌ای، درمانگر دردهای این جامعه نیستیم و باید عرصه را به متخصصان و جوانان واگذاریم و بیش از این در ناکارآمدی نظام اداری و ... کشور سهیم نباشیم؟ چقدر یک پست اداری حلاوت و منافع دارد که همگی برای چند صباحی صدارت بیشتر دست به هر کاری بزنیم؟
در مقررات نظام اداری کشور، سازمان برنامه و بودجه خود نیز دارای شأن نظارتی است و از جمله دستگاه‌های نظارتی محسوب می‌شود و باید خود مجری قانون و تضمین گر انضباط اداری و سامان دهنده ردیف‌های استخدامی و تخصیص اعتبارات برای اشتغال زایی باشد و نه اینکه خود با ادامه مدیریت‌های کهنسال و غیرمتخصص، مانعی بر اشتغال زایی و ... باشد.
سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت به کجا می‌رود و افسار برنامه ریزی و امور اقتصادی این جامعه را به کجا می‌کشاند و چه برنامه‌ای برای این جامعه ترتیب می‌دهد؟ چه الزامی است دستگاه نطارتی خود برای بازنشسته محمل فرار از بازنشستگی فراهم نماید و همکاری کند تا به هر نحو شده مقدمات قانونی استمرار مدیریت یک مدیر بازنشسته با رشته غیرمرتبط را مهیا کند؟ محمدباقر نوبختِ حقیقی (رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور)، زهرا اربابی (معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)، استاندار کهگیلویه و بویراحمد (حسین کلانتری) و نمایندگانی که در نصب و استمرار مدیریت ایشان نقش داشته‌اند، چه پاسخی برای وجدان‌های بیدار جامعه و جوانان دارند!؟
 


کد مطلب: 424090

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/424090/ترفند-رئیس-سازمان-برنامه-بودجه-کهگیلویه-بویراحمد-فرار-بازنشستگی-محمدباقر-نوبخت-زهرا-اربابی-استاندار-پاسخگو-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1