کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

منتظریان محور اتحاد و همدلی نیروهای انقلاب

5 مرداد 1399 ساعت 10:40

منتظریان با منطق بسیار پسندیده و عقلایی با تشریح اهداف سیاسی و فرهنگی و اقتصادی انقلاب اسلامی و محورهای گام دوم انقلاب توانسته است این دودستگی جوانان انقلابی را به اتحاد و وحدت کلمه برساند که ان شاء الله این امر در برنامه‌های فرهنگی و سیاسی در آینده نزدیک با شدت بیشتر در جهت بصیرت تفکر انقلابی و بویژه نیروهای جوان انقلابی و هماهنگی و هم افزایی ان ادامه پیدا می‌کند.


متن ارسالی: قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ۱۳۹۸ به علت متغیرهای سیاسی در عنصر زمان، نیروهای انقلابی جهت مشارکت سیاسی در انتخابات به دو دسته تقسیم شدند که بعضی از آنها بنا به دلایل خود از حاج منتظریان حمایت کردند و بعضی دیگر به اقای روشنفکر پیوستند. گرچه این تقسیم بندی تابع شرایط خاص خود بود که شرح و تفصیل آسیب شناسی ان در این فضا خارج از حوصله است اما حقیقت امر را امروز می‌شود با بی توجهی اقای روشنفکر به تفکر انقلابی بویژه جوانان انقلابی تفحص نمود. گرچه شواهد حاکی از ان است که بار اصلی انتخابات در جهت موفقیت جریان ندای وحدت، به دوش همین نیروهای انقلابی به خصوص جوانان انقلابی بود اما عملاً امروز این عزیزان هیچ نقشی در جریان ندای وحدت ندارند به عنوان نمونه در همین اتفاقات سیاسی که در اغازین روزهای کار مجلس یازدهم صورت گرفت که شاید مشابه بعضی از این اتفاقات در عمر این مجلس تکرار نشود و بعضی از موضوعات جز اولویت‌های نظام و مردم است که یکی از عوامل اصلی عدول مردم از سلیقه حاکم و گرایش و استقبال عمومی به تفکر انقلاب، اعتراض و نقد به همین مسائل بود که بی توجه گذشتن از آنها چه از روی ضعف و توان استدلالی شخص باشد و چه مشورت افراد غیر هم سو با تفکر انقلابی و بویژه جوانان انقلابی باشد خسارت جبران ناپذیری برای جامعه و مغایر با شعارهای انتخاباتی بوده است. این موارد نیاز به گذشت زمان و فرصت ندارند که عوام بگویند هنوز قضاوت زود است
بعضی مطالب در زمان خود اثربخشی دارد که با گذشت زمان نه تنها جبران نمی‌شود بلکه ممکن است در افکار عمومی، آسیب‌های زیادی به اصل خط و مشی انقلابی گری و این تفکر وارد کند که باید مدت زمان طولانی بگذرد تا اینکه اعتماد عمومی به این سمت برگردد. اقای روشنفکر نسبت به نظرات نیروهای انقلابی و بویژه جوانان انقلابی حامی خود در بحث اعتبارنامه اقای تاجگردون و سؤال از رئیس جمهور هیچ گونه توجه و اهمیتی نشان نداد و قطع یقین سؤال از رئیس جمهوری که اقتصاد کشور را با ناکارامدی فلج نموده برای تفکر انقلابی و بویژه جوانان انقلابی بسیار مهم بود و استنباط جوانان انقلابی از این رفتار اقای روشنفکر به این معناست که ایشان با مشکلات مردم بیگانه هستند و شعار انتخاباتی بازگشت به مردم در حد حرف باقی ماند و گرنه موج نارضایتی اقتصادی مردم را مدنظر قرار می‌داد نه منفعت مشاوران و اطرافیان اصلاح طلبی که در این یک سال پایانی هنوز هم بدنبال قدرت در سیاست و ثروت در بیت المال مسلمین هستند. و مهمتر از دیگر مسائل، اقای روشنفکر چرا نظر خود در مورد اعتبارنامه اقای تاجگردون شفاف نمی‌کنند؟! در صورتی که یکی از شعارهای انتخاباتی اقای روشنفکر شفافیت بود و در مجلس فرم شفافیت اراء را امضاء نمود!!!
شعار شفافیت با عمل غیر شفاف یعنی تناقض، یعنی عدم ارزیابی موقعیت‌ها در نظر یک شخص سیاسی!!!
 گرچه در نزد عوام به صورت عرف رایج این استدلال وجود دارد که برای قضاوت زمان بیشتری نیاز است اما از نظر کارشناس‌های مسائل سیاسی کسی که نقاط ضعف نماینده قبلی را مدنظر قرار نداده و بدون طرح و برنامه وارد گود سیاست می‌شود قطعاً منتج به نتیجه مطلوب نخواهد شد. لذا با شناختی که از این عمل متناقض با شعار سردار ندای وحدت در همین اول راه مشهود است نباید به ادامه راه این اقایان و حلقه‌های اطراف خوشبین بود بدلیلی که تصمیم گیرندگان ندای وحدت از خطوط قرمز شعارهای انقلابی خود عبور کرده‌اند و حمایت جوانان انقلابی در اسفند ۹۸ به منزله چک سفید امضاء هم نبوده است که امروز توقع سکوت از تفکر انقلابی و بویژه جوانان انقلابی داشته باشند. سکوت جوانان انقلابی آسیب به یک تفکر است چون جوانان انقلابی به دنبال منافع فردی وباندی و فامیل بازی نبوده‌اند بلکه جوانان انقلابی یک تفکر هستند و همه‌ی ما برای حفظ و صیانت و تقویت این اندیشه ناب مسئولیت داریم و در مقابل ایندگان پاسخگو هستیم.
البته نکته‌ای که برای جوانان انقلابی حائز اهمیت واقع شد عملکرد رجال سیاسی بعد از انتخابات مجلس بود که شایان ذکر است سیاسیونی که دوصد میگویند و نیم کردار ندارند اتحاد و همدلی را از حاج منتظریان یاد بگیرند با اینکه حاج منتظریان پدیده سیاسی و نتیجه امیدوار کننده یک همت مضاعف در انتخابات اسفند ۹۸ بود اما همواره هدف ایشان قدرت نبود بلکه هدف ایشان خدمت و رفع دغدغه محرومین و مستضعفین بود که حفظ ارتباط خود با تمامی اقشار جامعه بعد از انتخابات بصورت مستمر موید این موضوع است و بطور خاص این حسن تدبیر که بیانگر اخلاق در فرهنگ و سیاست اسلامی ایشان، نمایان است. البته حاج منتظریان با منطق بسیار پسندیده و عقلایی با تشریح اهداف سیاسی و فرهنگی و اقتصادی انقلاب اسلامی و محورهای گام دوم انقلاب توانسته است این دودستگی جوانان انقلابی را به اتحاد و وحدت کلمه برساند که ان شاء الله این امر در برنامه‌های فرهنگی و سیاسی در آینده نزدیک با شدت بیشتر در جهت بصیرت تفکر انقلابی و بویژه نیروهای جوان انقلابی و هماهنگی و هم افزایی ان ادامه پیدا می‌کند.
 با صلوات بر محمد وال محمد و ارزوی توفیقات روز افزون برای جامعه انقلابی
شجاعت بهره مند کارشناس ارشد علوم سیاسی
۳/ مرداد/ ۱۳۹۹
 


کد مطلب: 423662

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/423662/منتظریان-محور-اتحاد-همدلی-نیروهای-انقلاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1