تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۲۳۵۶۱
یادداشتی از حسین شریعتمداری؛

تا کی دراز دستی؟

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تا کی دراز دستی؟
کبنا ؛با مفسدان دانه‌درشت برخورد می‌شود ولی در سوی دیگر ماجرا، گرانی افسارگسیخته بیداد می‌کند و حال آنکه عرضه‌کنندگان خُرد و کلان کالا مشخص هستند.
 «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

۱- « این ‌که امیرالمؤمنین علیه‌السّلام می‌فرماید: «ما رأیت نعمه موفوره الّا و فی جانبها حقّ مضیّع»؛ یعنی هرجا شما دیدید ثروت انباشته‌ای به وجود آمده، بدانید در کنارش حقوق ضایع‌شده‌ فراوانی وجود دارد؛ مظهر اصلی و مصداق عمده‌اش همین است که کارگزاران و مسئولان حکومت، با استفاده از نفوذ و قدرت، راحت بتوانند از امکانات عمومی استفاده کنند؛ بانک‌ها راحت وام بدهند، مراکز گوناگون، امکان استفاده از زمین، آب، هوا، تجارت و وارد کردن و صادر کردن را در اختیار آنها بگذارند؛ ناگهان ببینید کسانی که دستشان از مال دنیا تااندکی پیش خالی بود، ثروت‌های گزاف پیدا کرده‌اند». (بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام ۳۰/۰۷/۱۳۸۱).
نه فقط آنگونه که حضرت امیر علیه‌السلام آدرس داده‌اند، ثروت‌های انبوه از پایمال کردن حق دیگران به دست آمده است، بلکه نیم نگاهی به خاستگاه ثروت‌های نامشروع نیز به وضوح نشان می‌دهد که اگر حقی پایمال نشود ثروت انباشته‌ای فراهم نخواهد شد.

۲-  این روزها، سختی معیشت، مشکل مسکن، بیکاری، گرانی افسار گسیخته و افزایش تصاعدی قیمت کالا و خدمات و مشکلات دیگری از همین دست، نه فقط زندگی اقشار محروم را با سختی روبه‌رو کرده، بلکه بسیاری از دهک‌های متوسط جامعه را نیز به محرومیت کشانده است و در همان حال بازار مفسدان اقتصادی و حرامخواران زالوصفت هر روز داغ‌تر می‌شود.

این سخن حکیمانه نیز از حضرت آقاست: «به مسئولان بارها گفته‌ام، تأکید هم کرده‌ام، بازهم می‌گویم و پای این مطلب ایستاده‌ام؛ باید با فساد در دستگاه‌های دولتی و دیگر دستگاه‌های حکومتی مبارزه شود. متعهّدِ این مبارزه، خودِ مسئولان قوای مختلف هستند. در درجه‌ اوّل، برای جلوگیری از فساد در دولت، خودِ مسئولان دولتی، خودِ وزرا و خودِ مدیران ارشد مسئولند. نگذارند در مجموعه‌های آنها فساد به وجود آید. اگر آنها بخواهند مبارزه کنند و اگر این مبارزه را جدّی بگیرند، بهتر از هر کس خواهند توانست مبارزه کنند. البته باید حواسشان جمع باشد که دامن‌های خود را پاکیزه نگهدارند».

۳- به این واقعیت‌ها نگاهی بیندازید؛
ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان است، دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق، رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر، مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو، چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا، رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی، نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی، دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز، اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت، چهارمین قدرت موشکی جهان، جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان، تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز در جهان، دارای مؤلفه استراتژیک خودکفایی در بنزین، پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان‌نما، چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان، اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا، چهارمین قدرت دریایی جهان و... است و این همه تنها بخشی از دستاوردهای  حیرت‌انگیز جوانان و فرهیختگان ایران اسلامی است که با وجود تحریم‌های سخت و تحمل بیشترین دشمنی‌ها علیه مردم و نظام به دست آمده است.

۴- حالا به این سؤال که این روزها در میان مردم، دهان به دهان می‌چرخد ولی با وجود آنکه پاسخی روشن دارد، هنوز بی‌پاسخ مانده است توجه کنید، سؤال این است؛ آیا کشوری با این همه دستاوردهای علمی خیره‌کننده و مثال‌زدنی و مردمی پاکباخته و از جان گذشته که بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند، توان برخورد با یک مشت مفسد حرامخوار را ندارد؟! وآیا جان‌برکفانی که طی ۴۱ سال گذشته برای دفاع از کیان‌اسلام و مقابله با ستمگران پنجه در پنجه بزرگترین قدرت‌های جهانی ‌انداخته و پوزه آنها را به خاک مالیده‌اند، نمی‌توانند کسانی را که دست به جان و مال و ناموس مردم دراز کرده‌اند سر جای خود بنشانند؟!

۵- محاکمه مفسدان اقتصادی دانه‌درشت تردیدی باقی نمی‌گذارد که نظام اسلامی ایران از سلامت ساختار و قدرت مثال‌زدنی در برخورد با غارتگران اموال عمومی برخوردار است و برای دستگاه قضائی برادر فلان مسئول بلندپایه و مدیران و مسئولان این یا آن سازمان و وزارتخانه با سایر دزدان و باندهای غارتگر و حرامخوار تفاوتی ندارد ولی نکته آن است که همه چرخ‌های یک کالسکه باید با هم بچرخد و قاطعیت و برخورد عدالت‌جویانه و بی‌ملاحظه دستگاه قضا باید در سایر مراکز و دستگاه‌ها نیز دیده شود که متاسفانه کمتر دیده می‌شود و در مواردی اصلاً دیده نمی‌شود.

با مفسدان دانه‌درشت برخورد می‌شود ولی در سوی دیگر ماجرا، گرانی افسارگسیخته بیداد می‌کند و حال آنکه عرضه‌کنندگان خُرد و کلان کالا مشخص هستند. تعداد کم‌شماری از کلان سرمایه‌داران سودجو میلیون‌ها مسکن خالی را در اختیار دارند و در همان حال قیمت مسکن و اجاره بهاء سر به فلک کشیده است. یک مشت انسان‌نمای زالوصفت ارزش پول ملی را به پائین‌ترین حد ممکن رسانده‌اند و کسی کار چندانی به کارشان ندارد و ...

۶- این سخن نیز از حضرت آقاست؛ «مشکلات اقتصادی و راه‌حل‌های آن معلوم است، هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد و مسئولان در هر سه قوه باید با تلاش، کار مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان، مشکلات و فشارها را از دوش مردم بردارند... هرکسی که اعلام کند، ما به بن‌بست رسیده‌ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است... مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد و اینگونه نیست که دشمن و برخی افراد دنباله‌رو او در داخل و در رسانه‌ها، خبیثانه تبلیغ کنند که کشور به بن‌بست رسیده و هیچ راهی جز پناه بردن به فلان شیطان یا شیطان اکبر وجود ندارد».

و بالاخره می‌توان از خیل عظیم و پا به رکاب نیروهای بسیجی که در همه اقشار ملت حضور دارند برای مقابله با مفسدان گردنکش بهره گرفت و به جای آنکه این جرثومه‌های پلیدی، روزگار بسیاری از مردم را سیاه کنند، روزگار را بر آنان که ‌اندک و کم‌شمار نیز هستند سیاه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1