کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از حمدالله مبشری؛

پاسخ مدیرکل اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از بزرگواری

22 تير 1399 ساعت 10:21

امیدواریم در فضای دوستانه و دلسوزانه به نقد پدیدهای اجتماعی بپردازیم که نسل جوان را دچار تشکیک از عملکرد مسولین خوش سابقه نکنیم تا به اعتماد عمومی خدشه وارد نشود.


حمدالله مبشری مدیرکل اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به موضوع اعتبار نامه تاجگردون اشاره و در باره انتقاد از حجت الاسلام بزرگواری توضیحاتی داد.
به گزارش کبنا، مبشری در یادداشت خود نوشت: «فضای مجازی و رسانه محل گروکشی، خودنمایی، ریاکاری، تخریب، و... نیست! اگر به اصول انسانی، اسلامی، ایرانی خود پایبندیم، باید برای قلم حرمت قائل شویم، انسانیت را پاس بداریم. ومعرف فرهنگ اسلامی وایرانی باشیم، شهدا را هزینه تقابل؛ تخاصم، عصبیت جریانی، تسویه حسابها منطقه‌ای نکنیم! اگر ولایی هستیم، مثل ولایت چتر حمایت، اخلاقمداری برای امت باشیم. اگر الهی هستیم مانند خدا همه را از رحمانیت خودبهرمند کنیم، به فرموده حضرت زینب اگر دین نداریم! حداقل آزاده باشیم؛ آخه همه در انسانیت شریکیم، چرا با عصبانیت به هم خطاب، عتاب می‌کنیم؟ هزار ماشاءالله مردم استان ما همه صد درصد شیعه. همه دم از ولایت می‌زنند، همه ایثارگر ویا وابسته به ایثار وشهدا هستند! نمی‌شود دم از ولایت، شهادت، اسلام ومردم، بزنیم، وسیره نبوی وعلوی را در برخورد با خلق الله رعایت نکنیم!! در قلم زدن به جای خدا، پیامبر، ولایت، شهدا تصمیم نگیریم!! یه زره تفکر کنیم که وقتی به اسم برادر شهید، فررند شهید، حامی ولایت قلم می‌زنیم، خود را جای آن مردان الهی قرار ندهیم، از خود سؤال کنیم آیا اجازه داریم به قضاوت بنشینیم؟ آن هم قضاوتی که الی ماشاءالله درمقام خدا حکم قطعی می‌دهیم!!



اعتبار نامه منتخب مردم گچساران رد شد، درست یا غلط؛ بر زمه نمایندگان مجلس است، دراین بین سیاسیون اعم از مرکز کشور، استان و حتی استانهایی همجوار تحلیل می‌کنند (له یا علیه) هرکسی هم به خیال خود به وظیفه‌اش عمل می‌کند؛ ظاهر امر در رسالت رسانه‌ای نطرات محترم است ونقد هم دور از ذهن نیست؛ اما حواسمان باشد به اسم مردم، اسلام، ولایت، شهدا، به کام عصبیت جریانی تمام نشود!! از جاده عدالت خارج نشویم! حاج اقای بزرگواری در خیلی مناصب خدمت کرد، علاوه بر مراتب اداری، در کسوت روحانیت می‌باشد، ظاهر امر روحانیت از منظری می‌توانند دستی برسر افراد بکشند (دلجویی کنند) تا فرد وجامعه فرصت برگشت به سیستم را داشته باشند!! آن‌ها ظاهراً احتیاط می‌کنند که نباید جای خدا حکم قطعی داد واز باب ولایت تشریحی و دفاع از تلاش کارگزاران سعی در رفع تعدی دارند (منتقدین عصبانی نشوید) ومعتقدند که باید مکرر تذکر دهندتا حجت تمام گردد!! ضمن اینکه جناب حجت الاسلام بزرگواری به عقیده خودش ودر کسوت روحانیت وسیادت به وظیفه خود عمل کرد، نه کفری گفت و نه از دایره اسلام و ولایت خارج شد! برخی دوستان به ظاهر اهل قلم زمین وزمان را به هم دوختند!! اگر من جایی ایشان باشیم، (چون اهل سماجت است) تشریف میبرندخدمت رهبری دلایل خود را تقدیم و اگر بر صواب سخن گفت! بر امثال جناب احمدی فرزند شهید عزیز حجت تمام و باید از جناب بزرگواری حلالیت بطلبد! واگر هم ایشان زیاده روی کرد، مجدد با ولایت بیعت کنند!!
از سکوت اصلاح طلبان تا فریاد بزرگواری
تاجگردون بزرگواری کنار هم در مجلس نهم

تا امثال جناب احمدی عزیز جای ولایت به قضاوت ننشینند!! و دیگه نیازی نباشد امثال جناب احمدی با خطاب و عتاب همه زحمات حاج آقا را در پرونده عملش صفر کند! (احتمالاً نقدکنندگان حاج آقا نتیجه می‌گیرد که درک ما از ولایت سطحی و خارجیگری است!!) البته افراطیگری همواره بزرگترین آسیب دین وپیوند اتحاد ملتها بودو باعث سست نمودن رشته ملتها با حاکمیت گردیدکه مسبوق به سابقه تاریخی است!! جنگ بر سر ولایت پذیری و خروج از ولایت در اثر بدفهمی، شمشیری است که همواره باعث بایکوت کردن بخشی از بزرگان و به تبع آن مردم گردید!! چرا که تاریخ نشان دادجدال بر این موضوع گاها باعث افراط، تفریط می‌شود، واز جهل جماعت واعوجاج فکری و بعضاً لج بازی انشقاق در جامعه اسلامی ایجاد وعنصر مردم که پایه حکومت هستند دراثرتشتت می‌لرزد و پایه حاکمیت سست می‌گردد!! تجربه تلخ صدرالاسلام را داریم که برخی صحابه امام از سر عناد، برخی هم ازجهل و بدفهمی گرفتار تفرقه وانشقاق شدند و جامعه بشری از خدمت امامت محروم شدند!! آخه جناب احمدی عزیز طوری با جناب بزرگواری تاختند که نوعی تشکیک بوجود آمد و از نظر ایشان نیاز است، حاج آقا تجدید میثاق با ولایت کنند!! جناب احمدی به خود اجازه داد که مقام روحانی جناب بزرگواری را که ظاهر امر دستی بر شناخت دین وقران، دارند را نادیده بگیرد وبه جای سردار
شهیدسلیمانی، ولایت فقیه، و برادرشهدش حکم صادر نمود و زحمات پنجاه ساله او را نادیده گرفت!! باید قبول کنیم این سیره و روش افراطی در رفتار امامان شیعه؛ بزرگان دین دیده نشد؟ باید تأسف خورد چرا جنبه‌های خشونت از ثقلین را ترویج می‌کنیم؟ امیرالمؤمنین بر گناه وانحراف دوستان ویاران خود گریه می‌کرد!! متاسفانه در مواردی مدعیان ولایتمداری شمشیر را از رو می‌بندند و یکسره خط بطلان میکشندو با تحقیر ومزمت، کاری می‌کنند که افکار عمومی را از اعتماد به چهره‌ها انقلابی ومذهبی بدبین و یواش یواش از صحنه خارج و منزوی کنند!! همان چیزی که خواستگاه دشمن است!! امیدواریم در فضای دوستانه و دلسوزانه به نقد پدیدهای اجتماعی بپردازیم که نسل جوان را دچار تشکیک از عملکرد مسولین خوش سابقه نکنیم تا به اعتماد عمومی خدشه وارد نشود. ان شاءالله.
بدرود مبشری
 


کد مطلب: 423150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/423150/پاسخ-مدیرکل-اسبق-سیاسی-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-دفاع-بزرگواری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1