کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از حمیده هدایت‌خواه؛

بازی تمام شده تاجگردون

28 خرداد 1399 ساعت 23:52

آنچه امروز زمینه تاجداریِ تاجگردون و ادعاهای توخالی‌اش را برای ما فراهم کرده است، هیچ نیست مگر حواشیِ پررنگ‌تر از متنی که همیشه نمدی بودند برای کلاهِ جناب نماینده. اما امروز مجلس یازدهم پروژه‌ای را کلید زده است که بعید است جناب نماینده راه فراری از آن داشته باشد. همچنان مخالفان و موافقان جناب تاجگردون وسط میدان ایستاده‌اند و گرد و خاک به پا می‌کنند، اما بعید می دانم اینبار حاشیه بر متن غلبه کند و بازی اینبار به نفع تاجگردون نخواهد بود.


یادداشتی از حمیده هدایت‌خواه؛
بحث‌های مختلف پیرامون اعتبارنامه تاجگردون این روزها به اوج خود رسیده است. از زمان رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان و بعد تائید صلاحیت مجدد، این مباحث شروع شده بود. اما آیا تاجگردون اینبار هم مانند دفعه قبل خوششانسی می‌آورد و تخلفاتش نادیده گرفته می‌شوند تا با پرونده‌ای سیاه راهی بهارستان شود؟! عزمِ مجلس برای رد اعتبارنامه تاجگردون و گره زدنِ این موضوع به حیثیتش، کار تائید اعتبارنامه تاجگردون و نادیده گرفتن تخلفاتش را سخت کرده است. اما فارغ از کنش مجلس در این خصوص باید موقعیت فعلیِ تاجگردون را در استان سنجید.
بیائید به سخنانِ اسفند 96 جناب تاجگردون بازگردیم، آنجا که از کاندیداتوری‌اش از بویراحمد و دنا سخن گفت و یا تمام تلاشهایش برای ایجاد شکاف میان مناطق بویراحمد و گچساران و دهدشت و یا اقداماتش در تحقیر مرکز استان و نماینده پیشین بویراحمد و دنا در مجلس؛ از همه اینها بگذریم و برسیم به سخنانی از تاجگردون که خود را رئیس اصلی مجلس می‌خواند، با اعتماد به نفسی عجیب و خنده دار البته. آیا همان‌ها که قادرند با شعبده تخلفاتش را در منظر شورای نگهبان کم رنگ کنند به او چنین اعتماد به نفسی داده‌اند؟! هرکدام از این‌ها باشد باید گفت این حرفها، کلمات و اقداماتِ تاجگردون تنها در پی اثرگذار جلوه دادن خود و یا توانمند نمایاندن خود بود. اما آیا تاجگردون واقعاً فرد اثرگذاری است؟
من اثرگذاری را در کسوت نمایندگی و نوع ایفای نقشِ تاجگردون در شهری که نماینده‌اش بود می‌دانم و می‌بینم، نه چیزی در حوزه حاشیه و بازی‌های رسانه‌ای و سیاسی‌اش. باید گفت تاجگردون بیش و پیش از آنکه اثری واقعی در زندگی مردمِ منطقه‌اش داشته باشد و یا در دوران نمایندگی‌اش اقدامی در خور را برای منطقه نفت خیز گچساران و باشت به سرانجام برساند، دارای شیفتگانی واله و مخالفانی دوآتشه است. همه ما فیلم‌ها، یادداشت‌ها، سخنرانی‌ها و مطالب مختلفی را دال بر نارضایتی‌های مختلف از عملکرد او در دوران نمایندگی‌اش دیده‌ایم! همینطور بارها واکنش‌های سلبی او در برابر انتقادات مختلف به عملکردش را نیز شاهد بوده‌ایم. اما چه می‌شود که همه این مواردِ مکرر اینگونه به حاشیه می‌روند و تاجگردون با ژستی حق به جانب و اعتمادبه نفسی زیاد از خدماتش سخن می‌گوید تا خود را فردی مؤثر و متنفذ جلوه دهد؟ من می‌خواهم از حواشیِ پررنگ‌تر از متنِ تاجگردون حرف بزنم! حواشی که در نزاعِ بی پایان و البته بی نتیجه هودارانِ واله و مخالفانِ تاجگردون ریشه دارد.
دو دسته مخالفین و هواداران تاجگردون به مثابه دو لبه قیچی باعث شده‌اند که ضعف عملکرد تاجگردون به حاشیه رفته و مسائل اصلی، مطالبات واقعی و صدای حقیقی نارضایتی مردم از تاجگردون را کمرنگ کند. همین حواشی مهم‌ترین عاملِ پنهان ماندنِ ضعف تاجگردون در دوران نمایندگی و غلبه حاشیه‌های او بر متن نمایندگی‌اش هستند.
 برنده این جنگِ بی نتیجه هم کسی نیست مگر تاجگردون و همانها که از حضور او در مجلس منفعت‌های مختلفی نصیبشان می‌شود، همان‌ها که رابطه دوسویه تاجگردون با ایشان به شکل گیری پرونده‌ها و مواردی منجر شد تا امروز مجلس یازدهم را برای رد اعتبارنامه‌اش اینگونه به میدان بیاورد. تاجگردون نان در خورش حاشیه دارد! روزی بلند و رسا پشت تریبون مجلس از ضرورت استیضاحِ وزیر راه می‌گوید، بعد هواداران و مخالفانش به جان هم می افتند و وقتی بعد از مدتی خبری از استیضاحِ نمایشیِ جناب نماینده نیست، فراموش می‌کنند از او بپرسند چه شد آن استیضاحی که روزی در مجلس برایش سینه چاک می‌کردی؟ یا فراموش می‌کنند به او یادآوری کنند برای همه مشخص بود تو رفیق گرمابه و گلستانت را استیضاح نمی‌کنی و فقط می‌خواستی از خونِ سرنشینان هواپیمای مسافربری یاسوج تهران برای خود کلاهی بدوزی و خوب هم دوختی! یا در هنگامه تحقیر بویراحمد و بویراحمدی‌ها هواداران و مخالفانش به جان هم می افتدند و در گرد و خاکِ به پاخواسته از جنگ و دعوای همیشگی این دو طیف، این تاجگردون است که همچنان به کارهای خود که لزوماً خدمت به منطقه‌اش نیستند می‌پردازد.
بله! آنچه امروز زمینه تاجداریِ تاجگردون و ادعاهای توخالی‌اش را برای ما فراهم کرده است، هیچ نیست مگر حواشیِ پررنگ‌تر از متنی که همیشه نمدی بودند برای کلاهِ جناب نماینده. اما امروز مجلس یازدهم پروژه‌ای را کلید زده است که بعید است جناب نماینده راه فراری از آن داشته باشد. همچنان مخالفان و موافقان جناب تاجگردون وسط میدان ایستاده‌اند و گرد و خاک به پا می‌کنند، اما بعید می دانم اینبار حاشیه بر متن غلبه کند و بازی اینبار به نفع تاجگردون نخواهد بود.


کد مطلب: 422225

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/422225/بازی-تمام-شده-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1