کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از آرمان آریایی خو؛

ساداتی‌ها، موحد و تاجگردون

آرمان آریایی خو

28 خرداد 1399 ساعت 0:45

حضور حداکثری مدیران هم طایفه‌ای استاندار از هر رنگ و بویی منجر به عصبانیت و کینه بیشتر شد، بخصوص انزوای کامل موحد و تیمش، بطوری که تلاش‌های سید محمد موحد؛ اعم از دیدار با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و برخی از ارکان دولت تدبیر و امید بی نتیجه ماند.


امروز روز خرده گرفتن و نقد نماینده گچساران نیست، بلکه شرایط کلی جنوب کشور و استان کهگلیویه و بویراحمد می‌طلبد که همه عقلا، فضلا و نخبگان از ایشان حمایت کنند تا فرصت خدمت از یک  «چهره ملی اثرگزار» استان، بر باد نرود.
۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات سال ۱۳۹۹ استان، خود زبان گویایی است که نیاز به تعریف و تفسیر کارکرد غلامرضا تاجگردون را ندارد، تا جایی که مدیری از مدیران استان به اعتراض می‌گوید: (ما خبر از فلان سد با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان کهگلیویه نداریم و این چطور برایش اعتبار آماده است و...)
استانی که سالها پیش سرجمع اعتبارات آن در همه بخش‌ها به ۵۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسید! بگذریم...
اختلاف سلیقه سیاسی بزرگترین طایفه سادات جلیل القدر استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به ساداتی‌ها - که در اکثر شهرستان‌های استان جمعیتی قابل توجه دارند- با سید محمد موحد نماینده حوزه انتخابیه کهگیلویه، عیانی است که حاجت به بیان ندارد و همچون ارتباط حسنه غلامرضا تاجگردون با سید محمد موحد از سالهای گذشته تا دولت شیخ حسن روحانی...
 انتصاب دکتر سید موسی خادمی چهره‌ای دانشگاهی، نجیب و بی حاشیه از طایفه ساداتی‌ها به سکانداری مدیریت عالی کهگیلویه و بویراحمد قبل از آنکه متوجه سید علی محمد بزرگواری نماینده وقت کهگیلویه باشد، متوجه نفوذ و قدرتنمایی غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران داشت و به نام و حساب ایشان نوشته شد و این نیز اولین زمزمه اختلاف با برخی اصلاح طلبان استان را رقم زد.
سید موسی خادمی در پاییز 92 بر اریکه قدرت نشست و تیم خود را با سرعت چینش کرد.
حضور حداکثری مدیران هم طایفه‌ای استاندار از هر رنگ و بویی منجر به عصبانیت و کینه بیشتر شد، بخصوص انزوای کامل موحد و تیمش، بطوری که تلاش‌های سید محمد موحد؛ اعم از دیدار با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و برخی از ارکان دولت تدبیر و امید بی نتیجه ماند.
حال شرایط عوض شده آنچه در زیر پوست شهر و جامعه جاری بود در «خائیز» بروز کرد و «آتش خاییز» قبل از آنکه «آتش بلوط» باشد، «آتش سیاست» شد و جنگ رسانه‌ای برخی حامیان سید محمد موحد بر آتش خائیز، «نفت تشدید»پاشید.
تا اعتراضی باشد به تمرکز قدرت در گچساران و درخواستی شد که؛ «منبعد مرکز قدرت از باشت و گچساران به کهگیلویه رجعت خواهد کرد؟»
اینکه آیا چنین می‌شود؟ یا نه؟ از هدف و حوصله این یاداشت خارج است، اما «شعله‌های جنگ قدرت» همچنان سو سو می‌کند.
 شرایط امروز تاجگردون و موحد با گذشته کاملاً متفاوت است. گرچه موحد هم نتواست و نمی‌تواند در این مجلس قدرت و منزلت تاجگردون را در دو مجلس پیشین بدست بیاورد. اما برخی طرفداران وی فکر می‌کنند که رمز قدرتنمایی موحد، هل دادن و سقوط گچسارانی‌هاست...
حال سکوت و بی تفاوتی ساداتی‌ها و تیم مدیریتی سید موسی خادمی، در مقابل پروژه ملی حذف غلامرضا تاجگردون نکته‌ای است که از چشم عموم مغفول نمانده است.
مطالب نوشتاری وکیل اصلاح طلب ساداتی‌ها معروف به "سیف الاصلاحات" همه مثل واکنش‌های شجاعانه سید علیمحمد بزرگواری نماینده اسبق کهگیلویه و از بزرگان طایفه ساداتی هم، موضع این طایفه و مدیران منتسب اولین استاندار دولت تدبیر و امید در استان تلقی نمی‌گردد، بلکه ناشی از شناختی است که حجت الاسلام بزرگواری از توانایی‌های خاص تاجگردون در مجلس دارد و ظلمی است که از منظر وی به توسعه کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
 --------------------------
آرمان آریایی خو
---------------------------


کد مطلب: 422183

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/422183/ساداتی-ها-موحد-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1