کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی مطرح شد

فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب گچساران: مخالف جدی رد اعتبارنامه تاجگردون هستم به چند دلیل

23 خرداد 1399 ساعت 13:30

پس چه بهتر حالا که شورای نگهبان تاجگردون را تأیید و مردم هم ایشان را انتخاب کرده‌اند، اعتبار نامه ایشان تأیید شود تا مردم بیشتر از این متضرر نشوند و بعد از پایان دوره نمایندگی ایشان، اگر واقعاً اتهامی به ایشان وارد است، قوه محترم قضائیه به اتهامات ایشان رسیدگی کند.


تمایلی برای ورود به ماجرای رد یا تأیید اعتبارنامه جناب آقای تاجگردون در مجلس شورای اسلامی نداشتم.
مرقومه قبلی هم مطالبه مردمی بود و به عنوان یک عضو از جامعه کوچک گچساران و باشت در جهت شفافیت، نظر دو تن از رقبای اصولگرای تاجگردون در انتخابات دوم اسفند نود و هشت پیرامون یک بند از بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد را در قالب یک سؤال جویا شده بودم که جناب آقای حسینی لطف کردند و پاسخ دادند.
کاری به محتوای پاسخ ندارم و محل بحث نیست، اما همین که باب گفتگو را باز گذاشتند، جای تقدیر دارد، چون بر اساس گفته حضرت علی (ع): (در تضارب آرا است که حق مشخص می‌شود)
اما حال این پست را به اشتراک گذاشتم تا به شبهه‌ای که برای بعضی از دوستان عزیزم در سطح استان پیش آمده است و مکرر سؤال می‌پرسند که خوشحالی از رد اعتبارنامه تاجگردون؟ پاسخ بدهم.
 
علیرغم اتهامات زیادی که در ارتباط با فساد، رانت خواری و.... به آقای تاجگردون زده شده و می‌شود، که خود جای سؤال است که آیا این اتهامات صحت دارد یا خیر؟
که اگر صحت دارد، وای بر ما که در کشوری زندگی می‌کنیم که محمود صادقی به خاطر چند نطق در مجلس شورای اسلامی، محکوم به زندان می‌شود و شخصی با این همه اتهام ریز و درشت، نه تنها آزاد است، بلکه به راحتی از سد محکم شورای محترم نگهبان هم می‌گذرد و با رأی مردم، مجدد به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود!
اگر هم این اتهامات صحت ندارد که باز وای بر ما که ادعای مسلمانی داریم و اینطور به برادر مسلمان خود اتهام می‌زنیم.
البته این اتهامات را انشالله در اولین فرصت که فضای احساسی حال حاضر که پیرامون اعتبار نامه جناب آقای تاجگردون شکل گرفته است، فروکش کرد، از آقای تاجگردون مطالبه خواهیم کرد و امیدواریم که ایشان یک مرتبه برای همیشه شفاف به این اتهامات پاسخ بدهد.
علی‌ای الحال به عنوان انسانی که طی چند سال گذشته منتقد جدی عملکرد آقای تاجگردون بوده، هستم و باز هم انشالله بعد از تأیید اعتبارنامه‌اش، قطعاً انتقاد خواهم کرد و به خاطر انتقاداتم، در طی سال‌های گذشته، چه مشکلات و دردسرهایی که برایم به وجود نیامد و از طرف دیگر حامی هر کسی بوده و هستم که به صورت عادلانه به مبارزه با فساد و رانت خواری بپردازد و پای فاسدان و رانت خواران را از گلوی مردم مظلوم ایران بردارد، شفاف نظرم را بیان می‌کنم، به این امید که شبهه دوستان در این زمینه برطرف شود.
 دوستان عزیز حقیر نه تنها مخالف جدی رد اعتبارنامه آقای تاجگردون در شرایط فعلی هستم، بلکه اگر کاری برای تأیید اعتبارنامه ایشان از دستم بربیاید، قطعاً کوتاهی نخواهم کرد.
به چند دلیل که مختصر اشاره می‌کنم:
1: نه از نظر شرعی و نه از نظر انسانی درست نیست که انسانی از زمین خوردن و ناراحتی برادر دینی خودش (حتی اگر دشمن خونی‌اش باشد)، ابراز خوشحالی کند و یا به فکر زمین زدن برادر خویش باشد.
2:، اگر تاریخ منطقه را واکاوی کنیم، برچسبی آزاردهنده بر پیشانی این منطقه چسبیده است به نام برادر کشی و خودزنی، که البته یکی از آخرین قربانی‌ها خودم بودم و این را هم می دانم که دیگرانی هستند که نان و نامشان در این است که پایشان بر گلوی فرزندان منطقه باشد و اجازه رشد به آن‌ها نمی‌دهند و تنها به حذف آنها فکر می‌کنند.
اما وقت آن است که این لکه ننگ از پیشانی ما برداشته شود و چه فرصتی بهتر از این که همه دست به دست هم دهیم و علیرغم همه انتقادات ریز و درشتی که به آقای تاجگردون وارد است، اگر کاری از دست ما برای تأیید اعتبارنامه ایشان بر نمی‌آید، حداقل به رد اعتبارنامه ایشان کمک نکنیم، که اگر دنبال پرونده سازی برای حذف ایشان بودیم و یا حتی از زمین خوردن ایشان ابراز خوشحالی کردیم، قطعاً هم باید به مردم منطقه پاسخگو باشیم و هم به تاریخ..
3: در شرایط فعلی، چنانچه اعتبارنامه تاجگردون رد شود، کمترین ضرر متوجه ایشان است و این مردم گچساران و باشت هستند که مطالباتشان بر زمین می‌ماند و تا زمان انتخابات میان دوره‌ای بدون نماینده هستند و متضرر می‌شوند.
پس چه بهتر حالا که شورای نگهبان تاجگردون را تأیید و مردم هم ایشان را انتخاب کرده‌اند، اعتبار نامه ایشان تأیید شود تا مردم بیشتر از این متضرر نشوند و بعد از پایان دوره نمایندگی ایشان، اگر واقعاً اتهامی به ایشان وارد است، قوه محترم قضائیه به اتهامات ایشان رسیدگی کند.
4: ذاتاً دموکراتم و سال‌هاست برای نهادینه سازی دموکراسی خواهی تلاش می‌کنم و به رأی اکثریت در هر شرایطی، ولو به ضررم باشد، احترام می‌گذارم و طبیعتاً باید به رأی مردم گچساران و باشت هم احترام بگذارم.
 پس چه دلیلی دارد که به دنبال لطمه زدن به فرایند مردم‌سالاری و دموکراسی خواهی باشم و رأی نزدیک به چهل هزار نفر را نادیده بگیرم؟
 
ارادتمند
ایمان محمدپورفتح
 


کد مطلب: 421978

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/421978/فعال-سیاسی-اصلاح-طلب-گچساران-مخالف-جدی-رد-اعتبارنامه-تاجگردون-هستم-چند-دلیل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1