کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

جوابیه‌ی به اتهامات توکلی علیه تاجگردون

سعید جمشیدی

22 خرداد 1399 ساعت 0:42

تاجگردون همواره می‌گفت اگر روزی بخواهند مرا محاکمه کنند به خاطر اعتباراتی است که برای مردمم جذب کرده‌ام که این روزها شاهد عملی شدن این گفته ایشان هستیم اعتباراتی که اگر بخواهیم به صورت تاریخی با دیگر مناطق کشور مورد سنجش قرار دهیم مانند قطره‌ای در دریا خواهد بود.


در روزهای اخیر و همزمان با موضوع بررسی اعتبارنامه تاجگردون شاهد ورود گروه دیده بان شفافیت [کلیک کنید] به مدیریت توکلی از نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی به این موضوع و مطرح کردن برخی اتهامات از سوی وی به تاجگردون بودیم. توکلی برای اثبات گفته‌های خود در نامه ارسالی به شعبه رسیدگی کننده به اعتبارنامه تاجگردون سعی کرده است با فرافکنی تمام و با هدف ایجاد التهاب و برانگیختن احساسات منطقه‌ای در استان افکار عمومی را همراه ادعای خود نماید تا اینکه در کنار هجمه‌های اخیر سرزنش هم استانیهای عزیز را بر علیه تاجگردون با خود و دوستانش همراه سازد. برای مثال توکلی اعتبار طرحهای آبرسانی حوزه باشت و گچساران را با دیگر پروژه‌های استان مقایسه کرده است تا ایگونه وانمود گردد که اعتبارات تخصیص یافته به حوزه نمایندگی تاجگردون از محل اعتبارات استانی بوده است. همه افرادی که با فرایند و چگونگی تخصیص اعتبار پروژه‌های ملی آشنا هستند می‌دانند که به هر کدام از این طرح‌ها به صورت ملی کد جداگانه‌ای اختصاص یافته است در واقع در میزان‌ اعتبارات طرح‌های آبرسانی در نقاط مختلف استان هیچ‌گونه اشتراکی وجود ندارد که کسی بتواند آن را جابجا و یا تغییر دهد بلکه اینگونه اعتبارات به صورت اختصاصی توسط مجموعه وزارت نیرو با کد و عنوان مشخص تعریف می‌گردد.
با این تفاسیر از طرفی انتظار مردم‌ از نماینده خود آیا چیزی غیر از این است که تلاش نماید از همه وجودش مایه بگذارد تا اندکی بار محرومیت حوزه خودش کاهش یابد.
روی دیگر سخن ما با آندسته از هم‌ استانی‌هاست که برای جبران ضعف خود با امثال توکلی، نجابت، زاکانی و دیگر اشخاص یا گروه‌هایی همراه شدند که با اهداف مختلف در صدد زمین زدن نماینده فعال و شاخص کشوری و دیگر فرزندان موفق استان برآمده‌اند که چرایی آن خود بحث و تحلیل دیگری را می‌طلبد که به آن پرداخته خواهد شد
دقت در تحرکات برخی از عوامل سرافکنده درون استان و متن موجود در نامه توکلی گواه این مهم است که عده‌ای در استان وی را برای نگاشتن چنین اتهامات مسخره‌ای راهنمایی نمودند.
با این حال همواره این سؤال مطرح می‌گردد که آیا تنها تاجگردون از قدرت و توانمندی خود برای اخذ بودجه در عناوین مختلف تلاش نموده است آیا نیروها و نمایندگان دیگر استانها از همه ظرفیتها و تلاش خود برای دریافت اعتبارات به زادگاه خود‌ بهره نبردند؟ تا تاجگردون را اینگونه مورد عتاب و تخریب ناجوانمردانه قرار دهند پس اگر تاکنون چنین رویه‌ای وجود نداشته است کسی می‌تواند بگوید راز عقب افتادن و محرومیت شدید استان‌کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با دیگر استان‌ها در چیست؟
تاجگردون همواره می‌گفت اگر روزی بخواهند مرا محاکمه کنند به خاطر اعتباراتی است که برای مردمم جذب کرده‌ام که این روزها شاهد عملی شدن این گفته ایشان هستیم اعتباراتی که اگر بخواهیم به صورت تاریخی با دیگر مناطق کشور مورد سنجش قرار دهیم مانند قطره‌ای در دریا خواهد بود.
برخی از این اعتبارات و تخصیص‌های در نظر گرفته شده از بدیهیات قابل پیگیری هر نماینده‌ای است اما هر نماینده‌ای هم نمی‌تواند چنان کند که تاجگردون توانسته است
باید که کمی به حقایق و روابط موجود در کشور دقت نمود و بدون‌ تعارف با خودمان صداقت داشته باشیم که تنها با حضور تاجگردون در مجلس بوده است که مردم ما می‌توانند اینگونه دوران شکوفایی عمرانی را در استان تجربه نمایند.
---------------------------------------
سعید جمشیدی
---------------------------------------


کد مطلب: 421937

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/421937/جوابیه-ی-اتهامات-توکلی-علیه-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1