کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از حمید محمدی‌زاده؛

پاسخی به منتقدان نشست منتخبین زاگرس‌نشین؛ فکر نان باشید که خربزه آب است

23 ارديبهشت 1399 ساعت 11:16

یکی از ساختارهای اصلی مجلس در تمام دنیا تشکیل چنین فراکسیون‌هایی است که چه قبل و چه بعد از تشکیل مجلس برای تعامل و مدیریت آرا و نظر خواهی انجام می‌گیرد. آیا تشکیل یک نشست یا مقدمات یک فراکسیون برای توسعه و پیشرفت یک خطه‌ی محروم از کشور در سایه‌ی اتحاد و انسجام ملی در جهت رعایت عدالت توزیعی و شناسایی ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی مناطق، در راستای برنامه‌های دشمن است؟ و این همه داد و فریادها را لازم دارد؟


 نشست هم اندیشی منتخبان استان‌های حوزه زاگرس با حضور 50 نفر از منتخبان که با هدف تدوین مقدمات فراکسیون زاگرس نشینان با هر خط و فکری و در فضای صمیمی و آینده نگر و با حضور جمعی از مدیران عالی زاگرس در راستای وظایف وکالت و مطالبات منطقه‌ای به شکل همگرا برگزار شد واکنش‌هایی را به همراه داشته است. نگاه به زاگرس در بودجه ریزی و کمک به توسعه همه جانبه آن و رفاه این منطقه و پیگیری کردن مشکلات با برنامه ریزی منسجم کار پسندیده‌ای است لذا انسجام نمایندگان این خطه که از خیلی از امکانات اولیه کشور محروم هست چنین نشست‌هایی را برای شناسایی پتانسیل‌ها و بیان مشکلات و ارائه راهگارهای لازم می‌طلبد. و همه نمایندگان و ارای بالای آن‌ها می‌تواند مفید واقع شود. حدود یک سوم از نمایندگان مجلس شئرای اسلامی زاگرس نشین ها هستند که وزنه‌ای کاملاً اثر گذار برمناسبات سیاسی در سطح کشور و درون مجلس است. اگر چه این نمایندگان از یک طیف و جریان نیستند اما فصل مشترک آنها بر آمدن از خطه‌ی زاگرس است که با تعامل و برنامه ریزی منسجم می‌توانند آهنگ رشد و توسعه‌ی این خطه‌ی قهرمان پرور را بالا ببرند.
هر روز خبر می‌رسد که طیفی از نمایندگان جدید در فلان رستوران مراسم افطار بر گزار می‌کنند تا چند رأی به گزینه مورد نظر خود اضافه کنند یا فراکسیون‌ها را بین هم تقسیم کنند. در هیچ جایی صدای اعتراض یا نوشته‌ای در واکنش به این نشست‌ها انجام نگرفت مگر در استان ما و به طور خاص فرزندان شهرستان گچساران که دو یادداشت از آقایان مرادی و پاکدل در فضای مجازی منتشر شد.
 در این دو یادداشت همچون گذشته مطالبی عنوان شده است که زبان از بازگو کردن آنها قاصر و انسان از بیانشان خجل می‌شود. اگر نفس این جلسات اشکال دارد چرا به همه نشست‌ها اعتراض نشده است؟ تنها نشست زاگرس نشینان مورد هدف قرار گرفته است. من از مفصل این نکته مجملی گفتم: خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...
 به نظر اینجانب و همه دلسوزان زاگرس نشین این حرکت باعث می‌شود با رأی قابل توجه فراکسیون در مجلس آینده زمینه بالا بردن توان پرداختن به مقوله‌ی توسعه را در ابعاد مختلف در این خطه فراهم کند پس بهتر است که این حرکت حمایت شود نه اینکه با اغراض سیاسی و وزن کشی‌های درون گروهی و شهرستانی این فرصت را به تهدید تبدیل کرد.
به گفته «سید محمد موحد» مورد تخریب قرار گرفتن این نشست یک اقدام سیاسی و نابخشونی است.
 یکی از ساختارهای اصلی مجلس در تمام دنیا تشکیل چنین فراکسیون‌هایی است که چه قبل و چه بعد از تشکیل مجلس برای تعامل و مدیریت آرا و نظر خواهی انجام می‌گیرد. آیا تشکیل یک نشست یا مقدمات یک فراکسیون برای توسعه و پیشرفت یک خطه‌ی محروم از کشور در سایه‌ی اتحاد و انسجام ملی در جهت رعایت عدالت توزیعی و شناسایی ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی مناطق، در راستای برنامه‌های دشمن است؟ و این همه داد و فریادها را لازم دارد؟
اگر حافظه جنابتان یاری دهد به فاصله‌ی دو ماه تا آغاز رسمی مجلس یازدهم تلاش‌ها، جلسات و رایزنی‌های اصولگرایان برای هماهنگی بیشتر در مجلس یازدهم و تمایل برای تعیین تکلیف زود هنگام رییس و هییت رییسه، فراکسیون‌ها و کمیسون های مجلس آینده در روزهای سخت و طاقت فرسای کرونایی کشور انجام می‌گرفت چرا اعتراضی نکردید؟
 نشست منتخبان جوان مجلس یازدهم که باحضور محسن رضایی، محمد دهقان و سخنرانی مهرداد بذر پاش برای هماهنگی و شتاخت یکدیگر در مجلس آینده که حتی سختی بیماری کرونا هم تاثیری نداشت برگزار شد؛ که به گفته احسان خان دوزی منتخب مجلس آینده خط قرمز و ممنوعیت جلسه صحبت بر سر ریاست بود اما حمایت از کاندیدای پایداری ریاست مجلس هم سخن به میان آمد. چرا در این زمینه مقاله‌ای ننوشتید؟ جلسات متعدد دیگر اصولگرایان در فضای حقیقی در حال برگزاری است، بویژه آنکه (محمد رضا تاج الدینی) از منتخباتن مجلس و مردان احمدی نژادی گفته است: اصولگرایان قرار است هیئت ریسه را پیش از آنکه مجلس یازدهم رسماً آغاز شود انتخاب کنند. سفر قالیباف به خوزستان نشست پنجاه و شش نفر از منتخبان مجلس یازدهم و تمهید مقدمات تشکیل فراکسیون انقلاب به دعوت ابوالفضل ابوترابی نمونه‌های دیگر این جلسات است. پس چرا با این وجود چراغ خطرتان روشن نشد و احساس تکلیف نکردید؟
نتیجه آنکه شما عزیزان کاری به نشست‌ها و جلسات ندارید گویا با شخص برگزار کننده مشکل دارید ...
فکر نان باش که خربزه آب است
--------------------------------------------
حمید محمدی‌زاده


کد مطلب: 420825

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/420825/پاسخی-منتقدان-نشست-منتخبین-زاگرس-نشین-فکر-نان-باشید-خربزه-آب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1