تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۰۴۹۱
یادداشت ارسالی:

اپیدمی سوگند

۸
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اپیدمی سوگند
کبنا ؛راستی آور که شوی رستگار
راستی از تو ظفر از کردگار
جلسه استضیاح «نستهن مقدم» شهردار یاسوج حاوی نکات مهمی بود، در واقع آن دو جلسه به دلیل مطالبی که از سوی موافقین و مخالفین استیضاح «مقدم» مطرح شد، نقطه عطفی در تاریخ شورای اسلامی دوره پنجم شهر یاسوج خواهد بود. و شاید بتوان شورا را به دوران بعد و قبل از استیضاح «شهردار یاسوج» تقسیم کرد. بدون در نظر گرفتن نیت موافقان و مخالفان استیضاح شهردار یاسوج، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از مشکلات عدیده‌ای از جمله؛ نبود مبلمان و المان شهری، کمبود پارکینگ، ترافیک کلافه کننده، نبود پارک‌های محله‌ای مناسب و کافی، پروژه‌های نیمه تمام، وضعیت نامناسب آسفالت برخی از خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات و... رنج می‌برد که باید آستین همتی باشد تا شهر و مردم از این شرایط رها شوند.
«محمد رحیم دهراب پور» عضو کهنه کار شورای شهر یاسوج در دومین جلسه پرسش و پاسخ از شهردار یاسوج به نکته‌ای اشاره کرد که در جای خود، قابل تأمل است. او تلویحاً گفت: ما 5 نفر بودیم که برای استیضاح آقای شهردار با هم هماهنگ و هم قسم شدیم و قسم نامه‌ی ما هم نزد یکی از دوستان امانت است و اگر لازم باشد، آن را منتشر خواهیم کرد.
سوگند خوردن و شکستن سوگند «اپیدمی» که شوراهای شهر و روستا را درگیر خود کرده، در وصف شکستن پیمان و سوگند، مطالب زیادی مطرح شده است؛
ای که با ما وعده‌ها کردی خلاف          از وفا و عهد و پیمانت ملاف (فیض کاشانی)
یا؛
 سست عهد و سرد مهرند این رفیقان همچو گل           ضایع آن عمری که با این سست عهدان سر کنی (رهی معیری)

روایات و آیات زیادی در نکوهش شکستن عهد و پیمان نقل شده است، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می‌فرماید: «مَنْ کانَ یوْمِنُ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الآْخِرِ فَلْیفِ إِذَا وَعَدَ؛ کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد باید هرگاه وعده‌ای می‌دهد (و عهدی می‌بندد) به آن وفا کند»
براستی چرا باید اعضای شورای شهر برای انجام کاری سوگند یاد کنند؟ چرا وقتی که سوگند می‌خورند، پیمان و عهد شکنی می‌کنند؟ آیا منافعی در میان است؟ اصلاً آیا سوگند خوردن شایسته کار شورایی است؟ یا خیر؟
اعضای شورای اسلامی باید بر اساس کار کارشناسی، بررسی‌های دقیق و منافع عمومی و رفاه حال شهروندان تصمیم اتخاذ کنند. شهر یاسوج مصائب زیادی دارد و اعضای شورای اسلامی باید برای منافع شهر هم پیمان شوند و با کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند، مقابله کنند. اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج برای اصلاح امور باید از خودشان شروع کنند و افرادی که سوگند دروغ یاد می‌کنند و یا دست به تبانی و رانت خواری می‌زنند به مردم معرفی کنند. و شهرداری یاسوج را از وجود افراد سهل انگار، قانون شکن، متخلف و منفعت طلب پاک کنند و برای رفاه حال مردم تلاش نمایند.
--------------------------------------
مهدی صیادی
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستوی مهاجر
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما مدیر رسانه کبنا.
تا زمانی که شورا یکدست و پاکدست نشوند هیچ جای ایران نه فقط یاسوج آبادی صورت نخواهد گرفت.
البته اکبری تبار بیچاره قبل انتخاب مقدم نمیدونست اهل معامله نیست. /یه خبر از طرف من بزن بگو اکبری تبار برا همیشه دستت رو خواهد شد با وجود مقدم
شهردار یاسوج باید همون شهرداران قبلی بود که دارن از هنرمندیشون میگن پایدار پشت پردشون خبر ندارن
همه را دکتر مقدم تا پایان دوره بر ملا خواهد کرد چون لازم هست.
Iran, Islamic Republic of
صداقت حاج محمدرحیم دهراب پور ستودنیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بله بعد از برد جناب روشنفکر مخالفان هم قسم شدن طلافی این شکست را روی آقای مقدم دربیارن که تو این قسم خوردن هم شکست خوردن
با خدا باش پادشاهی کن بی خدا باش هرچه خواهی کن
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
گر حکم شود که مست گیرند ...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ادب
اقای دهراب پور دیگه بعضیا .. همه چیز را حتی یک صندلی ۴ ساله را با اعتقادات به راحتی عوض می کنند انقدر چشم و دلشان را کور کرده که راحت همه را دور می زنند ولی مطمئن باشید ..
Iran, Islamic Republic of
اکبری بر عهدش نموند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همه دنبال منافع خودندوهروقت منافع تامین نمیشودازپنهان کاری هاوسوگندهاو...میگویندومینویسندحتی نگارنده محترم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همشهریان عزیزم،ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما به درگاه حق به عنوان عضوکوچکی ازاین شهرچندسوال دارم از اعضای محترم شورای شهروشهردار۱)آقای دهراب پورکجای قانون نوشته که شما سوگندنامه بنویسید۲)آقای احمدی کیش کد۱۲۵باشعارتنهاکسی هستی که می توانداتش این شهرراخاموش کندچقدربه شعارت عمل کردی۳)آقای اشنادرجلسه ای که برای رای آمده بودی بیان داشتی شهرداربایدازاصفهان بیایدوحرفهای قشنگ میزدی۴) آقای اکبری که صورت جلسه را امضاکردی حتمااعتمادکامل داشتی که سفیدامضاکردی که باتوجه به سابقه طولانی شمابعیداست سفیدامضاکنی درواقع توافق داشتی ۵)اقای شهردارمردم بایدنتیجه کارراببینندیاشمابه قول حضرت امام خمینی(ره)عالم محضر خداست.. مطمئن باشید این مردم باهرحرکت شمااگاه ترمی شوندومصمم تر برای انتخابی بهترپس تقوای الهی پیشه کنیدوهدفتان رضایت خداوند منان باشد نه افرادی که دنبال منافع هستند فرصت باقی مانده را ازدست ندهیدرسالت شورارابه درستی انجام دهیدیاحق
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1