کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

آقای «عریان» افتخار به این رتبه‌بندی در همین حد کفایت می‌کند

9 ارديبهشت 1399 ساعت 1:56

اما رنکینگ این دانشگاه که توسط مجله‌ی تایمز و شانگ‌های اعلام شد، تنها مولفه‌ی پژوهشی و تعداد مقاله‌ها را در نظر گرفته و عواملی چون زیر ساخت‌ها اعم از فرهنگی، آموزش و رفاهی دانشگاه در این رنکینگ هیچ نقشی نداشته است. پس افتخار به این رتبه بندی فقط در همین حد کفایت می‌کند و نباید رئیس دانشگاه یاسوج ناکارآمدی مدیریت دانشگاه و عدم پیشرفت در زمینه‌های دیگر دانشگاه را با این رنکینگ کمرنگ نشان دهد.


  گفت‌وگوی کبنا نیوز [کلیک کنید] با احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج واکنش‌های زیادی در پی داشت، رضا اردکانی در یادداشتی در خصوص اظهارات «عریان» اینگونه نوشت: دکتر عریان رئیس محترم دانشگاه یاسوج بعد از دو سال و چند ماه که سکان داری ریاست دانشگاه را برعهده دارند در حالی با یکی از خبرگزاری‌های استان گفتگو کردنند و در مورد مسائل دانشگاه صحبت کردنند که جواب‌هایشان با دوسال پیش هیچ تفاوتی نداشت و باز هم با خود بزرگ بینی از پیشرفت دانشگاه خبر می دادنند. پاسخ‌هایی که با عوام فریبی نتیجه‌ای جزء توجیحی برای عدم پیشرفت این مجموعه در همه‌ی ابعاد نداشت.
دانشگاه یاسوج در دوسال گذشته از نظر پژوهشی جزء دانشگاه‌های برتر در سطح کشور و دنیا قرار گرفته است، که این رشد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آموزش دانشگاه بی هزینه نبوده به دلیل فشار آوردن بر بالا بردن تعداد مقاله‌ها بدون در نظر گرفتن کیفیت آنها که علی رغم صحبت‌های رئیس دانشگاه، دردی از جامعه شهری و استانی برنداشته.
اما رنکینگ این دانشگاه که توسط مجله‌ی تایمز و شانگ‌های  اعلام شد، تنها مولفه‌ی پژوهشی و تعداد مقاله‌ها را در نظر گرفته و عواملی چون زیر ساخت‌ها اعم از فرهنگی، آموزش و رفاهی دانشگاه در این رنکینگ هیچ نقشی نداشته است. پس افتخار به این رتبه بندی فقط در همین حد کفایت می‌کند و نباید رئیس دانشگاه یاسوج ناکارآمدی مدیریت دانشگاه و عدم پیشرفت در زمینه‌های دیگر دانشگاه را با این  رنکینگ کمرنگ نشان دهد و مخاطبان خود را افرادی ساده لوح فرض کند، چون قطعاً دوستداران دانشگاه با دنبال کردن اخبار دانشگاه به ناکارآمدی شخص رئیس دانشگاه و عدم پیشرفت دانشگاه در زمینه‌های فرهنگی که مشکلات متعددی را بوجود آورده و اثرات آن بر جامعه شهری و استانی هم سرایت کرده و داد عظیمی از دانشجویان و اساتید را بلند کرده پی می‌برند. که نمونه‌ی بارز آن اعتراض چند ده نفری اساتید دانشگاه یاسوج به نحوه‌ی مدیریت فرهنگی دانشگاه و با ارسال نامه‌ای به وزارت علوم تبدیل به لکه‌ای پاک نشدنی در کارنامه‌ی اقای مدیر تبدیل شد.
عدم پیشرفت طرح‌های عمرانی در دانشگاه و فی الحال بیکاری چند صد نفر از نیروهای پیمانی دانشگاه در این شرایط بد اقتصادی و اعلام پی در پی از نبود بودجه نشان می‌دهد که دانشگاه یاسوج در طی این دوسال و چند ماه آن گونه که سکان دار این مجموعه‌ی می‌گوید موفق نبوده.
این صحبت‌ها تنها بخشی از مشکلات دانشگاه یاسوج می‌باشد که رئیس آن اظهار موفقیت می‌کند، اما به هر حال دانشگاه در این دوسال در بخش پژوهشی دستاوردهایی داشته که قطعاً برگرفته از مدیریت جناب دکتر عریان در این برهه‌ی دو ساله‌ی مدیریتشان می‌باشد که باید به این مدیریت تک بعدی خسته نباشید بگویم.
واین نکته را به ایشان یاد آورشوم که شما نماینده و مسئول دانشگاه هستید و نباید نیروی شخص خاصی در دانشگاه باشید، چه آن فرد نماینده باشد یا شخص باقدرت در بین اساتید دانشگاهی، که شما مدیرش هستید.
پس مسئول تمام عقب افتادگی‌های دانشگاه در دیگر زمینه‌ها از بقییه دانشگاه‌های رقیب هستید.
 


کد مطلب: 420293

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/420293/آقای-عریان-افتخار-این-رتبه-بندی-همین-حد-کفایت-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1