کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی؛

پاسخی به مطلب مخاطب کبنانیوز؛ عریان آرامش بی‌سابقه‌ای را بر دانشگاه یاسوج حاکم کرد

31 فروردين 1399 ساعت 10:39

با حضور دکتر عریان ریاست فعلی دانشگاه و عملکرد عالمانه نامبرده در همه موارد، آرامش بی‌سابقه‌ای در دانشگاه حاکم شد و بدلیل مدیریت بی‌نظیر و پشتکار فوق‌العاده (حضور دائم در محل کار)، دانشگاه یاسوج به موفقیت‌های مهم و انکار ناپذیری در همه زمینه‌ها نائل گردید


متن ارسالی: مطلبی در رسانه کبنانیوز در نقد عملکرد مدیریت دانشگاه یاسوج [کلیک کنید] منتشر گردید، منتظر جوابی از سوی روابط عمومی دانشگاه بودم اما پاسخی نشنیدم. بواسطه مطالب کذب، غیرمنصفانه و ناصوابی که در نوشته دیدم و با توجه به تجربه چندین ساله‌ای که در دانشگاه یاسوج داشتم، ناگزیر متن مختصری را ارسال نمودم.
همه عزیزان از شرایط حاکم بر دانشگاه یاسوج قبل از ریاست دکتر عریان، در فضای جامعه مطالبی را شنیده‌اند و خود نیز تجربه کرده و دیده‌اند. با حضور دکتر عریان ریاست فعلی دانشگاه و عملکرد عالمانه نامبرده در همه موارد، آرامش بی‌سابقه‌ای در دانشگاه حاکم شد و بدلیل مدیریت بی‌نظیر و پشتکار فوق‌العاده (حضور دائم در محل کار)، دانشگاه یاسوج به موفقیت‌های مهم و انکار ناپذیری در همه زمینه‌ها نائل گردید.
در حوزه پژوهشی اگر به مصاحبه‌های جناب آقای دکتر عریان با رسانه‌ها از روز اول شروع بکار ایشان مراجعه نمائیم، خواهید دید که تأکید ایشان بر مسائل پژوهشی و ارتباط با صنعت و انعقاد قرارداد با ادارات و شرکتهای مختلف بود. جلسات متعدد ایشان با مدیریت شرکت نفت و پتروشیمی خوزستان، گچساران، ادارات کل یاسوج، جلسه با مدیر عامل شرکت ایمیدرو در تهران و دیگر مدیران بومی در سازمان‌های ملی نشان از عزم جدی ایشان برای استفاده از ظرفیتها در این زمینه بود. ضمن ارج نهادن به خدمات معاونت محترم پژوهشی سابق (که در زمان روسای قبلی نیز بالغ بر 6 سال معاون پژوهشی بوده‌اند)، رئیس دانشگاه شخصاً در این زمینه ورود نموده و به منظور استفاده از ظرفیت کلیه اعضای محترم هیأت علمی و دیگر صاحب‌نظران، از گروه‌های مختلف نماینده معین می‌نمودند و بانی جلسات با تمامی ادارات بودند. از طرفی خود نیز در تمامی جلسات شرکت کرده و شرایط انعقاد تفاهم نامه‌ها را فراهم می‌نمودند. همچنین افتخارات حاصله در زمینه امور پژوهشی و اخذ رتبه قابل قبول در سطح دانشگاه‌های کشور و در سطح بین‌المللی حاصل تلاش‌های دلسوزانه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان و مسئولین دانشگاه از ابتدا تا کنون و بویژه مدیریت علمی جناب آقای دکتر عریان و توجه ویژه ایشان به امر مهم پژوهش و ارتباط با صنعت که متأثر از آخرین تجربه مدیریتی ایشان قبل از ریاست دانشگاه یاسوج، به عنوان معاون پژوهشی یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور یعنی دانشگاه شیراز و بدلیل حمایت و رهنمودهای ایشان از اعضای محترم هیات علمی و ارتباط نزدیک با آنان و رفتار پدرانه ایشان با همکاران و همچنین ارتباط نزدیک با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و برآورده کردن نیازهای آزمایشگاهی و علمی آنان بوده است.
در زمینه جذب اعتبارات، در طی دو سال گذشته مدیریت آقای دکتر عریان، بدلیل مقبولیتی که ایشان در بین مسئولین وزارت علوم و جامعه دانشگاهی با عنایت به سابقه مدیریتی ایشان در مسئولیت‌های قبلی داشتند، دانشگاه یاسوج از رشد اعتباری کم نظیری برخوردار گردیده است و بی‌شک این رشد مناسب، خود کمک شایانی به بودجه دانشگاه در سال‌های آتی می‌کند.
در حوزه اداری نیز علاوه بر سامان دادن امور و نهادینه کردن قوانین و مقررات در بطن امور و همچنین جاری کردن اصل عدالت و برابری کارکنان، مشکلات انباشته شده در سنوات طولانی گذشته نیز با برنامه‌ریزی و رهنمودهای ایشان مرتفع گردید و تحول عظیمی در ساختار اداری ایجاد گردید که از جمله می‌توان به تصویب چارت سازمانی دانشگاه و الکترونیکی شدن فرایندها به منظور صرفه جویی در وقت کارکنان و موارد متعدد دیگری اشاره نمود.
در حوزه مالی با وجود کمترین میزان تخصیص بودجه درسال 1398 و در طول تاریخ دانشگاه، بدلیل تنگناهای مالی دولت، تقریباً تمامی مطالبات کارکنان محترم و اعضای محترم هیات علمی تا پایان اسفندماه پرداخت گردیده است. با توجه به سیاست‌های دولت بخاطر مشکلات اقتصادی در سالهای 1397 و 1398 که طرح عمرانی جدیدی تعریف نشود و اجرای طرحهای قبلی نیز با کسری بودجه شدیدی همراه بوده و کمترین اعتبار به طرح‌های عمرانی در کل کشور اختصاص داده شده، با این وجود، سیاست دانشگاه از ابتدای سال 97 برنامه‌ریزی و تلاش برای تکمیل پروژه‌های شروع شده و نیمه کاره دانشگاه بوده است. ضمناً پروژه‌های جدیدی نظیر زمین چند منظوره ورزشی خوابگاه خواهران، زمین چندمنظوره ورزشی دانشکده نفت و گاز گچساران، آشپزخانه دانشکده نفت و گاز، بازسازی برخی از خوابگاه‌های دانشجویی، خرید زمین برای راه‌اندازی ایستگاه‌های زراعی و دامی (که خود اقدامی بی‌نظیر می‌باشد) نیز یا تکمیل گردیده و یا در دست انجام هستند. در همین سالهای سخت (97 و 98) و با وجود تنگناه‌های شدید اقتصادی بیشترین توجه به مسائل رفاهی کارکنان دانشگاه شده است. تمامی مطالبات و حق و حقوق و ... کارکنان دانشگاه بصورت منظم و به موقع پرداخت شده است. برای اعضای هیات علمی دو کمک رفاهی مستمر یکی کمک هزینه غذا و دیگری کمک هزینه مسکن برقرار و برای کارمندان نیز کمک هزینه ایاب و ذهاب برقرار و فوق‌العاده بهره‌وری نیز طبق قول ریاست دانشگاه در دست اقدام است.
در حوزه فرهنگی و دانشجویی، برگزاری اولین جشنواره رویش، برگزاری اولین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، بیشترین و موثرترین حضور در اردوهای طریق رضوی و مشهد مقدس در بین دانشگاه‌های کشور، برگزاری محافل متعدد انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری، برگزاری مداوم جلسات شورای نظارت و تصویب اکثر برنامه‌های پیشنهادی علی رغم موانع موجود، بخشی از کارهای صورت گرفته در دوره ریاست آقای دکتر عریان می‌باشد.
در پایان برهمه دانشگاهیان و مردم عزیز هم استانی مبرهن است که دکتر عریان دانشگاه را برای همه می‌خواهد. ویژگی‌هایی چون پاکدستی، عدم تبعیض، عدم سوء استفاده مالی و اداری، واگذاری عادلانه و قانونمند پیمانها، باز گذاشتن دست مدیران برای تصمصم‌گیری و ریسک کردن (با یادآوری و عنایت به جمله معروف ایشان مبنی بر اینکه هر مدیری و در هر رده‌ای در دانشگاه رئیس دانشگاه در آن جایگاه و حوزه مدیریتی خود است)، باز شدن فضای نقد و بررسی به طوری که هریک از همکاران به راحتی با ایشان دیدار و یا تماس برگزار کرده و مسائل و مشکلات خود را بیان داشته‌اند، از خصوصیات بارز و غیر قابل انکار آقای دکتر عریان می‌باشد، در صورتی که همگان می‌دانند که چنین چیزی در دانشگاه کمتر سابقه داشته است. از سویی اتفاقاً یکی از ایراداتی که نسبت به آقای دکترعریان می‌گرفتند این بود که به راحتی هر ارباب رجوعی را پذیرا بودند.
البته به برادرعزیزی که زحمت نگارش این مرقومه را با همکاری دلسوزان دروغین دانشگاه یاسوج کشیده است، توصیه می‌کنم که اگر دل در گرو توسعه و پیشرفت و افتخارات این استان دارید چنین اقدامهای سخیفی را انجام ندهید چرا که مردم فهیم و هم استانی‌های عزیز خود آگاهند و از لابه‌لای یک متن، غرض و هدف نگارنده را در می‌یابند، و همه بدانیم که راه رسیدن به ریاست دانشگاه با خدمت صادقانه، شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و مقبولیت‌ها و غیره حاصل می‌شود نه از طریق انحراف افکار عمومی، تهدید و تطمیع افراد و نشر و پخش شب نامه و ....
ضمناً یادآوری می‌شود که عزیزان محترم نامبرده در یادداشت منتشر شده بر اساس انتخاب ریاست محترم دانشگاه به مدت دو سال در مدیریت‌های مربوطه منصوب بودند و طبق قوانین بعد از پایان دوره مسئولیت، مدیران جدیدی می‌توانند جایگزین شوند و این امر از اختیارات قانونی و ابتدایی رئیس دانشگاه می‌باشد. بنابراین توصیه می‌کنم که به شرط ادب و از روی انصاف، کمی مهربان و مهمان نواز باشیم و انسانی شایسته و دلسوز را که قصد خدمت صادقانه و بی‌ریا در دیارمان را دارند، نرنجانیم و قدردان زحمات بی‌دریغش باشیم.
 -----------------------------------------
محمود جعفری زاده
 


کد مطلب: 419987

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/419987/پاسخی-مطلب-مخاطب-کبنانیوز-عریان-آرامش-بی-سابقه-ای-دانشگاه-یاسوج-حاکم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1