تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۵
کد مطلب : ۴۱۹۹۷۹
یادداشت ارسالی:

مهدی روشنفکر و باور «خواستن و توانستن»

۱۱
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مهدی روشنفکر و باور «خواستن و توانستن»
کبنا ؛مهدی روشنفکر، چهره‌ای که در سال نود و چهار با اعلام حضور در انتخابات مجلس، همراه با شور و حاشیه‌ی بویراحمد و دنا نامش بر سر زبان‌ها افتاد. شاید کمتر کسی در سال نود و چهار فکر می‌کرد مهدی روشنفکر بتواند اعتماد قریب به چهل هزار رأی‌دهنده را جلب نماید و در سال نود و هشت، قطب اصلی انتخابات در حوزه انتخابیه‌ی بویراحمد و دنا باشد.
 جذابیت داستان موفقیت مهدی روشنفکر به چگونگی موفقیت ایشان بر می‌گردد. فردی که با تکیه بر توان فردی، هوش خود، نشستن بر سر سفره‌ی مردم، تکیه بر مردم و بدون چشمداشت به سفره‌ی هزار رنگ و ریای صاحبان قدرت و ثروت، برای توفیق و ماندگاری خود، بازگشت به اصل را انتخاب نمود (بازگشت به مردم).
 در روزگاری که فضای انتخابات را پول‌پاشی و باج دادن به اصحاب قدرت و ثروت تحت تأثیر قرار می‌دهد، نفوذ در قلوب مردم و جذب آنها کاری دشوار است. مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون نشان دادند که اصالتشان ریشه در صداقت و درستی دارد و خوی مطالبه‌گری و حق‌طلبی آنها همچنان زنده و پویا است و همچنان بهترین‌ها را می‌شناسند.
 علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن انتخابات با ابزار پول، امروزه وابستگی به جریانات سیاسی و تکیه دادن بر پُشتی لرزان برخی رهبران سیاسی و دست بر سینه گذاشتن و بله قربان‌گویِ اصحاب قدرت و ثروت بودن نیز بخشی از رفتار انتخاباتی و بافت فضای ابن سال‌های انتخابات می‌باشد. مهدی روشنفکر هرگز به هیچ جریان سیاسی چراغ سبزی نشان نداد و در مقابل رهبران سیاسی و اصحاب قدرت و ثروت، دست بر سینه و چشم نگذاشت و بر فرش و مبل احدی از سهم‌خواهانِ گردنکشِ سیاسی که از سیاست درکی ندارند و از ابتدا یاد گرفته‌اند که از سیاسی‌کاری به جیب‌های پر پول و حساب‌های بانکی لبریز و قدرت بیشتر برسند، ننشست و تکیه نداد.
شاید آنچه مردم بویراحمد و دنا را مشتاق به همراهی با مهدی روشنفکر نمود همین ایستادگی و عدم وادادگی روشنفکر و مردمی بودن او بود. مردمی که همواره افراد مستقل و استوار در مقابل ستم را ستوده‌اند و گرامی داشته‌اند.
مهدی روشنفکر بعد از پایان رقابت در دوم اسفند ۹۸ و دریافت خبر پیروزی، خود را مدیون مردمی دانست که با جان و دل او را در این راه یاری نمودند.
شروع این پیروزیِ شیرین با شروع بحرانی در جهان مواجه شد و ویروس کرونا تمام اذهان را درگیر خود کرد.
مهدی روشنفکر همانند گذشته خود را در خط مقدم می‌دید و با توجه به روحیه‌ی جهادی و در صحنه بودن خود، دست به کار شد.
مهدی روشنفکر با دعوت مردم به ماندن در خانه، رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، خواستار مددرسانی به متولیان امر شد و تلاش کرد در راه مبارزه با کرونا نقش‌آفرینی نماید.
 در ادامه مهدی روشنفکر در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور کشور خواستار توجه دولت به کارگاه‌ها و کارخانجاتی که بخاطر کرونا تعطیل شدند، کارگرانی که در نتیجه بیماری کرونا بیکار شدند و بالاخص توجه دولت به اقشار آسیب‌پذیر شد.
مهدی روشنفکر با رایزنی با شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن توانست برای دانشگاه علوم پزشکی استان جهت مبارزه با این بحران، کمک مالی جذب نماید.
 مهدی روشنفکر در اقدامی دیگر توانست با رایزنی، تعداد هزاران ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با ویروس کرونا تهیه و به متولیان امر تقدیم نماید و از برخی کارگاه‌های تولید ماسک نیز حمایت کرد.
 در گامی دیگر، منتخب مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون در دیدار با فرمانده محترم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، پیگیر روند اجرای سد تنگ سرخ شد و درخواست محرومیت‌زدایی روستاها و پیشنهاد همکاری و ورود قرارگاه به برخی پروژه‌های عمرانی را ارائه داد. لازم به ذکر است که قبل از این دیدار، رسانه‌ها از متوقف شدن عملیات اجرایی سد تنگ سرخ خبر داده بودند.
 در گام آخر، مهدی روشنفکر در دیداری صمیمی میهمان هم‌ولایتی گرانمایه و شایسته‌ی خویش، دکتر غریب‌پور معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو با هدف بررسی تعطیلی معادن، تکمیل مطالعات اکتشافی و تخصیص منابع به بخش خصوصی در این رابطه شد.
 مهدی روشنفکر به خوبی ثابت کرد که به عهد، آرمان‌ها و شعارهای خود پایبند می‌باشد و در دیدارها با منتخبین ارجمند حوزه‌های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز منتخبین چند حوزه انتخابیه دیگر، این نوید را به مردم داد که دوره‌ی تنش، سهم‌خواهی منطقه‌ای، تخریب و تهمت‌ها تمام شده است و می‌توان بر مبنای احترام، همکاری و فشردن دست‌ها به رسم برادری و برابری بر مشکلات غلبه کرد.
صبر و پشتکار مهدی روشنفکر از سال ۹۴ تاکنون در مواجه با انواع تهمت‌ها، تخریب‌ها، نامهربانی‌ها و شروع جدی و پیگیری قابل تحسین ایشان نشان داد که می‌توان به فردایی بهتر امید داشت.
شاید جدیت مهدی روشنفکر در پیگیری‌هایش به خاطر تلنگری باشد که حضور مردمی رنج دیده و زخمی از بازی سیاسی در ذهن او ایجاد می‌نماید. مهدی روشنفکر به خوبی می‌داند که آرای پاک پشتیبان وی، مطالبه‌ی حقوق پایمال شده مردم را خواهان و خواستار است و باید امانت‌دار و مدافع نیک و شایسته‌ای باشد.
 با آرزوی توفیق و سربلندی برای خدمت گذاران صدیق
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Romania
نماینده ای ک رایزنی اش برای ی چندتاماسک
مرزدارایل
Iran, Islamic Republic of
کاش کمی انصاف داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
خیلی فشار به تو اومده بوی سوز میاد
ودد
Iran, Islamic Republic of
پول فولاد اقای غریب پور وفرخیانی دادن در ضمن خوب بقیه نماینده ها هم روزی صد جلسه میزارن اصل تخصیص عملی پوله
Germany
این همه حتما انتظاراتی پشتش هست و نویسنده فردا روز درخواستی یا مطالبه ای دارد
دنا
Iran, Islamic Republic of
احسنت

یادم میاد تابستان 97 با ایشان تماس گرفتم و از رانت های در دست برخی از صاحبان قدرت و رقیبان سیاسی ابراز ناراحتی و بنوعی ناامیدی نمودم.
ایشان پاسخ دادند: دست خدا از تمامی دست ها بالاتر است..... براستی هیچ قدرت ی اعم از پول پاشی , رسانه , تخریب , کرسی سیاسی , جریانات حزبی و غیر..... در برابر اراده و قدرت خداوند حتی به اندازه تار عنکبوتی استحکام ندارند ......
عزت دست خداست و بس......
یادمان باشد ذلت هم دست خداست.....
تا خدایی عمل کنیم عزت ها روزافزون تر خواهد شد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
یک نماینده ی مجلس نیستن متاسفانه
دلباز جلاله
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار ندای وحدت فریادگر مردم محروم و زجر کشیده بویراحمد و دنا و مارگون ،تلاشت ستودنیست دکتر جان انشالله که با روحیه جهادی که در جنابعالی سراغ دارم بر تمام مشکلات چیره خواهید شد و این خطه محروم را به عزت و سربلندی میرسانید
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر جناب دکتر روشنفکر .مردی عمل گرا.
مسلم
Iran, Islamic Republic of
احسنت ...واقعا جناب روشنفکر مردی متعهد و با وفا هستند ...نسبت به مردم ....کاش همه ی مسئولین مث ایشون فعال باشن
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
رمز موفقیت ایشان در دور بعدی عملکرد خود ایشان است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1