کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت /

یا صاحب‌الزمان(عج)! ما را بدون تو حالی برای شادی نیست

سیده مریم پیروزان

21 فروردين 1399 ساعت 15:20

مولاجانم بیا برای نجات جان انسانی‌هایی که چه مظلومانه جان می‌دهند، مگر تو بیایی و با حضورت دنیا را گلستان و از شر هر بیماری و بی عدالتی پاک بگردانی.


السلام علیک بجوامع السلام یا اباصالح‌المهدی(عج)، سلام حضرت جانم مهدی جانم، و نوشتن از تو بسیار سخت است هر چقدر انبار ذهنم از کلمات پر باشد اما بازکردن راهی به آن و بیرون کشیدن ترکیبی از آنها برایم مقدور نمی شود، اما می نویسم با انگشتانی لرزان برای دوازدهمین خورشید امامت و ولایت.
جانان من، مرا که خوب می‌شناسی و خوب از احوال دلم آگاهی اما این‌بار و در این سال زمزمه‌های دلتنگی‌ام رنگ و بویی دیگری دارد، نمی‌دانم از کدامش برایت بنویسم از غم هجران خودت یا از مرد وعده های صادق و یا از ویروس بدون مرزی که دارد جهان را به چالش می‌کشاند.
مولاجانم! می‌دانم که هنوز مرا لیاقتی نیست که بخواهم خودم را در زمره یاران تو ببینم، چه کنم که نجواهای شبانه‌ام نام تو را صدا بزند، اما دنیا، تو گواه باش که چقدر از انتظار مهدی با تو حرف می‌زنم و قسم می‌خورم تا یک روز از عمرم باقی مانده باشد بدون انتظار مولایم دیده بر هم ننهم گرچه این انتظار مرا از پای درآورد.
رهسپار لحظه‌های بی‌قرارم مهدی جانم، می‌دانم غصه‌هایت انعکاس قصه‌های غم‌بار ماست و همین باعث شده سعادت دیدارت از ما دریغ شود اما دلم گواهی می‌دهد که صدایم را می‌شنوی و جوابم را می‌دهی و این منم که نمی‌شنوم.
دنیا باید شرمنده باشد که هنوز 313 یار در خود ندارد که لیاقت همراهی مولا را داشته باشد، می‌دانم العجل‌ گفتن‌های ما فقط بخاطر گرفتاری خودمان هست و تو چقدر غمگین می‌شوی که کسی منتظرت نیست، ما آنقدر غرق در گرداب گناه غوطه ور گشته‌ایم که فراموش کرده‌ایم گوهر ناب امامت چشم انتظار دعای ما نشسته است.
شرمنده‌ام حضرت ماهم، خدایا به چه‌کار می‌آید این چشم اگر به روی آن عزیز غایب از نظر گشوده نشود و به چه‌کار می‌آید این دل اگر قربانی ظهور نگردد، مهدی جانم دنیا در نبود تو خیلی سخت و جانکاه می‌گذرد و چه دردهایی که به دل ما نمی‌گذارد، دردها همه بزرگ هستند درد ترور اسطوره تاریخ، مبارز خستگی ناپذیر، مرد تکرار نشدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی ترین انسان‌ها بر روی زمین.
و حالا دردی بزرگتر و جهانی که دارد جان انسان‌ها را می‌گیرد، در این روزها مردم جهان با ویروسی به نام کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند ویروسی که به هیچ‌کس رحم نمی‌کند، کابوس کرونا دنیا را فراگرفته و همچنان در تاخت تاز، اقتصاد بیشتر کشورها را بحرانی کرده است.
این ویروس دنیا را تحت سیطره خودش قرار داده تا جایی که کسبه و اصناف کار خود را تعطیل کرده، ترددها محدود شده، وضعیت وخیم است و می‌توان گفت جهان در خاموشی فرو رفته است، این ویروس زندگی‌ها، دولت ها و کشورها را تحت شعاع خود قرار داده و آمار مبتلایان آن روزبه‌روز در حان در حال افزایش است.
مهدی جانم، کووید 19 برای جهان به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده و امواج طوفانی این ویروس جهان را درنوردیده و تاکنون مبتلایان به این ویروس از یک و نیم میلیون نفر گذشته و مرگ ناشی از کرونا به بیش از 83 هزار قربانی رسیده است.
با شدت گرفتن این بیماری هر چند قوانین سخت‌گیرانه وضع می‌شود اما انگار این ویروس قصد رفتن ندارد و شمار جانباختگان روز به روز در دنیا روند صعودی دارد، مولاجانم دنیا در بدترین بحران جهانی قرار دارد و در این روزها و شب‌ها همه دست به دامان و چشم انتظار گوشه ای از نگاه مهربان تو هستند.
تداوم بحران کرونا سرانجام خوبی نخواهد داشت و متاسفانه اکثر کشورها اجساد کووید 19 را در خیابان‌ها رها کرده اند و دیگر ظرفیت بیمارستان‌های آنها جوابگو نیست، از تو می‌خواهیم دعا کنی که شاهد خیز دوباره این ویروس نباشیم و جهان به آرامش باز گردد هرچند این دنیا بدون تو آرامشی ندارد.
مولاجانم بیا برای نجات جان انسانی‌هایی که چه مظلومانه جان می‌دهند، اپیدمی این بیماری به اوج خود رسیده و راهی نیست مگر تو بیایی و با حضورت دنیا را گلستان و از شر هر بیماری و بی عدالتی پاک بگردانی یابن الحسن.
و اما در این روزها موج همدلی در ایران اسلامی برای مهار این ویروس مثال زدنی است این روزها مردم در ایران اسلامی با روحیه جهادی و انقلابی با راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک تهیه آبمیوه طبیعی برای بیماران کرونایی و ضدعفونی شهرها و روستاها سنگر خدمت گزاری را پر کرده اند.
همه این مردم قبل از اینکه آرزوی جشن ریشه‌کن شدن ویروس کرونا را داشته باشند مشتاق و چشم انتظار ظهور مولایشان هستند، مولاجانم اگر نبود بشارت آمدنت ما همه الان در ناامیدی راهی بسوی خوشبختی نداشتیم، آقاجانم، دوستدارانت به دیدارت نائل نشدند و چشم از این دنیا فروبستند از خدا می‌خواهم که مبادا منم قسمتی از این داستان دنباله‌دار باشم که روی شما را ندیده رخ بر خاک نهم، خدا کند روزی از آمدن شما پشیمان نشویم چرا که امیرالمومنین(ع)  فرمود «دوست داشتنی کارها در پیشگاه خداوند انتظار فرج است تا وقتی که مومنان این حالت خود را حفظ کنند».
مولاجانم ظهور کن، به خاطر زخم سینه مادر بیا، آقاجانم اصلا همه چیز به کنار، اشک های رهبرم بر پیکر حاج قاسم را را دیدی؟ دیدی که چقدر مظلومانه اشک می‌ریخت، چقدر قلب ها شکست، به حرمت آن اشک‌ها ظهور کن و به این تنهایی ها پایان بده یا ایهاالعزیز.
مهدی جانم دعا کن برای مردمان سرزمینم که آن‌ها را از حوادث هولناک این سال و درد و رنج و آفت‌های آن و شر فتنه‌ها و غم اندوه و سختی معیشت محفوظ باشند و دعا کن برای من که تا لحظه آخر عمرم از گناهان نگاه داشته شوم یابن الحسن.
حضرت جانم سید مهدی در پایان یادی کنم از حماسه آفرینان راه عشق همان ها که در سرمنزل سعادت با مهدی فاطمه همراهند، شهدای عزیزم، شما بگویید شب‌ها به یاد او خوابیدن و روزها به عشق دیدن او بیدار شدن عشق نیست؟ دفتر احساس را با واژه انتظار پر کردن عشق نیست دفن آرزوهای مادی برای رسیدن به بزرگترین آمال و آرزو (ظهور) عشق نیست؟ اگر اینها عشق به مهدی نیست پس چه تعبیر دیگری دارد.
خدایا تویی مایه اطمینان و امید خلق و انتهای رغبت و آرزوی عالم از تو می‌خواهم به حق رحمتت مولای دلهای بی‌قرار را برسانی.
مولاجان 1186‌مین سال تولدت مبارک، حال عجیبی دارم، در جشن میلادت عجب جای تو خالیست، چقدر سخت جانفرسا شد طولانی شدن غیبت، این روزها زندگی‌مان بدون تو کلاف سردرگم شده است و اگر بیایید ما آن‌قدر گناهکاریم که رویمان نمی‌شود نگاهت کنیم، ما را بدون تو حالی برای شادی نیست، در افق آرزوهایم تنها « اللهم عجل لولیک الفرج» را می‌بینم به علمداری که نیامد بیا و برگرد.

------------------------------------------------------
سیده مریم پیروزان

 


کد مطلب: 419675

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/419675/یا-صاحب-الزمان-عج-بدون-حالی-شادی-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1