کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

انتخابات بویراحمد؛ زنده باد نهضتِ ضد آپارتایدِ مستضعفین

7 اسفند 1398 ساعت 21:00

البته باید تشکر کرد از دستگاههای امنیتی و خصوصاً دستگاه قضا که نشان داد روح عدالت طلبی ریاست جدید قوه قضاییه بیش از گذشته به بویراحمد هم رسیده است.


متن ارسالی: توضیح: برای برادران و خواهرانم که از روستاهای دور افتاده بویراحمد پا به شهر یاسوج گذاشتند تا از صندوق‌های رأی و جمهوریت نظام دفاع کنند و کاری که ما نتوانستیم سالها انجام دهیم را به بهترین شیوه انجام دادند.
 از حاشیه‌ها آمده بودند، از اعماق فراموش شده تاریخ، از جلاله‌ی بی جاده، از سیلاب کلوارِ تنها، از زیلایی بیصدا، از پاتاوه‌ی زیبا، از ایستگاه آخر به شهر آمده بودند، آمده بودند از رویای ایرانی جمهوری خواهی پنجاه و هفت دفاع کنند.
آن‌ها از زیر چرخهای توسعه آمده بودند و نامشان در هیچ بخشنامه‌ای نبود، آن‌ها از کوخ نشینانی بودند که خمینی عاشقشان بود، آن‌ها برادرانِ «حسین رزمنده» بودند، آن‌ها خواهرانِ «حسنِ آباد» بودند. آن‌ها از سال پنجاه و هفت به یاسوج آمده بودند.
آن‌ها بعد از چهل سال پا به یاسوج گذاشتند تا از دموکراسی ایرانی دفاع کنند.
از ابزار و عناوین برخی کاندیداها نترسیدند، شناسنامه‌هایشان را به پولهای کثیف پیمانکاران نفروختند، آن‌ها از حاشیه آمده بودند و هیچ چیزی برای باختن نداشتند.
سربازان ماندلا بودند علیه آپارتاید و تبعیض، پابرهنگان گاندی بودند که به خاطر اعتقاداتشان تا آخرین نفس علیه استبداد بدون هیچ خشونتی مقاومت کردند.
سربازان روح الله بودند که بر سر زر و زور و تزویر آوار شدند.
آن‌ها به یاسوج پاگذاشتند و «یوم الله» آفریدند.
آن‌ها «حبیب» بودند در تنگه گجستان، دیالمه بودند که خارج از همه لیست‌ها رأی آورد.
آن‌ها سربازان «سید علی» بودند، آتش به اختیارانی که بدون هیچ دستوری از بالا از صندوق‌های رأی، از شناسنامه‌هایشان، از شرافتشان، از عزتشان مظلومانه دفاع کردند.
آن‌ها سربازان مردم سالاری بودند، به شهر آمده بودند تا همه را حیران کنند، مستضعفین ابدی به شهر آمده بودند در حالی که اینبار فریب پدرخوانده‌های اصلاحات و اصولگرایی را نخوردند.
 دوم: انقلابِ ضد آپارتاید، جمهوری خواهانه و قانونمند و ضد خشونتِ پابرهنگان بویراحمد به ثمر رسید و بعد از ۴۰ سال طعم شیرین مبارزه با چپ و راست را بویراحمد تجربه کرد.
نگارنده این سطور تاکنون منتخب مردم بویراحمد را از نزدیک زیارت نکرده‌ام و به نهضت او از ابتدا مشکوک بودم، ضمن درخواست از منتخب کوخ نشینان بویراحمد که قدر این آرا را بداند، اعتراف می‌کنم اگر می‌دانستم انقلابِ ضد تبعیض و حق طلبانه حاشیه نشینان بویراحمد بدون ریختن قطره‌ای خون تحقق خواهد یافت از ده روز قبل از انتخابات که آنهمه تخریب و ظلم علیه حاشیه نشینانِ بویراحمد سفلی را دیدم، در کنار آنها حضور می‌یافتم.
و حیف که این توفیق از من سلب شد و حلالیت می‌طلبم از مستضعفین بویراحمد، عزیزترین کسانم بر روی زمین.
 سوم: پیروز انتخابات سوم اسفند، فقط مردم بودند، حاشیه نشینانِ بویراحمد که از حیثیت بویراحمد دفاع کردند و به همه هم استانی‌ها آموختند که می‌شود بدون رفتارهای نامتعارف هم رأی آورد.
و البته باید تشکر کرد از دستگاههای امنیتی و خصوصاً دستگاه قضا که نشان داد روح عدالت طلبی ریاست جدید قوه قضاییه بیش از گذشته به بویراحمد هم رسیده است.
 چهارم: سم مهلک نهضت‌های ضد آپارتاید (تبعیض) که توسط حاشیه نشینان صورت می‌گیرد؛ خشونت، کینه، نفرت و انتقام است.
نهضت‌های ضد تبعیض ماندلا می‌خواهد، خمینی می‌خواهد، کار هر کسی نیست، به منتخب بویراحمد به عنوان یکی از کمترین شهروندان سفارش می‌کنم که حس کینه و نفرت به خاطر سالها دوری از میادین توسعه و قدرت بودن را هم خودش فراموش کند و هم دائماً آن را به طرفدارانش سفارش کند.
نگذارید چشمه جوشان انقلاب زیبا و پاک شما به دلیل جهالتهای برخی، کور شود.
-------------------------
سیدیوسف مرادی


کد مطلب: 418238

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/418238/انتخابات-بویراحمد-زنده-باد-نهضت-ضد-آپارتاید-مستضعفین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1