تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۱۸۱۳۴
یادداشت ارسالی:

برسد به دست مهدی روشنفکر؛ قبل از چشیدن شهد شیرین پیروزی

نصرالدین پارسه
۸
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برسد به دست مهدی روشنفکر؛ قبل از چشیدن شهد شیرین پیروزی
کبنا ؛این قلم از قبل و فارغ از اینکه چه نتیجه‌ای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است رقم بخورد؛ در نظر داشت همچین مطلبی یا شبیه به آن را به رشته تحریر در آورد تا قبل از برپایی جشن پیروزی کاندیدا منتخب درد و رنج این استان را فریاد زده باشد تا نصب العینی باشد برای کاندیدای پیروز.
اما با پیروزی این شکلی مهدی روشنفکر، خاصه کسب نتیجه‌ی شگفت انگیز و تاریخی‌اش درنگی چند ساعته کرد زیرا که مهدی روشنفکر و طرفداران پر شور و شعورش را  لایق یک جشن اساسی فارغ از قیل و قال دنیا می‌داند. 
باری این قلم صلاح را بر همان برنامه ریزی ذهنی اولیه دانست. و البته تحلیل یا توصیفی جداگانه را بر پیروزی تاریخی مهدی روشنفکر و جریان متبوع و مطبوعِ ندای خوش وحدتش، برای خود محفوظ می‌دارد.
این مرقومه به رشته تحریر در می‌آید تا هم مفهوم ندای وحدت برای منادی اصلی و بخصوص منادیان این روزهای آن یادآوری شود و هم درد و رنج‌های اصلی این استان که به تعبیر صادق هدایت روحِ مردمِ آن را مثل خوره البته نه در انزوا که آشکارا می‌خورند  و می‌تراشند، یادآوری شود و همواره آن را در جلوی چشمان خود ببینند. قبل از هر کلامی و با توجه به جوِ به درستی غرور آفرینِ کنونی برای جلوگیری از هر گونه سوءتفاهمی نه برای خود مهدی روشنفکر که برای طرفداران وی، تاکید بر خیر بودن این قلم ضروری است، چه اینکه هر کس نداند مهدی روشنفکر، کاندیدای پدیده سابق و شگفتی ساز کنونی به خوبی می‌داند نه لزوماً ستایش کننده اما دلسوزتر از این قلم برای خود پیدا نخواهد کرد.

ندای وحدت
قبل از هر چیز، ندای وحدت! 
دوست محترم و تاثیرگذاری در جلسه دانشجویی‌ای از جنس ندای وحدت در تبیین مفهوم ندای وحدت جملاتی با این مضمون بیان داشته‌اند: 《اینجور نبوده که من یا مهدی روشنفکر بنشینیم و مثلاً فکر کنیم و چیزی به اسم ندای وحدت را برجسته کنیم و به بقیه معرفی کنیم، صدا و ندای وحدت همینجور بوجود آمده است.》 از آنجایی که برای بیان صحبت‌های اصلی‌ام روشن کردن چنین موضوعی ضروری است باید بیان بدارم؛ که اتفاقاً عده‌ای نشسته‌اند و تفکر کرده‌اند و چنین گفتمان یا حداقل اصطلاحی از دل این نشست‌ها و گفتگوها بیرون آمده و برجسته شده است، و ندای وحدت همینجور الابختکی بوجود نیامده است و علت اینکه دوستانی شبیه به ایشان دچار چنین اشتباهی می‌شوند این است که ندای وحدت را ناقص نگاه می‌کنند و آن را از زمان ورود خودشان یعنی ۱۳۹۸ مورد ارزیابی قرار می‌دهند غافل از اینکه این گفتمان حداقل از سال ۱۳۹۴ و حتی یک سال قبل از آن شروع و برجسته شده است. همین اشاره مختصر کافی می‌نماید زیرا که دوستان برای ما محترم‌اند و احتمالاً صاحب سخن.
صحبت‌های زیر در رابطه با گفتمان ندای وحدت از دل حرف‌های منادیان آن، جمع بندی شده است و بار دیگر ما آنها را فریاد می‌زنیم تا منادی اصلی آن بداند مطالبه به حق جوانان هم استانی را و همچنین درد و رنج اساسی این استان و مردم آن را. 

ندای وحدت یعنی چه؟
۱- اگر دغدغه اصلاح دارید؛ ندای وحدت یعنی ندای تغییر، یعنی ندای توسعه.
۲- اگر دغدغه انقلاب دارید؛ ندای وحدت یعنی ندای مکتب ناب سلیمانی، یعنی ندای انقلابی
۳- اگر دغدغه اصول دارید؛ ندای وحدت یعنی ماندن بر اصول راستین.
ندای وحدت یعنی وحدت بین اندیشه‌ها،  یعنی حذف خط کشی‌های  ناصحیح مرسوم، یعنی حذف نگاه صفر و یک، یعنی حذف نگاه سیاه و سفید، یعنی دیدن قسمت‌های خاکستری قضایا و به طور کلی، جامعه

انتخاب ندای وحدت یعنی چه؟
۱- انتخاب ندای وحدت یعنی نگاه عمیق  به ریشه‌ها و زیرساخت‌ها
۲- انتخاب ندای وحدت یعنی توجه اصولی به ظرفیت‌های موجود
۳- انتخاب ندای وحدت یعنی اینکه من مسئول بدانم: جوان هم استانی‌ام
- امنیت شغلی می‌خواهد
- اماکن تفریحی می‌خواهد
- اماکن ورزشی می‌خواهد
- سینما به معنای ملزومات سینما می‌خواهد نه به معنای آمفی تئاتر و پرده نمایش

یعنی اینکه من مسئول بدانم، حق این استان است:
- که تیم‌های ورزشی لیگ برتری داشته باشد
- که صنعت فعال داشته باشد
- که گردشگری آن باید رونق و جان تازه‌ای بگیرد.
- که نبود پارکینگ و حتی سرویس‌های یهداشتی عمومی در سطح شهر، گاها پدر این شهر را در آورده است.
۴- انتخاب ندای وحدت یعنی جمع کردن بساط پیمانکاران رانتی و چه خوب گفتی "جمع کن بساطت را" و باید جمع کنند بساطشان را.
۵- انتخاب ندای وحدت یعنی پدر و مادر هم استانی بتواند جوان عین دسته گلش را با خیالی آسوده بدرقه سفر هوایی کند و دغدغه کوه دنا و سانحه هوایی نداشته باشد. و اگر هم خدایی ناکرده سانحه‌ای پیش آمد این اطمینان را داشته باشند که بر سر خون جگرگوشه‌هایشان معامله‌ی ناعادلانه‌ای صورت نمی‌گیرد. واژه معامله به میان آمد؛ اتفاقاً نماینده باید معامله گر باشد، و تقبیح آن در اینجا به دو دلیل دیگری است: یکی اینکه بحث خونِ به ناحق ریخته شده در میان است و دیگری اینکه بر معامله ناعادلانه تاکید شده است و نه خود معامله، چه اینکه نماینده باید معامله گر باشد و به قول آن کلیپ طنز "نماینده باید پلنگ باشد". البته این نوید و امیدواری به خوانندگان این سطور داده می‌شود که آنان که روشنفکر را می‌شناسند، صفت رندی و زرنگی همراه آن در ذهنشان متبادر می‌شود و انتظار مردم بویراحمد و دنا هم همین است که کاندیدای منتخبشان بتواند حقشان را از دل جلسات مربوطه بیرون بکشد.

نداری‌های این استان
- آیا این استان پروژه‌های در دست ساخت و در حال بهره برداری، متناسب با ظرفیت این آب و خاک و این جغرافیا دارد؟ البته نه شبیه  زدن کلنگ پتروشیمی در دل طبیعت بود، خدا می‌داند با چه اهداف دیگری؟
- آیا این استان پارک‌های علم و فناوری پویا و مراکز رباتیک فعال، با تکیه بر افزایش مهارت دارد؟
- آیا شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران خارجی در این استان حمایت می‌شوند یا مورد بی مهری واقع می‌شوند؟ یا حتی بدتر از آن مورد سواستفاده قرار می‌گیرند؟
شهرک‌های صنعتی در کنار، کشاورزی، باغبانی، دامداری، گردشگری و غیره و غیره باید به قلب تپنده این استان تبدیل شوند.
مگر ایجاد اشتغال چیست؟ توجه به این موارد حیاتی یعنی ایجاد اشتغال، یعنی اینکه نیازی نیست کارگر جوان هم استانی ۸ ماه از ۱۲ ماه سالش را دور از زن و بچه‌اش در پروژه‌های طاقت فرسا جنوب سپری کند. یعنی اینکه نیازی نیست جوان تحصیلکرده هم استانی در پی لقمه‌ای نان رطوبت پدر درآور عسلویه و شبیه به آن را تحمل کند، تازه اگر خیلی شانس بیاورد و بعد از فارغ التحصیلی، آنجا شغلی به دست آورد و مجبور نباشد روزهایش را ور دل پدر و مادرش و در فضای فوق مخرب بی کاری سپری کند.
شما بیمارستان‌ها و مطب‌های استان‌های همجوار را ببینید؛ پر است از لرهای هم استانی ما، گوئی که آنجا یک شهر کاملاً لر نشین است. حق شهروند این استان است که به روزترین تجهیزات پزشکی و ماهرترین پزشکان در اختیارش باشد

ظرفیت بانوان
منادیان ندای وحدت، حضور روشنفکر در روز ثبت نام برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را که به همراه خانم بزرگوارش حضور پیدا کرد، یک حرکت "خلاقانه و هوشمندانه" دانسته‌اند؛ امید که این حضورِ به این شکل به معنای توجه ندای وحدت به ظرفیت عظیم بانوان هم استانی در همه عرصه‌ها باشد.

ارائه گزارش اولیه
این‌ها گوشه‌ی کوچکی از مطالبات و درد و رنج‌های این استان است، و شاید ابتدایی‌ترین کار لازم جهت ایجاد تغییراتِ مطلوبِ وعده داده شده، ارائه گزارش از وضع نامطلوب موجود باشد. ارائه گزارشی که اگر در صحبت‌های کاندیدای منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وعده داده شود می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

واقع بین هستیم
ما واقع بین هستیم، ما واقع بین هستیم و انتظار معجزه نداریم. انتظار نداریم تمام دردهای نشسته بر جان و روی این حوزه انتخابیه و استان طی یک دوره چهار ساله رفع و رجوع شوند. این بایدها و نبایدها و خواستن‌ها و نخواستن‌ها ردیف شدند تا به منادی و منادیان ندای وحدت یادآوری کنیم برخلاف ادعاها نشان دهید که دغدغه و مطالبات ندای وحدتی‌ها چنین مسائل و موارد حیاتی است و تا نشان دهید باز برخلاف ادعاها همراهان مهدی روشنفکر هم معنای دست‌های پینه بسته کشاورز و باغبان فلان روستای دور افتاده را می‌دانند، هم فضای علمی و دانشگاهی کشور را درک می‌کنند و هم صنعت کشور را تجربه کرده‌اند.

تکلمه
 اول اینکه این دردها و رنج‌ها می‌توانند رو به سوی دو نماینده دیگر هم استانی نیز بیان شوند بخصوص که سال‌ها ردای نمایندگی را نیز بر تن داشته‌اند. همچنین خطاب به کسانی که خواهند اندیشید که وظایف نماینده اینچنین است و آنچنان و نه آنچنان است و اینچنین، ذکر این نکته ضروری است که درست یا غلط، صحیح یا ناصحیح، همگی به خوبی می دانیم نماینده هر حوزه یعنی همه کاره آن حوزه، بنابراین این نوشته به همراه یادآوری سرنوشت زارع و هدایت خواه و به همراه ذکر این نکته که تا چشم باز کنیم این چهار سال تمام شده است، برسد به دست مهدی روشنفکر کاندیدای شگفتی ساز انتخابات تاریخی مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا. حتی قبل از چشیدن شهد شیرین پیروزی، البته که حق وی و طرفداران پر شور و شعورش است که شهد این پیروزی به بهترین شکل ممکن گوارای وجودشان شود. تبریک! و این سرافرازی گوارای وجودتان باد.

----------------------------
نصرالدین پارسه
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بقیه بویراحمد در گذشته پشیمان شدن ...شماها کور کور پشیمان خواهید شد .اگه نمردیم خواهید دید .
حمید
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت بویراحمد...
دکتر کریمی زاده
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم
Iran, Islamic Republic of
این بود ندای وحدت
Nilufar
Iran, Islamic Republic of
قلمتان به دل نشست...سازنده و مفید 👏👌
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل از توابع گچساران
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی با احترام به همه کاندیداهای بویر احمد ودنا که الحق همه انها از فرزندان انقلاب میباشند وهمگی از استان میباشند خداوند نگهدار انها باشند حا ل دکتر روشنفکر از افرادی بود که از اول انقلاب تا حالا فردی ولایت مدار وانقلابی بوده وهست این پیروزی را تبریک عرض مینمایم وانشاااه موفق وموید باشد انشاااه
کوروش کبیر
Iran, Islamic Republic of
قلم بسیار زیبایی زدید.تمام حرف دلمان بود.تبریک تبریک تبریک.انشالله که کارنامه ۴ساله دکترروشنفکر تضمین دور بعدی ایشان خواهدشد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام
احتمالا این ندای وحدت نیخواهد رئیس جمهور و یا حداقل استاندار شود و نمی داند که میخواهد نماینده مجلس شود . و از وظایف و اختیارات نماینده هیچ نگفته و شاید خدای ناکرده نمیداند!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1