کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

رقابت نفس‌گیر یک اصلاح‌طلب و سه اصولگرا 

سروش آزادی

30 بهمن 1398 ساعت 16:31

طبیعتاً رأی اصولگرایان بین سه کاندیدای اصولگرا سرشکن شده و خواهد شد. اما این ادعا هم درست نیست که تمامی رأی اصلاح طلبان، یعنی حدود ۹۰ هزار رأی، گرد آقای دکتر بهرامی تاکنون جمع شدند، ولی نیروهای ریشه‌ای و با سابقه و استخوان‌دار و خوش‌نام جریان اصلاح طلبی و عمده‌ی نیروهای اصلاح طلب از او حمایت می‌کنند. 


  نویسنده‌ی این داشت کوتاه اهل مبالغه و بی انصافی نیست. تقدیر حوزه‌ی انتخابیه‌ی بویراحمد و دنا این دوره چنین رقم خورد که سه کاندیدای محترم اصولگرا با یک کاندیدای اصلاح طلب رقابت کنند. طبیعتاً رأی اصولگرایان بین سه کاندیدای اصولگرا سرشکن شده و خواهد شد. اما این ادعا هم درست نیست که تمامی رأی اصلاح طلبان، یعنی حدود ۹۰ هزار رأی، گرد آقای دکتر بهرامی تاکنون جمع شدند، ولی نیروهای ریشه‌ای و با سابقه و استخوان‌دار و خوش‌نام جریان اصلاح طلبی و عمده‌ی نیروهای اصلاح طلب از او حمایت می‌کنند. 
     ناگفته پیداست که بخشی از آراء اصولگرایان نیز به سبد رأی دکتر بهرامی اضافه شد. دکتر محمد بهرامی این دوره بیش از گذشته در قامت یک اصلاح طلب تمام عیار در سخنرانی‌های خود ظاهر شد و توانست بخشی از آرای خاکستری را که قصد شرکت در انتخابات نداشتند، به دلیل جاذبه‌های خاص خود به میدان بیاورد، به ویژه نسل جوان و زنان و دانشجویان. بطوری که می‌توان بی مبالغه او را "کاندیدای نسل جوان " نامید. این شور و هیجان نسل جوان در حمایت از بهرامی ناشی از ویژگی‌های زیر است:
۱- بر خلاف رقبای خود نیرویی تحصیل کرده در دانشگاه‌های معتبر دولتی مانند دانشگاه اصفهان و تهران و البته متخصص و مسلط به برنامه ریزی و مبحث توسعه.
۲- اصلاح طلبی اهل تعامل، مدارا، بردباری، پشتکار، نجابت و ادب است. 
۳- در عین تجربه و تحصیلات دکترا و استادی دانشگاه، جوان است و پر انرژی و مثبت اندیش و امیدوار 
۴- تجربه اجرایی بسیار خوبی در دانشگاه و شهرداری یاسوج دارد که بسیار موفق بود. 
۵- با چهره‌ای گشاده و جذاب و تاثیرگذار به همراه لبخندی شیرین هموار بر لب و قد و بالایی به تناسب و برازنده. 
۶- صداقت و صمیمیت و یکرنگی با همه‌ی مردم به علاوه‌ی اعتماد به نفس و استواری در شخصیت.
۷- اخلاق مداری، تواضع و فروتنی، مشورت پذیری، دوری از تکبر و تبختر و غرور کاذب و فخر فروشی و خود شیفتگی.
۸- تدین و تشرع واقعی بدون ریاکاری و زهد فروشی و دخالت در احوال شخصی مردم و معتقد به آزادی‌های قانونی، حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی، قانون گرایی، صلح، آرامش و امنیت و رفاه و آسایش و شادی مردم. 
در واقع این گرایش مردم دلیلی جز افکار و کردار و عملکرد و شخصیت سالم بهرامی ندارد. صاحب نظرانی که در انتخابات‌های گوناگون، رئیس ستاد در انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس بودند و همچنین افراد تأثیر گذار و کارشناسانی که ارتباط مستمر با مردم شهری و روستایی و طوایف گوناگون بویراحمد دارند معتقدند که رقابت تنگاتنگ بین بهرامی و روشنفکر است و حتی برخی از آن‌ها با جدیت از پیشرفت آرای بهرامی سخن می گویند. نگارنده فقط می‌تواند بگوید خدا عالم است و اگر در ماراتن انتخاباتی روشنفکر و بهرامی به فینال رسیدند، اما پیشی گرفتن بهرامی از دیگر رقبا، بستگی به تصمیم مردم در این دو سه روز مانده تا برگزاری انتخابات دارد ولی شواهد زیادی حاکی از آن است که هم آن دسته از اصلاح طلبانی که تردید داشتند و هم بویراحمد علیا، به دلیل رشد چشمگیر آراء بهرامی به ایشان پیوسته و سرنوشت انتخابات را به نفع بهرامی رقم بزنند. 

 


کد مطلب: 418060

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/418060/رقابت-نفس-گیر-یک-اصلاح-طلب-سه-اصولگرا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1