تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۱۷۵۳۹
متن ارسالی؛

گزاره‌های پیش روی اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا

۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
گزاره‌های پیش روی اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا
کبنا ؛اصلاح طلبان بویراحمد و دنا پس از گذراندن چندین دوره سخت اکنون سخت‌ترین انتخابات را پیش روی دارند.
باید اینگونه گفت که دیگر فرصت آزمون و خطا برای این طیف سیاسی وجود ندارد و زمان را به مانند طلا باید تصور نمایند.
زمانی که اگر این بار، از دستش بدهند شاید برای سالیانی سال نتوانند جبرانی برای آن داشته باشند.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شور و هیجان وصف‌ناپذیری حاکم بر انتخابات بود چرا که افرادی در حوزه بویراحمد و دنا به عنوان نامزد انتخاباتی نام‌نویسی کرده بودند که در سراسر استان از احترام ویژه و بالایی در میان تمامی اقشار، سلایق فکری و طیف‌های سیاسی متفاوت برخوردار بوده و هستند. مردان سیاسی نام آشنایی که خود را در دل اکثریت جای کرده بودند. وقتی این چنین صحبت می‌شود ناخودآگاه اذهان به سمت و سوی قدرهای دو جریان سیاسی می‌رود نامزدهای انتخاباتی که هر کدام از حمایت‌های بالایی برخوردار بودند.
اما دیری نگذشت که خبر رد صلاحیت‌ها در رسانه‌های مختلف و در بین مردم دست به دست و دهان به دهان می‌چرخید.
از سویی ذهن همه درگیر نبودن برخی از چهره‌های سیاسی در انتخابات و در سویی دیگر همه منتظر اعلام موضع و نظر دیگر بزرگان و ستون‌های هر دو جریان بودند.
تکلیف اصولگرایان در حوزه‌ی بویراحمد و دنا به نوعی مشخص بود چرا که تنها گزینه مد نظرشان ستار هدایتخواه بود اما در مقابل جریان اصلاحات که اصلی‌ترین گزینه مورد نظرشان توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود و تنها یک گزینه دیگر به نام محمد بهرامی را در مقابل دیدگان خود می‌دیدند کمی دچار سردرگمی شدند و در نهایت از حمایت محمد بهرامی گزینه لیست امید بویراحمد و دنا صرف نظر کردند و در اقدامی غیر قابل انتظار  دست به حمایت از غلام محمد زارعی زدند اگر چه برخی از اعضاء شورای هماهنگی اصلاح طلبان بهرامی را مورد حمایت قرار دادند اما این عدم هماهنگی و نداشتن گزینه واحدی که اکثریت روی آن اجماع کرده باشند در شکست دور قبلی این جریان بی تأثیر نبود.
با در نظر گرفتن شرایط دور گذشته و تاثیرگذاری جریان اصلاحات بر پیروزی غلام محمد زارعی یقیناً خود را در مقابل افکار عمومی می‌دیدند چرا که برای حمایتی که از زارعی داشتند باید پاسخ و یا عملکرد قانع کننده‌ای را ارائه می‌دادند که اینگونه نبود و به سرعت موج انتقادها و جدایی‌ها به سوی زارعی سرازیر شد.
نارضایتی این طیف سیاسی از نماینده بویراحمد ودنا می‌تواند در این دوره از انتخابات کمک شایانی به آنها مبنی بر عدم تکرار اشتباه گذشته را داشته  باشد.
غلام محمد زارعی در تریبون‌های مختلفی خود را از جریان اصلاح طلبی متمایز می‌خواند و از آنها نه تنها در پست‌های مدیریتی بلکه حتی در اتاق فکر سیاسی و...هم استفاده نمی‌کرد و گویی آنها را به نوعی منزوی کرد.
در این دور از انتخابات محمد بهرامی در هنگام ثبت نام جهت کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا باز هم خود را اصلاح طلب خواند اما در مقابل غلام محمد زارعی که پیروزی دور گذشته انتخابات را مدیون اصلاح طلبان بود در روز ثبت نام نه تنها از جریان اصلاحات از باب حمایت تشکری نکرد بلکه هنگام ثبت نام خود را کاندیدای مستقل معرفی کرد و این به نوعی نشان دهنده این مهم بود که زارعی نمی‌تواند یک کاندیدای مورد اعتماد برای اصلاح طلبان باشد.
حمایت برخی اصلاح طلبان از زارعی به این دلیل بود که شاید بتواند از نیروهای توانمند سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب در مسئولیت‌های مختلف استفاده و پشتیبانی برای جریان اصلاح طلب باشد اما پس از مدت کوتاهی که گذشت رابطه‌ی میان زارعی و اصلاح طلبان حامی وی شکر آب شد و بارها با انتقادهای پی در پی اصلاح طلبان روبه رو شد و به اذعان اصلاح طلبان اگر نبود حمایت این طیف غلام محمد زارعی برای بار دوم بر کرسی بهارستان به عنوان نماینده تکیه نمی‌توانست دهد.
اکنون اصلاح طلبان همچون دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی بر سر یک دو راهی بزرگ قرار دارند.
دو راهی که می‌توان از آن به عنوان آغاز یک فصل جدید یا پایانی بر جریان اصلاحات در بویراحمد و دنا یاد کرد.
از میان نامزدهای اصلاح طلب در حوزه‌ی بویراحمد و دنا تنها محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج تأیید شده است.
باید به انتظار نشست و دید آیا این دور هم اصلاح طلبان همچون دور گذشته از زارعی حمایت خواهند کرد یا با حمایت از تنها کاندیدای اصلاح طلب باقی مانده در حوزه‌ی بویراحمد و دنا فصل جدیدی را رقم خواهند زد.
محمد بهرامی با سابقه‌ی چند ساله در شهرداری یاسوج در زمینه‌های مختلف ورزشی و عمرانی در میان مردم به خصوص قشر جوان شناخته شد و از  محبوبیت بالایی برخوردار است.
 انتخاب شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران و شگفت انگیزی تیم فوتبال شهرداری یاسوج پدیده‌ی آن روزهای فوتبال ایران با حمایت ویژه محمد بهرامی شهردار وقت یاسوج از مهم‌ترین اقدامات وی بوده است.
عملکرد محمد بهرامی در شهرداری یاسوج این نوید را به فعالان اصلاح طلب می‌دهد که حمایت از وی می‌تواند برگ زرینی برای موفقیت جریان اصلاحات در شهرستان‌های بویراحمد و دنا باشد و آنها را نه تنها پشیمان نکند بلکه سربلند نماید.
در این بین اما نمی‌توان از نفوذ و تاثیرگذاری همه‌ی فعالان سیاسی اصلاح طلب به صورت متحدانه در انتخابات پیش روی غافل ماند و چشم پوشی کرد.
 بی شک اعلام موضع رسمی شورای هماهنگی اصلاح طلبان می‌تواند تغییرات دوچندانی در انتخاب مردم این حوزه انتخابیه ایجاد کند.
فرصت آن رسیده است که به مقایسه‌ی رفتاری و گفتاری غلام محمد زارعی و محمد بهرامی در خصوص اصلاح طلبان پرداخته شود.
پس از انتخاب مجدد غلام محمد زارعی به عنوان نماینده‌ی مردم بویراحمد و دنا رفتارهای غیر قابل پیش بینی از سوی وی در خصوص اصلاح طلبان مشاهده شد.
این تغییر رفتار تا جایی پیش رفت که بسیاری از اصلاح طلبان حامی زارعی سکوت خود را  شکستند و به انتقاد از این نماینده مجلس پرداختند.
این عدم توجه به فعالان سیاسی اصلاح طلب و همچنین عدم مشورت از نیروهای فکری و توانمند اصلاح طلبان از طرف غلام محمد زارعی باید درس عبرت بزرگی برای شورای اصلاح طلبان باشد که زارعی برای این جریان نمی‌توانند چشم امیدی از وی برای حمایت دوباره و مجدد از اصلاح طلبان را داشت.
اما آن طرف میدان محمد بهرامی دیگر نامزد انتخاباتی که برعکس زارعی که خود را مستقل به رسانه‌ها معرفی کرد خود را یک اصلاح طلب تمام عیار معرفی کرد و بر مسیر و رویه‌ی فکری خود پای فشاری کرد.
محمد بهرامی نامزد انتخاباتی اصلاح طلب شهرستان‌های بویراحمد و دنا اگر چه از حمایت صد درصدی این جریان بهره مند نشد اما با این وجود هیچگاه به انتقاد، گلایه و شکایت از این جریان نپرداخت و کمر همت را بر احترام ویژه برای نیروهای این جریان سیاسی بست.
اگر چه انتقادات بسیاری را می‌توانست به کمک رسانه‌ها علیه فعالان سیاسی اصلاح طلب داشته باشد اما اخلاق مداری این کاندیدای انتخاباتی از خصوصیات ویژه ایست که قابل تحسین است.
بنابراین جریان اصلاحات پیش از آن که بتوانند روی هر نامزد انتخاباتی دیگر حساب باز کنند می‌توانند با انتخاب محمد بهرامی و حمایت تمام قد از این نامزد انتخاباتی به آینده امیدوار باشند وفشارهای گذشته را از روی دوش خود برداشته و گامی دیگر برای موفقیت بردارند.
در فرصت دیگری به موارد مهم‌تر و تاثیرگذارتر در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا پرداخته می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هزاران احسنت از این نوشته کاملا درست و صحیح👏👏👏👏
فرخیانی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه دکتر بهرامی محبوب قشر زیادی از مردم، با حمایت اصلاح طلبان با اختلاف پیروز انتخابات دکتر بهرامی هستن
فلسفی دوست
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی در هر صورت بیشترین اقبال برای پیروزی در انتخابات هستن، اصلاح طلبان اگر واقعا اصلاح طلب هستن باید از ایشون حمایت کنن در غیر این صورت منفعت طلت
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
قطعا شایسته ترین گزینه برای اصلاح طلبان جناب آقای بهرامی با کارنامه درخشان و ممتاز هستن به امید پیروزی ایشان
غفاری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح طلبی فقط در گفتار مشاهده میشود، اصلاح طلبی یعنی ایستادن بر معیار و تفکر روشن فارغ از نتیجه نهایی انتخابات، اینکه هر کسی به دنبال منفعت خودش از کاندیدی حمایت کند باعث شرمساری خواهد بود، بنده برای اولین بار بعد از ۲۰ سال گزینه اصلح رو با اطمینان انتخاب کردم که دکتر بهرامی هستن با تمام شاخصه های فردی و اجتماعی مناسب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی عملگرا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1