تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۱۷۵۲۹
یادداشتی در واکنش به اظهارات محمد کاظم نظری؛

بیانیه اصلاح طلبان استان در راستای اندیشه اصلاح طلبی است

علی اکبر رحیم فر
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بیانیه اصلاح طلبان استان در راستای اندیشه اصلاح طلبی است
کبنا ؛ باید اولویت، مشارکت حداکثری در انتخابات باشد تا کشور و نظام را در مقابل تهدیدهای داخلی و خارجی بیمه کند .
انتظار داشتیم در روند تایید صلاحیت ها مراجع مربوطه تعامل بیشتری به خرج میدادند و زمینه بهتری برای رقابت فراهم می آوردند , در شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی نظام درصدد کاهش مشارکت مردم برای حضور در انتخابات هستند جناح ها و احزاب سیاسی کشور نباید بهانه به دست آنها بدهند و امیدشان را باید نامید کرد.
اینکه برخی اصلاح طلبان می گویند لیست نمی دهیم و سکوت می کنیم از یک سوء تناقض رفتاری و گفتاری بحث مشارکت در انتخابات است و در جهت تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نیست و به نوعی خواسته یا ناخواسته ایجاد فضای سرد و بی روح برای مشارکت است و از سویی دیگر بحث هویتی پیش می آید یعنی اینکه اگر هم بخواهند رای دهند سوق دادن افراد برای رای دادن به کاندیداهای اصولگرا است.
از لحاظ قانونی هم طبق قانون اساسی و سایر قوانین رسمی کشور هیچ شخص یا نهادی نمی تواند مانع از مشارکت احزاب قانونی و لیست دادن انها در انتخابات شود تنها مراجع قضایی و یا به اختیار خود احزاب می توانند در این زمینه تصمیم بگیرند , در مورد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هم اختیار را به احزاب واگذار کرده و تنها بحث بر روی برند و نام این شورا است که گفته شده به اسم و برند این شورا لیست نمی دهد حتی در این زمینه هم اختیار را به استانها داده , هر چند که اینجانب نیز بر این باورم که که این شورا در سطح کشورمی توانست تصمیم بهتری بگیرد .
در مورد حوزه بویراحمد و دنا وقتی کاندیدی اصلاح طلب در صحنه باشد و دوره قبل نیز خروجی اصلاح طلبان و لیست امید بود و در این چهار سال از مواضع اصلاح طلبی اش عدول نکرده پس هیچ دلیل منطقی و سیاسی برای عدم حمایت و یا عدم مشارکت و یا عدم لیست دادن وجود ندارد ,
بنابراین صدور بیانیه از سوی برخی احزاب اصلاح طلب بسیار بجا و منطقی و در راستای پویایی و تداوم اصلاحات برای برافراشته نگه داشتن پرچم اصلاح طلبی فارغ از نتیجه انتخابات است .
پیروزی فقط این نیست که در انتخابات برنده شد بلکه فراتر از ان زنده نگه داشتن جریان اصلاح طلبی است.

--------------------------------
علی اکبر رحیم فر
فعال سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1