کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیلی بر انتخابات بویراحمد و دنا؛

ظرفیت‌های درخشنده پور برای جریان‌های سیاسی بویراحمد

1 دی 1398 ساعت 17:23

درخشنده پور به عنوان نامزد انتخاباتی دارای ظرفیت رأی آوری در منطقه سفلی است که علاوه بر این ویژگی، داری ویژگی‌های جالب و منحصر بفردی در میان کاندیداهای موجود است که رویکرد فرامنطقه ای و حتی نگاه فراجناحی دارد و پیشینه فعالیت‌های اجرایی وی نیز حاکی از ظرفیت فراجناحی و فرامنطقه ای وی دارد. او اهل تعامل و گفتگو است و با همه جریان‌ها و تشکیلات سیاسی می‌تواند وارد رایزنی و تعامل شود و ظرفیت تعامل و ارتباط دارد و به رأی و خرد جمعی احترام می‌گذارد.


در حالی که شب گذشته اصولگرایان بویراحمد و دنا در تلاش بودند که گزینه نهایی این جریان را معرفی کنند، شنیده می‌شود که اصولگرایان هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده اند. در آخرین خبرها آمده که بین درخشنده پور و نادر منتظریان یک نفر به عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌شود. 
سید فرزاد محمود تبار از فعالین سیاسی در این باره نوشت: مدت‌هاست است که انتخابات در بویراحمد از گرودنه مدیریت احزاب و جریان‌های سیاسی خارج شده و تلاش جریان‌های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا برای اجماع و سرعت در معرفی گزینه مورد نظر و مطابق با سازکارهای جریانی به سرانجام نمی‌رسد و نامزدهای طایفه‌ای و منطقه‌ای و کاندیداهای ساده و بدون پشتوانه جریانی زودتر از تشکیلات سیاسی به فعالیت عمومی و کسب رأی مردم می‌پردازند و دست آخر رأی چندانی برای رقابت کاندیدای منتخب جریان‌های سیاسی نمی‌ماند و در پایان بازنده از صحنه انتخابات کنار خواهند رفت.
جریان‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی در بویراحمد مدت‌ها است که دچار درد مزمن و فرسایشی سازکارهای تشکیلاتی و انتخاب کاندیدای اصلح مدنظر خود هستند و در این فرآیند از گردآوری رأی مردم عقب می‌مانند. یکی از دلایل تأخیر در انتخاب گزینه توسط این جریان‌ها، احتمالات رأی آوری گزینه‌ها با توجه به تغییر آرایش‌های انتخاباتی کاندیداهای منطقه‌ای و طایفه‌ای و اثرگذاری آنها بر نتایج انتخابات است که همواره واهمه و ترس از عدم موفقیت در مقابل این آرایش‌ها برای آنها آسیب زا بوده است.
هم اکنون هر دو جریان سیاسی در بویراحمد در خصوص اقبال عمومی جامعه و توانایی کسب رأی لازم از سوی گزینه‌های شاخص و مهم آنها دچار ترس هستند و به ناچار باید از برخی از شاخصه‌های انتخاب کاندیدای جریان عدول کنند و با چشم انداز به حصول نتیجه درخور، به گزینه‌های دارای ظرفیت در تغییر و تحول در آرایش‌های انتخاباتی غیرجریاتی که شکل گرفته‌اند، روی آورند و از برخی از مواضع جریانی محض فاصله گرفته تا بتوانند گزینه رأی آور در کلیه مناطق را به عنوان مرد میدان مبارزه جریان خود معرفی کنند.
با توجه به آرایش انتخاباتی بویراحمد و سهل انگاری معرفی گزینه از سوی جریان‌ها و نزدیک شدن به دقایق پایانی ماراتن نفس گیر انتخابات، سبد رأی برخی از کاندیداهای غیرجریانی رو به تکمیل شدن می‌رود و با در نظر گرفتن تکثر کاندیداهای ثبت نام کننده، در حوزه علیا با تعدد نامزد انتخاباتی از هر دو جریان مواجه هستیم و اما در حوزه سفلی از این تعدد چندان خبری نیست و برخی در این عرصه یکه تازی می‌کنند.
درخشنده پور به عنوان نامزد انتخاباتی دارای ظرفیت رأی آوری در منطقه سفلی است که علاوه بر این ویژگی، داری ویژگی‌های جالب و منحصر بفردی در میان کاندیداهای موجود است که رویکرد فرامنطقه ای و حتی نگاه فراجناحی دارد و پیشینه فعالیت‌های اجرایی وی نیز حاکی از ظرفیت فراجناحی و فرامنطقه ای وی دارد. او اهل تعامل و گفتگو است و با همه جریان‌ها و تشکیلات سیاسی می‌تواند وارد رایزنی و تعامل شود و ظرفیت تعامل و ارتباط دارد و به رأی و خرد جمعی احترام می‌گذارد. اهل مشورت و وحدت است و از تک روی و تکصدایی پرهیز می‌کند. او هدف خود را در سطحی به پهنای کل شهرستان‌های بویراحمد و دنا از بابکان تا سادات محمودی و زیلایی جستجو می‌کند و علاوه بر آرای منطقه‌ای توانایی کسب آرای دیگر مناطق را دارد و با رویکرد جریانی و تعاملی که در وجود وی است، هر کدام از جریان‌های سیاسی بویراحمد اگر اندکی از مواضع خود کوتاه بیایند و مانع از تصمیم گیری افراد غیر دور اندیش شوند، می‌توانند از او به عنوان نامزد خود برای پیروزی نهایی در انتخابات استفاده بکنند.
--------------------------------------
 


کد مطلب: 415794

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/415794/ظرفیت-های-درخشنده-پور-جریان-های-سیاسی-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1