تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۱۵۶۳۳
یادداشت ارسالی؛

وکیلی و راه ناگزیر

سید محمد امیری
۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
وکیلی و راه ناگزیر
کبنا ؛ هر چند که بودن هر هم استانی در هر جایگاه ملی برای همه استان با هر نگرشی و نگاهی افتخار بحساب می‌آید، و هر چند حضور یک هم استانی در سطوح ملی برای استان مایه فخر و مباهات است و هر چند بودن یک هم استانی در پارلمان یا وزارت خانه‌ها یا دگر نهادها ومجموعه های پایتخت ماوایست برای دل بی پناه این مردم زجر کشیده و درد کشیده که گویی حامیست بر اندوه و مشکلات آنهاست.
 خوشبختانه امروز استان کهگیلویه و بویراحمد در نگاه ملی دارای جایگاه و موقعیتی است که کمتر یا هم اصلاً در این وضعیت قرار نگرفته بود، استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در جایگاهیست که برای مسائل ملی تصمیم می‌گیرد و در امورات کشور مداخله می‌کند، استانی که با این جمعیت و این مقیاس فرزندانی را پرورش داده که برای ایران و همچنین قوم لر باعث سرافرازی و سربلندی هستند.
 و چه بسا در ساحت سیاست عده‌ای نقطه سنجی می‌کنند و برای برگشت به قدرت از زیلایی می گویند و برای زیلایی دل می‌سوزانند، و چه بسا در عرصه سیاست عده‌ای برای بویراحمد برای انتخابات مشفق می‌شوند، ولی هر چند که باید بویراحمد حماسه ساز را با همه دردها و رنج‌هایش پاس داشت ولی نه برای بازگشت به صحن بهانه‌ای ساخت برای دلسوزی بویراحمد.
 جناب آقای وکیلی؛ امروز که تو از زیلایی می گویی و همدرد مردم زیلایی می‌شوی، امروز که تو بعد از آن همه نفوذ و قدرت به فکر مردم زیلایی افتاده‌ای باید این را هم بدانید، که زیلایی یک واژه حزن آور نیست، و زیلایی یک نگاه دردمند نیست.
زیلایی را باید فهمید، دید و لمس کرد، زیلایی را باید زندگی کرد و پنداشت، زیلایی بدون پول، عزتمند است و برای درد نمی‌گرید بلکه درد را پذیرفته و فهمانده و برای بویراحمد حماسه‌ها آفریده.
 جناب آقای وکیلی؛ چند بار به زیلایی سفر کردی و با مردمش گفتی و شنیدی؟ چند بار در باب محرومیت زیلایی نطق داشته‌اید و چند بار نام زیلایی را در بلندگوهای مجلس به گوش نمایندگان ملت رساندید؟ چند بار برای توسعه زیلایی کوشیدی و برای مسائل عمرانی زیلایی به تکاپو افتادید؟
 جناب آقای وکیلی؛ کی و کجا به حمایت از فرزندان زجر کشیده‌ی زیلایی گامی نهادی، که امروز جوانان مستعد زیلایی برای بدست آوردن مخارج و مایهتاج زندگی خود به اجبار راهی عسلویه و کنگان شده‌اند.
 جناب آقای وکیلی؛ هر چند که بدون هیچ توجهی به زیلایی از شما در طول این ۴ سال در حضور پر بار شما در مجلس شکل نگرفت، ولی برای مردم زیلایی یک افتخار بودید، هر چند که یکبار دردی از دل یک جوان زیلایی در نیاوردید ولی باز هم جوانان زیلایی شما را یک اعتبار برای استان می‌دانند.
 مردم زیلایی به آن اندازه از درک رسیده‌اند که مقصود همه کاندیدا را در این پروسه قبل از انتخابات برای کسب رأی بسنجند و برای شعور خود از کسی حمایت کنند که نه پشت میکروفون و با یک سبک احساسی از آنها یاد کند بلکه با قدم‌های خود به زیلایی رفته و برای درد زیلایی گریسته است.
 و در آخر کلام زیلایی درد می‌کشد، اندوه می‌خورد و با فقر رنج می‌بیند ولی دگر هیچوقت لعبت سیاستمدارانی که به بهانه بازگشت با مجلس از آنها یاد می‌کنند نمی‌شود.


---------------------------
سید محمد امیری
---------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
درود . احسنت
Iran, Islamic Republic of
درود به قلمتان
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کو جون خوت کبنا تو متن ننه ... تو نیخوا وه دکتر وکیلی بزرگگگگ بنویسی ... مردم خداراشکر ای دور وه حدی از شعور و درک و فهم رسینه ک بدو خوبه وه یک تشخیص بین ... بشی سرجات کم بی کلمات بازی کو و عقدهته خالی کو
اریو برزن
Iran, Islamic Republic of
دکتر وکیلی ای استان درسطح ملی بالابرد . دکتر وکیلی بچیل ای استانه درسطح ملی وه کار گرو ‌‌‌‌....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1