کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

چالش کارشناسی با تاجگردون؛ خودفریبی یا مردم فریبی؟!

11 آذر 1398 ساعت 10:37

چرا با وجود وظیفه و قدرت نظارت بر اجرای قانون و امکان انجام مکاتبات وپیگیری و قدرت طرح سؤال از وزیر و استیضاح، هیچگونه اقدامی نداشته است؟!!! و اگر عملکردی داشته چرا در احقاق حقوق کشاورزان تاٌثیری نداشته است؟!!! و حتی در سفرهای وزیران نیرو در این 8 سال به استان چنین خواسته‌ای توسط نماینده بیان نگردید و تاکنون در هیچ مصاحبه یا روزنامه و سایت معتبری مشخصاً این درخواست نماینده از وزیر نیرو ویا رئیس دولت تدبیر و امید مطرح نشده است؟!!!


متن ارسالی؛ نماینده‌ی اقتصاددان (اقتصادخوان یا اقتصادخان) قصه‌ی ما از هر بیان و گفتارش، ده‌ها بل صدها ابهام و تناقض تراوش کرده و به سطح جامعه سرازیر می‌شود! قطعاً این افاضات، اگر نسنجیده و غیرکارشناسی باشند، بر افکار عمومی تاثیرات منفی خواهد داشت به خصوص اگر مدیران، مسئولان و کارشناسان هر حوزه، نسبت به حدیث شریف نبوی " کُلُکُم راع و کُلُکُم مسئول "، بی‌تفاوت بوده (یا با محاسبه ضرر و زیان فردی دنیوی)، پاسخ نداده و روشنگری ننمایند!!
برای اثبات این مدعا کافیست جملات حاوی واژه‌ی " ثمن بخس" را در اظهارات آقای تاجگردون ملاحظه نموده و با بررسی کارشناسانه (نه متملقانه)، به عمق ناآگاهی ایشان نسبت به وظایف خود (یا احیاناٌ ناآگاه‌پنداری مردم) که در هر حال به خسران جامعه می‌انجامد، پی ببریم.
تاجگردون در تاریخ 29 /4 /98 در مطلبی <اینجا بخوانید> نوشت:"وقتی نماینده شدم با اطلاعاتی که کسب کردم دیدم....، تنها منافع گچساران از سد چمشیر، بکارگیری تعدادی کارگر در دوران ساخت و فروش زمینهای عشایر ترک‌زبان (بود) که به ثمن بخس فروختند."
و اما پاسخ صرف کارشناسی به ادعای فروش (تملک) زمین‌های عشایر ترک‌زبان به" ثمن بخس":
 اگر نماینده محترم، از روی صداقت و دلسوزی این جمله را گفته باشد و با بررسی‌های مستند و مستدل کارشناسی به این نتیجه رسیده باشد!!، این نکته را باید بداند که خرید زمینهای عشایر ترک زبان در بالادست سدچمشیر، همانند هزاران طرح عمرانی سراسر کشور براساس" قانون تملک اراضی برای اجرای طرحهای عمرانی و عمومی " مصوب سال 1358، توسط دولت انجام پذیرفته است (و اگر این نکته را پس از سالها مدیریت و وکالت مردم نداند، خود تاًسف و جفای بزرگتری در حق کشور و مردم محروم منطقه است!!). بنابراین اگر اجحافی در حق کشاورزان ترک‌زبان مورد ادعای نماینده صورت گرفته باشد، دو حالت بیشتر متصور نمی‌باشد (یا ایراد از قانون است و یا از اجرای قانون)، که شخص نماینده، خود باید پاسخگوی هر دو حالت احتمالی باشد نه اینکه قیافه‌ی طلبکارانه و حق به جانب گرفته و با استفاده (سوء استفاده) از موقعیت، خود را ظاهراٌ تبرئه و انگشت اتهام به سمت دیگران نشانه رود!!!
حالت اول اینکه ممکن است ایراداتی به قانون مصوب سال 1358 و اصلاحات بعدی آن وارد باشد که براساس آن قانون، دولت اجازه یافته است تا به قول ایشان، اراضی مردم را به ثمن بخس خریداری نماید!!! که در این صورت، وظیفه اصلی نماینده، اصلاح قوانین مغایر با منافع عمومی مردم و یا کشاورزان می‌باشد. لذا آقای تاجگردون باید پاسخ دهد که اگر ضرر عشایر ترک‌زبان گچساران، ناشی از ضعف قانون مذکور بوده است، در این مدت قریب به 8 سال نمایندگی مردم، چه اقداماتی برای اصلاح قانون داشته و چرا به مردم گزارش نمی‌دهد و یا چرا اقدامی نکرده است؟!!! ولی در کمال تاًسف، به گونه‌ای شعار وامصیبتا (که هم راحت است و هم پرمنفعت) سرمی‌دهد که انگار مردم یا اجنه مقصرند!!! آیا توپ پاسخگویی در زمین بهارستان نیست؟
حالت دوم یا احتمال دوم (در کشف حقایق مربوط به خرید اراضی عشایر ترک زبان به ارزش ناچیز به زعم ایشان) اینکه: ممکن است قانون ایرادی نداشته و نیازی به اصلاح نباشد، ولی دولت (وزارت نیرو) بعنوان مجری قانون، به گونه‌ای بر خلاف ضوابط عمل کرده است که کشاورزان، متضرر شده و زمینهای مردم به ثمن بخس خریداری شده‌اند!!! در این صورت نیز آقای نماینده باید پاسخگو باشد که چرا با وجود وظیفه و قدرت نظارت بر اجرای قانون و امکان انجام مکاتبات وپیگیری و قدرت طرح سؤال از وزیر و استیضاح، هیچگونه اقدامی نداشته است؟!!! و اگر عملکردی داشته چرا در احقاق حقوق کشاورزان تاٌثیری نداشته است؟!!! و حتی در سفرهای وزیران نیرو در این 8 سال به استان چنین خواسته‌ای توسط نماینده بیان نگردید و تاکنون در هیچ مصاحبه یا روزنامه و سایت معتبری مشخصاً این درخواست نماینده از وزیر نیرو ویا رئیس دولت تدبیر و امید مطرح نشده است؟!!! همان دولتی که ترجیح می‌دادید با رئیس‌اش به جهنم بروید تا اینکه در معیت رقیب‌اش به بهشت!!!
لطفاً ً برای مردم ترک‌زبان منطقه بطور شفاف بگویید آیا واقعاً موضوع ضرر هم استانی‌های ترک‌زبان جزء درخواست‌های شما از آقای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو در جلسات رایزنی قبل از اخذ رأی اعتماد در میدان آرژانتین بود؟!!! و چه مسائل مهمتری در آن جلسه مطرح شد؟!!!
لذا اگر هیچکدام از حالات فوق‌الاشاره صادق نباشد، یعنی هم قانون جامع باشد و هم به درستی از سوی دولت اجرا شده باشد (یعنی تکلیفی متوجه نماینده نبوده)، پس این اظهارنظر نماینده فعلی مردم گچساران و باشت را می‌توان صرفاً یک گاف انتخاباتی نامید که با هدف فریب عشایر آگاه و دانا و همیشه در صحنه‌ی منطقه مطرح گردید تا با ایجاد دلخوشی کاذب برای برخی کشاورزان بی‌بضاعت و بی‌اطلاع و سواستفاده و بزرگ‌نمایی طرفداران نماینده، به زعم خود با زرنگ‌پنداری، توپ پاسخگویی را به میدان انتخابات انداخته و ماهی خود را در سبد آرای ترک‌زبانان، صید نماید!!! در این صورت، به قول شاعر می‌توان گفت:
" گیرم که خلق را به طریقی فریفتی با دست انتقام روزگار چه می‌کنی؟!!!"
در رابطه با سایر تناقضات گفتاری ایشان از سهم تخصیص آب گرفته تا اعتبارات و...در بخش‌های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد. البته اگر مدعیان دروغین شعار " درود بر مخالف من" اجازه اظهارنظر کارشناسی به منتقدان داده و صرفاٌ پاسخ کارشناسی به نظرات دیگران دهند. اللهم عجل لولیک الفرج
 " خدا یا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار"
---------------------------------------
علی احمدی
کارشناس ارشد منابع آب


کد مطلب: 415131

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/415131/چالش-کارشناسی-تاجگردون-خودفریبی-یا-مردم-فریبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1