تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۱۳۰۷۷
یادداشت سیاسی

نمره قبولی یزدان پناه و علوم پزشکی استان

جمال آبانجو
۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نمره قبولی یزدان پناه و علوم پزشکی استان
کبنا ؛ اواخر خردادماه امسال بود که پرویز یزدان پناه به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد منصوب و معرفی شد.
تحرک، شادابی، امید و پیشرفت از مولفه های اساسی در مدیریت یزدان پناه در این مدت کوتاه بوده است که تداوم آن به رشد و ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامت در استان کمک خواهد کرد. پروسه ای که البته نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه ها و بخش های استان بویژه استاندار و نمایندگان مجلس است.
 کهگیلویه و بویراحمد به صورت تاریخی و ناخواسته مبتلای عدم توازن در امر توسعه و عقب ماندگی در تمامی بخش هاست. عوامل بسیاری در این عقب ماندگی تاریخی دخیل هستند که پرداختن به این عوامل در حوصله این نوشتار نیست.
با این وجود عقب ماندگی تحمیلی به همراه انباشت مشکلات هرگز بهانه ای برای درجا زدن و به امید معجزه نشستن نمی تواند باشد.
 حوزه بهداشت و درمان نیز برکنار از این شرایط و مشکلات نیست و اتفاقا مصائب این حوزه   از حوزه های دیگر بیشتر اگر نباشد کمتر نیست.
البته این موضوع به معنای آن نیست که در طول دهه ها و سال های گذشته کاری انجام نشده است و یا پیشرفتی صورت نگرفته است بلکه با وجود همه خدمات و کارهای صورت گرفته  کمبود و نارسایی ها در بخش بهداشت و سلامت کماکان وجود دارد و نیاز به تدبیر و چاره اندیشی عاجل دارد.
 بدون شک همه مدیران در همه دولت ها سعی و تلاش خود را برای جلو بردن قطار توسعه بهداشتی و درمانی استان به کار گرفته اند و این مسیر نه تنها باید ادامه داشته باشد که شتاب در این مسیر یک ضرورت اساسی است. در این مسیر موانع و آسیب ها هم فراوان بوده و است.
پرویز یزدان پناه در طی مدت کوتاه مدیریت خود نشان داده است با شناخت کامل و تجربه حضور و لمس مشکلات و ظرفیت های دانشگاه پا به این میدان گذاشته است و هم مشکلات را می داند و هم آسیب ها و دخالت ها را به خوبی شناسایی کرده است و هم اینکه عزم خود را برای شتاب بخشی به توسعه ی حوزه سلامت و بهداشت استان جزم کرده است.
 هر چند در همین ابتدای راه وی تاکنون بارها با سنگ اندازی و مانع تراشی از بیرون دانشگاه مواجه شده است اما این موانع خللی در مدیریت وی پدید نیاورده است چرا که این مدیریت برگرفته از نگاه علمی و دانشگاهی و به پشتوانه استقلال و شان دانشگاه است.
یزدان پناه بی توجه به گروگشی ها و داد و فریاد از تهران تا استان ضمن تاکید بر تعامل هرگز حاضر به معامله برای دو روز جلوس بیشتر بر صندلی ریاست و گذشتن از اصول مدیریتی خود نشده است و امروز می توان رضایت و حمایت از یزدان پناه را از درون تا بیرون دانشگاه به خوبی دید.
 نمی توان ارزیابی مطلق نسبت به مدیریت یزدان پناه و یا هر مدیری دیگری داشت ولی با این وجود و با وجود انباشت مشکلات میراث رسیده به وی می توان با اطمینان گفت که یزدان پناه نمره خوب و قبولی به دست آورده است. اتفاقی که آنرا باید با عینک کار و عملکرد دید نه آنکه از منظر سیاسی برای یک حوزه غیر سیاسی نمره گذاری کرد.
مدیریت یزدان پناه در این مدت کوتاه را باید نمونه ای از یک مدیریت علمی و دانشگاهی موفق دانست که باید با حمایت از آن به تکثیر آن کمک کرد تا به بهبود شرایط دانشگاه علوم پزشکی استان و حوزه سلامت جامعه امیدوار بود.


جمال آبانجو
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط بوق و شیپور فقط و فقط
امید
Iran, Islamic Republic of
ما هم دلمون میخواد اینجوری باشه ‌ولی نباید و نه میشود از حقیقت فرار کرد گرچه تلاش فراوانی کرد برخی از تابو ها را بشکند و مدیران ضعیف را علیرغم دفاع حامیان پرقدرت خارج از دانشگاه علوم پزشکی تعویض نمودند اما به جرات نمیتوان گفت که همه این تعویض ها منجر به بهینه شدن سیستم شده و باعث رضایت مندی اکثر پرسنل و مشتریان وزارت شده باشد
اگر به جای دفاع احساسی غیر علمی به معیارها و مولفه های معتبر و قابل استناد اشاره میکردین بسیار معقولتر و مقبولتر جلوه و خودنمایی میکرد
چند سوال پاسخ داده شود عالی میشد
۱- سرنوشت نیروهای پذیرفته شده خارج از قوانین و مقررات ( بدون آزمون) به کجا رسید
۲- آیا در زمان جناب دکتر یزدانمناه نیروی سفارشی خارج از ضوابط گرفته نشده؟!
۳- آیا مزایده و مناقصه ها کاملا اصولی و بدون دخالت عوانل درونی و برونی برگزار شده
۴- آیا در این مدت کوتاه مدیریت، به اسناد استراتژی و کلان دانشگاه توجه شده وحرکت دانشگاه در راستای این اسناد و برنامه هاست
۵- خبری از جلسات شورای راهبردی و سیاستگزاری دانشگاه به گوش نمیرسه
۶- خبری از پرداخت مطالبات بازنشستگان نیست
۷- وضعیت اصلاح احکام مربوط به فوق العاده شغل هنوز نامشخصه
۸- هنوز رگه های از پارتی بازی و اعمال نفوذ در پرداخت مطالبات مشاهده می شود
( اگه این مطالب پاسخ داده بشه به سایر موارد پرداخته میشه)
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1