تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۱۲۰۴۶
یادداشت سیاسی|محمد مقدم

پیرسالاران سیاسی و سرخوردگی جوانان/لزوم تغییر نگرش در جریانات سیاسی

۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پیرسالاران سیاسی و سرخوردگی جوانان/لزوم تغییر نگرش در جریانات سیاسی
کبنا ؛مشارکت سیاسی ؛فرایند ایفای نقش مشارکتی افراد و نقش پردازن اجتماعی به منظور تعیین سرنوشت خویش و بیان مطالبات برای تصمیم گیری کلان تاثیر گذار خواهد بود.
بیش از دو دهه است که در سطح جهان به ویژه در دموکراسی های تثبیت یافته ؛جوانان به عنوان بازیگران مهم پذیرفته شده اند و حضور شگرفی در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری  و مشارکت های اجتماعی نقش مهم و راهبردی ایفا میکنند .
اما اگر تاملی کوتاه در سپهر سیاسی اجتماعی کنیم و حافظه تاریخی سیاسی اجتماعی کشور و بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه های اخیر  رو بررسی کنیم نظاره‌گر آن هستیم که جوانان دیروز و پیرسالاران امروز همچنان طلایه دار کارزار مهم سیاسی اجتماعی که نیاز به پویایی و نشاط دارد هستیم و هیچ گونه زمینه سازی در بعد ساختار و غیره برای حضور جوانان نه تنها آماده و محیا نکرده اند بلکه به مثابه وراثت پدری و دژه مستحکم در برابر حضور جوانان مخالفت می‌کنند که ماحصل چنین نگرشی بی حوصلگی ؛روزمرگی ؛عدم تحرک ونشاط و ...نیز می‌باشد 
نکته که قابل تعمل این است که این پیرسالاران عرصه سیاسی اجتماعی در مقابل پیشنهاد های نو  وانتقاد های دل سوزانده به پاسخی چون«ما در این عرصه و راه خیلی پیراهن پاره کرده ایم »ارجاع میدهند.
وقتی به چالش های سالیان گذشته می‌نگریم خواهیم دید که منشاء تصمیم گیری و انتخاب های اشتباه کسانی بودند و هستند که میخواهند تا واپسین روزهای حیات شأن در کیاست و قدرت تشکیلاتی بمانند .
و باز خاطر نشان میکنم که در تمامی تشکیل های اجتماعی و سیاسی استان شاهد گفتمان مشهور وشهود «فلانی بچه است»هستم که کلید واژه بسیاری از پیرسالاران امروز سپهر سیاسی اجتماعی که باعث سر خوردگی جوانان نخبه در این کارزار مهم شده است که چنین شمایل وقرابتی با آموزه های امام راحل و رهبری فرزانه ندارد زیرا که  دال سخنان اخیر ایشان در  اجتماع پرشکوه بسیجیان مبنی بر زمینه سازی برای مدیریت جوانان می باشد 
جوانان دیروز استان و پیرسالاران عزیز امروز بایید به مثابه رهبری عزیز فضا را برای تحرک و پویایی و نشاط سیاسی اجتماعی با حضور جوانان در رأس تشکیل های اجتماعی سیاسی باز گذاریم تا شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه در ابعاد مختلف استان باشیم 
اما جوانان امروز بایید نهضت مطالب گیری جوان گرایی در حوزه های گفتمان سازی و اصل مدیریت های سیاسی و اجتماعی و جریانات سیاسی این امر را به مثابه ارزش به مردم معرفی کنیم که این مهم قابل تحقق خواهد بود .
_______-______-_______
محمد مقدم
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1