کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

انشقاق در اردوگاه اصولگرایان کهگیلویه بزرگ

متن ارسالی

15 مرداد 1398 ساعت 0:49

به نظر می‌رسد اصولگرایان کهگیلویه هم مثل اصلاح طلبان این حوزه که سالها دچار انشقاق هستند آنها هم دچار این اختلافات سیاسی و قدرت شده‌اند.


متن ارسالی: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 98 به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود.
 کهگیلویه بزرگ این روزها در فضای مجازی صحنه جدال هواداران دو رقیب امروز و رفیق دیروز یعنی حاج محمد موحد و عدل هاشمی پور است که در دور گذشته حاج عدل توانست شکست تلخی را به وی تحمیل کند.
 اما موحد و هواداران وی عزم جدی دارند که در این دوره پیروز انتخابات شوند و نسبت به دور قبل جوانان حامی محمد موحد درصدد ساز و کار مناسبی هستند تا بتوانند چه در حوزه رسانه و جذب جوانان بتوانند موحد را راهی مجلس کنند.
 موحد که با تجربه چندین دوره مجلس را دارد شاید این دور را إخرین فرصت خود بداند اما بحث گام دوم و. مشکلات عدیده در کهگیلویه بزرگ و رقیب قدرتمندی که دارای مکنت مالی خوبی است وی را دچار تردید کرده که
اخباری مبنی بر کوچ وی به خوزستان وجود دارد که هنوز تأیید رسمی نشده است.
هر چند عدل هاشمی پور نماینده فعلی هم روزگار سختی دارد برای اینکه مجدد اعتماد مردم را جلب کند.
 در این دوره اما ظاهراً در اردوگاه اصولگرایان از دو کاندید فراتر رفته و جریانات جدیدی از بدنه اصولگرایی کهگیلویه بزرگ یعنی جوانان تحول خواه و یاران سابق احمدی نژاد و پایداری‌ها گام‌های اساسی برای ورود به انتخابات برداشته‌اند.
 یکی از کاندیداهایی که حضور وی متحمل به نظر می‌رسد فرزاد نجات نیا است که علاوه بر رأی جریانی در بدنه اصولگرایی اما دارای رأی قومیتی خوبی است که اگر مورد حمایت قرار بگیرد.
 نجات نیا که هم اکنون مشاور وزیر ارتباطات دولت تدبیر و امید است و سابقه شورای شهری دهدشت را دارد از مداحانی است که توانست به خوبی پله‌های ترقی را در دولت احمدی نژاد و حسن روحانی بویژه طی کند.
 تحرکات اخیر نجات نیا به خوبی نشان می‌دهد که عزم جدی برای انتخابات دارد به طوری که ابراهیم جعفری همفکر وی و فرماندار سابق کهگیلویه در دوره بزرگواری کنایه‌هایی به تحرکات اخیر وی زده است تا نشان دهد انشقاق بزرگی در بدنه جوانان اصولگرای مدعی کاندیدای مجلس کهگیلویه بزرگ وجود دارد.
 ابراهیم جعفری از جوانان اصوگرای چرام که پله‌های ترقی را از شهرداری چرام در اوج جوانی آغاز کرد در دولت احمدی نژاد توانست با حمایت بزرگواری، فرماندار کهگیلویه شود تا هم اکنون از گزینه‌های جدی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی است که برخی منابع می گویند مورد حمایت علی محمد بزرگواری است که به نوعی به لحاظ قومیتی با نجات نیا مشترک هستند و باید دید بزرگواری کدام یک را حمایت می‌کند.
 از سوی دیگر نهضت تحول خواه که جدیداً در کهگیلویه بزرگ اعلام موجودیت کرده و اکثراً از جوانان اصولگرای منطقه است با جلساتی که برگزار کردند و در فضای مجازی در حال فعالیت هستند می‌خواهند خود را مبرا نشان دهند اما سابقه فعالیت‌های سیاسی قابل کتمان نیست و در این بین فقط یک مورد جدید قابل توجه هست و آن هم ورود سیاووش نریمانی کاندیدای مجمع اصلاح طلبان در سال 94 است که شاید در اندیشه این است که وی را از جانب این نهضت تحول خواه برای کاندیداتوری کهگیلویه بزرگ معرفی کنند.
 در این بین گزینه‌های دیگری هم از بدنه اصولگرایی کهگیلویه همچون رحیمی نیا معاون سابق کمیته امداد استان وجود دارد.
 البته در این بین نقش بزرگواری برای حمایت از کاندیداهای جوان اصولگرای کهگیلویه بزرگ تعیین کننده است چرا که بزرگواری هنوز هوادارانی دارد و اگر از فرزاد نجات نیا که قرابت قومیتی دارد حمایت کند شانس زیادی برای وی محتمل است.
 به هرحال به نظر می‌رسد اصولگرایان کهگیلویه هم مثل اصلاح طلبان این حوزه که سالها دچار انشقاق هستند آنها هم دچار این اختلافات سیاسی و قدرت شده‌اند.
 


کد مطلب: 411694

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/411694/انشقاق-اردوگاه-اصولگرایان-کهگیلویه-بزرگ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1