تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۱۱۶۹۴
یادداشت سیاسی |

انشقاق در اردوگاه اصولگرایان کهگیلویه بزرگ

متن ارسالی
۲۲
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
انشقاق در اردوگاه اصولگرایان کهگیلویه بزرگ
کبنا ؛متن ارسالی: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 98 به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود.
 کهگیلویه بزرگ این روزها در فضای مجازی صحنه جدال هواداران دو رقیب امروز و رفیق دیروز یعنی حاج محمد موحد و عدل هاشمی پور است که در دور گذشته حاج عدل توانست شکست تلخی را به وی تحمیل کند.
 اما موحد و هواداران وی عزم جدی دارند که در این دوره پیروز انتخابات شوند و نسبت به دور قبل جوانان حامی محمد موحد درصدد ساز و کار مناسبی هستند تا بتوانند چه در حوزه رسانه و جذب جوانان بتوانند موحد را راهی مجلس کنند.
 موحد که با تجربه چندین دوره مجلس را دارد شاید این دور را إخرین فرصت خود بداند اما بحث گام دوم و. مشکلات عدیده در کهگیلویه بزرگ و رقیب قدرتمندی که دارای مکنت مالی خوبی است وی را دچار تردید کرده که
اخباری مبنی بر کوچ وی به خوزستان وجود دارد که هنوز تأیید رسمی نشده است.
هر چند عدل هاشمی پور نماینده فعلی هم روزگار سختی دارد برای اینکه مجدد اعتماد مردم را جلب کند.
 در این دوره اما ظاهراً در اردوگاه اصولگرایان از دو کاندید فراتر رفته و جریانات جدیدی از بدنه اصولگرایی کهگیلویه بزرگ یعنی جوانان تحول خواه و یاران سابق احمدی نژاد و پایداری‌ها گام‌های اساسی برای ورود به انتخابات برداشته‌اند.
 یکی از کاندیداهایی که حضور وی متحمل به نظر می‌رسد فرزاد نجات نیا است که علاوه بر رأی جریانی در بدنه اصولگرایی اما دارای رأی قومیتی خوبی است که اگر مورد حمایت قرار بگیرد.
 نجات نیا که هم اکنون مشاور وزیر ارتباطات دولت تدبیر و امید است و سابقه شورای شهری دهدشت را دارد از مداحانی است که توانست به خوبی پله‌های ترقی را در دولت احمدی نژاد و حسن روحانی بویژه طی کند.
 تحرکات اخیر نجات نیا به خوبی نشان می‌دهد که عزم جدی برای انتخابات دارد به طوری که ابراهیم جعفری همفکر وی و فرماندار سابق کهگیلویه در دوره بزرگواری کنایه‌هایی به تحرکات اخیر وی زده است تا نشان دهد انشقاق بزرگی در بدنه جوانان اصولگرای مدعی کاندیدای مجلس کهگیلویه بزرگ وجود دارد.
 ابراهیم جعفری از جوانان اصوگرای چرام که پله‌های ترقی را از شهرداری چرام در اوج جوانی آغاز کرد در دولت احمدی نژاد توانست با حمایت بزرگواری، فرماندار کهگیلویه شود تا هم اکنون از گزینه‌های جدی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی است که برخی منابع می گویند مورد حمایت علی محمد بزرگواری است که به نوعی به لحاظ قومیتی با نجات نیا مشترک هستند و باید دید بزرگواری کدام یک را حمایت می‌کند.
 از سوی دیگر نهضت تحول خواه که جدیداً در کهگیلویه بزرگ اعلام موجودیت کرده و اکثراً از جوانان اصولگرای منطقه است با جلساتی که برگزار کردند و در فضای مجازی در حال فعالیت هستند می‌خواهند خود را مبرا نشان دهند اما سابقه فعالیت‌های سیاسی قابل کتمان نیست و در این بین فقط یک مورد جدید قابل توجه هست و آن هم ورود سیاووش نریمانی کاندیدای مجمع اصلاح طلبان در سال 94 است که شاید در اندیشه این است که وی را از جانب این نهضت تحول خواه برای کاندیداتوری کهگیلویه بزرگ معرفی کنند.
 در این بین گزینه‌های دیگری هم از بدنه اصولگرایی کهگیلویه همچون رحیمی نیا معاون سابق کمیته امداد استان وجود دارد.
 البته در این بین نقش بزرگواری برای حمایت از کاندیداهای جوان اصولگرای کهگیلویه بزرگ تعیین کننده است چرا که بزرگواری هنوز هوادارانی دارد و اگر از فرزاد نجات نیا که قرابت قومیتی دارد حمایت کند شانس زیادی برای وی محتمل است.
 به هرحال به نظر می‌رسد اصولگرایان کهگیلویه هم مثل اصلاح طلبان این حوزه که سالها دچار انشقاق هستند آنها هم دچار این اختلافات سیاسی و قدرت شده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
همه سرو ته یک کرباسن
امید اصلاحطب بویری
Iran, Islamic Republic of
متم فاقد سواد سیاسی و منطقه ای است.. سال ۸۶ نفر نفر شورای دهدشت شد و در سال ۹۲ نفر ۲۹ ام
فردی که دولت تدبیر و امید را به بدترین وجه نقد میکرد با چرخشی چشمگیر در سطح وزارت آن موقعیت میگیرد
نشان میدهد ذره ب بر پایه مدرک دانشگاهی که گرفت کار نکرد،جز در مساجد و هییت های مذهبی نوحه خواند و به همان واسطه رفت وزارت ارتباطات که جای تاسف دارد بای حامیان واقعی این دولت

موحد بحثش جداست از همین این اقایون،چراکه هیچکدام هم تراز وی نمیباشند

هاشمی پور با ربزش چشمگیر نیروهای طایفه ای و خطی اش مطلقا شانسی نذارد
و جزء ناکارآمدترین مدیران وقت این شهرستان بودبود،هم عامل نفاق در بین نیروها و هم عدم خروجی نسبی در منصب فرماندار

موحد باید بداند اگر امد قطعا نمیتواند براژ اشتغال چون سایرین وعده دهد،مردم از او اشتغال می خواهند

هیچ چیزی در این حوزه انتخابیه قابل پیش بینی نیست
Iran, Islamic Republic of
این که گفتید کیلویی چنده ؟
نیکنام
Iran, Islamic Republic of
بجز موحد بقیه رقیب برای هاشمی حساب نمیشوند
و محبوبیت خاصی در کهگیلویه دارد،بی شک با اختلاف زیادی برنده انتخابات خواهد شد
تنگ سپو
Iran, Islamic Republic of
این حرفها بیشتر شبیه جوک بودند تا شوخی نجات نیا رحیمی نریمانی اگر مجموعاٌ 1000 رای اوردند سند سیمان سپو و پتروشیمی کلاچو به نام شما یا اونا میزنم
Iran, Islamic Republic of
بهترین پله ترقی است. فرق ما با ژاپنی ها همینه.. که اصلاح طلب اسولگرای مستقل نسب است.
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
حاج نادر آرانپور به اصولگرایان جوان پیوست.
پدر
Iran, Islamic Republic of
حاج نادر آرانپور پدر معنوی جربان اصولگرایی کلاسیک کهگیلویه رسما به اردوگاه اصولگرایان جوان و مدرن پیوست.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تحلیل نسبتا خوبی بود ولی در حوزه حمایت بزرگواری از افراد نامبرده کمی در حق بزرگواری بی انصافی شده جون حاج اقای بزرگواری یک انسان فکری است و از اقای نجات نیا و حتی جعفری فکر نکنم حمایت کند چون هیچ وقت تفاهم مناسبی بین اینها نبود حتی معرفی اقای جعفری به عنوان فرماندار مورد رضایت واقعی اقا نبود و گزینه دیگری مد نظر اقای بزرگواری بود برای فرمانداری کهگیلویه ولی توفیق اجباری شامل اقای جعفری گردید و در ایام مسولیت فرمانداری همیشه ارتباطشان با تنش همراه بوده .
بین گزینه های نامبرده نزدیکترین فرد از لحاظ فکری و ارتباط آقای رحیمی نیا مدیر سابق کمیته های امداد شهرستانهای کهگیلویه و بهمیی و معاون مدیرکل استان در زمان صدارت اقای بزرگواری بوده است که احتمال دارد به عنوان گزینه نهایی معرفی نماید ولی خود رحیمی نیا هنوز حضور قطعی خود را اعلام نکرده است ولی از اقبال بیشتری بین تمام کزینه ها برخوردار است
Iran, Islamic Republic of
رای کهگیلویه قومیتی هست بعد شهرستانی کسانی که نام بردی در لیکک لنده قلعه رئیسی دیشموک 100 رای ندارند. مثلا نریمانی در چرام رای نداره همان طور که نجات نیا در
قله رئیسی و دیشموک ....!! دانه درشت تر از اینا خیلی هست! تعجب من از کبنا هر متنی میذاره
انصاری
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی بچگانه که فقط هدفت مطرح کردن برخی افراد باشد یا هم از کهگیلویه بی اطلاع باشی
نریمان
Iran, Islamic Republic of
اقای نریمانی بنفع موحد کنار رفت کجایی نویسنده بی اطلاع
انصار
Iran, Islamic Republic of
رای قومیتی فلانی کجاست نویسنده بدون اطلاع
نرماب
Iran, Islamic Republic of
بیشتر تحقیق کن بعد بنویس
جواد حیدری
Romania
با سلام خدمت دوستان عزیز و بزرگوار اگه ی کم عقل و شعور خود رو به کار بیاندازیم میفهمیم که این چهار سال چه بلایی به سر کهگیلویه بزرگ اومد همه وعده وعیدا بود و قطعا تو جیب هر تحصیل کرده ما ی نامه پوچ و بی جواب گذاشته شده دوستان با صد هزار یا دویست هزار تومن فروختن شناسنامه خودتون رو گول نزنید عاقل باشین با این شرایط تا همیشه تو بن بست خواهیم موند وعده ما اسفند ماه حاج سید محمد موحد سناتور کهگیلویه بزرگ
جواب حیدری
Romania
پروفسور این چهار سال هیچ کاری نشد قبول
اما عملکرد 16ساله هم بیان کنید.منم مثل خیلی از بچهای این دیار با داشتن مدرک معتبر دانشگاهی بیکارم. اما سعی کنید واقع بین باشید. و تعصبی و قومی و تقلید از پدر و عمو و دایی رای ندهید. بر حسب تفکر خودتان تصمیم بگیرید.
آقای موحد یه ریش سفید بزرگ در استان هستند. حضور پررنگ در مراسمات و ایجاد صلح سازش بین مردم فقط در همین حد...ومردم احترام خاصی برا ایشون قائلند.اما کار نمایندگی چیز دیگ...! دفاع از حق مردم. قانون گذاری
ایجاد اشتغال رفع محرومیت ها
اب سد بلوط بنگان در دوره کدام نماینده تصویب شد. به نام کهگیلویه و بکام خوزستان نمونه ایی از کارهای حاج اقا موحد
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها حزب باد هستند و حیفه اسمشون در یک اردوگاه سیاسی بیاید. اینها دوزیستند و خطرناک و منفعت طلب
جهان
Iran, Islamic Republic of
اگه قومیتی منظورت سادات امامزاده علی هستش زهی خیالباطل...نجات نیا محبوبیتی در ساداتی ندارد..هر کسی رو تو مراسمات فاتحه تحویل میگیرن... قرائت فاتح رفتنه
کوشک برآفتاب
Iran, Islamic Republic of
هیچشون مالی نیستن.هاشمی که همه ازش روگردان شدن موحد هم که اینروزهازیادسروصدایش می آیددربیست سال نمایندگی دهدشت چه کردکه حالامیخواهدانجام دهد.باقی افرادهم که اصلامعلوم نیست کی هستندودرحدی نیستندکه نویسنده میگوید.قطعایکی ازعوامل پسرفت وعقب ماندن کهگیلویه نمایندگان ادوارمختلف مثل موحدوهاشمی وبزرگواری بوده وبایدشخص جدیدوکارنامه داری واردصحنه شودآن وقت میبینیم که نفراول میشود.مانندگچساران که زینلزاده افسارراازدستان تاجگردون ربوده ویاسوج که بهرامی وروشنفکرزارع راکنارزده انداگریک شخص جوان وکاربلدواردعرصه شودکهگیلویه هم مثل گچساران ویاسوج به نماینده شهرنه میگویند.
Iran, Islamic Republic of
حیف از کبنا
Romania
ای بابا، خدا وکیل. در حد و اندازه یه مدیر شهرستانی نیست الکی افراد کوچک را بزرگ نکنید.
عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم باید از جوانان حمایت بشه ولی متاسفانه در مناطق لر نشین فقط طایفه ای رای میدن..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1