تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۱۱۳۵۳
یادداشت سیاسی | زریر حجتی - روزنامه‌نگار

دگماتیسم خود عمار پندارها؟! / الف بچه‌های مشروطی که دود پز روشنفکری‌شان مردم را به روز سیاه نشانده‌ است

زریر حجتی
۴۴
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دگماتیسم خود عمار پندارها؟! / الف بچه‌های مشروطی که دود پز روشنفکری‌شان مردم را به روز سیاه نشانده‌ است
کبنا ؛متن ارسالی: شاید بهترین صفت برای برخی مدعیان انقلابی گری در خطه بویراحمد و دنا همان دگماتیسم باشد. دگماتیسم همان خودمحوری و استبداد رأی است که آن بانوی ایلمرد و صاحب قلم در گریز به انحصار طلبی و تمامیت خواهی زوایای پنهان و فاجعه آمیز آن را در کمال آزادگی نمایاند.
 به یک قرائت نیز بی شباهت با واژه «بی بصیرتی» برآمده از کلید واژه‌های رهبری معظم نظام در اوج توطئه خباثت آمیز فتنه گران ۸۸ نبوده، چرا که معدودی از سران فتنه سبز نیز از جنس خواص انقلابی و خود عمار پندار ها بودند. خواص بی بصیرتی که خلاف جهت قطب نمای اصلی خیز برداشتند و به موزه تاریخ پیوستند ...؟!
 گاهی برخی نوچه‌های بازیگران عرصه سیاست و الف بچه‌های مشروطی آوازه نام و نان منفعل از دگماتیسم در شیخوخیت اصولگرایان، آنچنان در فضای مجازی افاضه فیض می‌کنند که تو گویی همان‌هایی نبوده که با سند نوشته‌هایی تمنای تحلیل سیاسی از رسانه‌ها به نام خود با هدف کسب عنوان و شهرت و رسیدن به میز مدیریت را داشته‌اند!!
 آری! قصه تلخ صدر نشینی منصب گرایان و شهرت طلبان دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی از تفکراتِ خزنده چنین قبا پوشانی سرچشمه گرفته که دود پز روشنفکری‌شان با قبا و ردای نامیمونشان، مردم را به روز سیاه نشانده است.
 گفته‌اند ذهنی که آبستن ترس باشد، زایمانی جز شکست ندارد و این چنین است که برخی خود عمار پندارهای ضعیف النفس از خوف نرسیدن به میزی، در پشت واژه‌های مقدسی به نام «تکلیف» آن را یدک کرده و حقیقت را به پای مصلحت و منافع شخصی ذبح می‌کنند.
  تاریخ اینگونه تکرار می‌شود تا این بار سران معنوی دیگری به تاسی از مولایمان علی در مماشات با اشعث ها، خار در چشم و استخوان در گلو، صبر پیشه کنند و نظاره گر فساد و فاسدانی چند باشند!!
 ریزش‌های جریانی، زاییده نطفه انحصار طلبی و فرمان فرادست هایی است که با بی اطلاعی از کف میدان و بی اعتنایی به خرد جمعی از فرودستان اینگونه «سان» می‌خواهند!
شادی و هلهله رقیب را نمی‌بینند و بر تَرک موتور احزاب دو نفره ای سر در هفت آخور، نشسته‌اند و با دست خود آگاهانه یا ناآگاهانه بحران سازی می‌کنند...!
همان‌هایی که در سایه جریان و میز و مدیریت، نه دیگر نسبتی با محرومیت دارند ونه حشر و نشری با توده‌ها و به تعبیری با یمینی‌ها یمین و با یساری‌ها یسارند!
 نجابت این مردم و خاصه جریان ارزشی نباید موجب توهم این گروه معدود انحصار طلب شود و چنین پندارند که نخبگان و توده‌ها بی اطلاع از رانت خواری آنها هستند،
اتفاقاً توده‌ها هم در انتظار رسیدگی به بی نجابتی اعم از رانت‌های سیاسی این قماش ثروت اندوزان و کاخ نشینانی است که با نردبان اعتماد مردم به اژدهای هفت سر و هفت آخور رسیده‌اند!
 واقعیت این است که اقلیتی از قبیله مهاجرینِ بنام! با سوء استفاده از حسن اعتماد جمع کثیری از نیروهای ارزشی در چهار دهه انقلاب در قامت شیخوخیت و البته عوامفریبی، تصمیماتی مهندسی شده جهت حذف و هدم نیروهای شاخص و معنوی اتخاذ نموده که همواره منافع شخصی، خانوادگی و گروهی خود را در ورای تمکین عقبه جریان جستجو کرده و تهی از تکلیف گرایی بوده‌اند که افکار عمومی به این موضوع واقف است و چنین بلای اپیدمی شده‌ای دامنگیر دیگر گروههای سیاسی نیز شده و رانت خواران ماسک زده را خوب شناخته‌اند.
 معتقدیم که جریان اصولگرایی نیروهای شایسته‌ای چون فرخیانی فراوان دارد و این نوشتار در نفی وی سخن نمی‌سراید اما اقتضائات شغلی منصب قضا، محدودیت در ارتباط گیری، فقدان سابقه مواضع سیاسی بعلاوه شرایط و ملاک‌های منطقه‌ای را باید در این مورد به اولویت احصاء می‌کردند که حیثیت اجتماعی وی در عدم استقبال مردم مخدوش نشود.
پر واضح است بویراحمد و دنا ساختار سیاسی و اجتماعی خاص خود را دارد که به همه مؤلفه‌های کاندیدا در این بافت از جمله اصالت بومی بویراحمد و دنا بعنوان حق واقعی انتخاب کنند گان باید توجه شود ولی به هر دلیل ناگفته نشد.
  مجمع تصمیم ساز و تصمیم گیر به آراء و نظریات شورای سازوکار وحدت وقعی ننهاده و التزام و تعهدی جهت پاسخگویی به شبهات و آسیب‌ها نداشته و تا آنجا که تحقیق بعمل آمده عده‌ای قلیل با خودمحوری و خودزنی با اوج بی اعتنایی به توصیه دلسوزان جریان در باب انسجام، پرهیز از تشتت، بررسی، نظرسنجی فراگیر از توده‌ها و نخبگان و در نهایت جمع بندی، گویا در بهمن ماه گذشته با توهم ناشی از حیات خلوت سیاسی خود کار را تمام شده پنداشته و عزم خود را در انتخاب کاندیدای که یقیناً با این شیوه سوخته می‌شود جزم کرده بودند.
  متاسفانه سرشکن شدن هواداران این جریان را باید در هلهله و شادی رقیبان نظاره گر باشند. اصرار بر استمرار ایده غیر منطقی عده قلیل نتیجه خوشایندی برای کاندیدا مورد اجماع و جریان اصولگرایی ندارد و بلکه ناخواسته و ناآگاهانه به توطئه‌ای جهت هزینه شدن وی و جریان مبدل می‌شود که هیچ عقل سلیمی بر نمی‌تابد.
 بانیان این حرکت قطعاً در پیشگاه تاریخ، وجدان عمومی و خط اصیل نیروهای انقلاب باید پاسخگو باشند و می‌طلبد که با فداکاری فرخیانی به نوسازی جریانی همت کرد
  هدایت خواه شخصیتی کاریزماتیک و متفاوت بود و مظهر اندیشه ولایتمداری که فراتر از همه جناح بازی‌ها در دو دور متوالی در کانون توجه نخبگان و توده‌ها از باب این چنین شاخصه‌هایی قرار گرفت ولی باز عده‌ای دگم از همین قلیل مدعیان آوازه نام و مدیرانی که مصلحت جریانی را فدای منافع خویش نمودند به وجاهت وی خدشه وارد کردند که ثمره‌اش تغییر رویکرد مردمی بود و اینک نباید کاریزمایی هدایت خواهی که هیمنه اش موجب تحلیل‌ها و تفسیرهای مختلف بوده و هست، موجب تحلیل ناصواب عده‌ای در حیات خلوت سیاسی خود شود که همه خسارتش متوجه مردم بی گناه شود.
 -----------------------------
زریر حجتی
------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرا پیرو ولایت
Iran, Islamic Republic of
باسلام؛
تابحال متنی از این شخص در معادلات سیاسی نخوانده ام که عاری از بی حرمتی به مردم در هر جایگاهی و البته برای مرادش باشد!!!
چرا این افراد احساس میکنند به هر طریق باید حرمت شکنی کنند و رسانه ها هم به واسطه رفاقت با این گونه متنهای بی محتوایشان را به خورد مخاطبان دهند؟!!!
آیا دین و ائمه دستور به حرمت شکنی و دهان کجی داده و توهین و افترا آنهم به صورت عام را نشان پایبندی به ارزشهای دینی قلمداد میکند؟!
باعث تاسف هست برای این سایت مردمی که دارای مخاطبان زیادی هست و گاه گداری با اینچنین مطالبی روح لطیف مطالعه و آگاهی طلبی را مانند خاری در چشم مطالعه گران می آزارد که اجر خدمات عوامل این سایت خبری استانی پر مخاطب را میکاهد و امیدواریم کمتر شاهد این. در این فضای فرهنگی و اجتماعی باشیم.
فقط روشنفکر
یامهدی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اهل‌قلمی‌که‌قرص‌بصیرت‌خورده‌ودیگران‌را‌بی‌بصیرت‌می‌نامد
همه‌را‌به‌انتخاب‌رای‌مردم‌بگذاریت‌ودیگران‌را‌به‌بی‌بصیرت‌وخباثت‌متهم‌نکنید زیرا‌قلم‌توتم‌‌توست‌وان‌را‌به‌کلمات‌ناصحیح‌اغشته‌نکنید
پارازیت!!!
Iran, Islamic Republic of
به دور از هرچیزی، به عنوان یک روزنامه نگار، نوشتن شما مشکل داره! اصلا روان نمی نویسین و به زور نوشتتونو میشه خوند
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد شما خیلی بچه گانه هست
فرخیانی کاندید این حزب و پیروز انتخابات هست
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرخیانی بزرگ .
برادر عزیز کدومشون مثل دکتر فرخیانی هست .دکتر فرخیانی دکترای حقوق از دانشگاه شهید بهشتی و یکی از حقوقدانان استان میباشد .
هم تو سیاست هم توپایگاه اجتماعی ار همه لحاظ بهتره .
و انشالا هم پیروز هست
Iran, Islamic Republic of
از شهید بهشتی؟؟!!
نخیر
آریا
Iran, Islamic Republic of
شما نوشتین کپی پیست کردن از منابع و ماخذ سال های گذشته ی روزنامه نگارانی که در نقاط دیگر کشور هستند و شما به اسم خودتان میکنید و با اسم خودتان مینگارید آقای حجتی هدایت خواه همچین آش دهن سوزی هم نبوده و نیست شما یا سواد ندارید یا در اجتماع زندگی نکردید که همچین از بقیه مینگارید که انگار کسان دیگر زاده نشده اند از مادر
اما دوستی که نگارندگی تقلید گونه تان اصن به دل نمینشیند و جسته و گریخته حرف میزنید که البته همانطور که گفتم چون سخن از خودتان نیست پس بار معنایی کلمات را هرگز ندانسته و نخواهید دانست نتیجه ی کپی کردن هم همین هست ان هم از چند منبع
آنجایی که هم گفتی مولفه های کاندیدا دقیقا می گفتی چه مولفه ای با معلم های دینی و عربی و پزشک و آدم های لشکری نمیتوان قانون نگاشت و در راس امور بود که اگر میشد وضعیت اکنون این کشور بسیار بهتر از اکنون بود منتخب این جریان آقای فرخیانی در ضمن متولد بویراحمد و رشد یافته ی همین عشایر غیور میباشند و منتسب به بزرگترین ایل این استان یعنی ایل بویراحمد و دارای بزرگترین طایفه هر چند بنده اعتقادی به این تقسیم بندی نداشته و ندارم و این ها را در اکمل کردن تنها یک پاراگراف از حرف هایت نوشتم
هر چند به حق قلم راندن و صداقت داشتن در بیانات شما نیست
امیدوارم مثل حرف های قبلی ام سانسور نشود و کبنا نیز صداقت به خرج بدهد و همه رو به سمع و نظر دوستان برساند
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرخیانی بزرگ .
برادر عزیز کدومشون مثل دکتر فرخیانی هست .دکتر فرخیانی دکترای حقوق از دانشگاه شهید بهشتی و یکی از حقوقدانان استان میباشد .
هم تو سیاست هم توپایگاه اجتماعی ار همه لحاظ بهتره .
و انشالا هم پیروز هست
Iran, Islamic Republic of
سرشکن شدن نفرات این جریان به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم باز میگردد گشنه نگهداشتن مردم چیزی جز روی گردانی از جریانات انقلابی و به سمت جریان فاسد رفتن نیست انتخاب های نابجا و امدن افرادی که هیچ کس رو جز اغراض و امیال شخصی نمیبینند چیز دیگری ندارد
هر چند انتخاب جدید این جریان فریادهای در نطفه خاموش این دیار را همچون دنای سرافراز بر قلب گیتی خواهد نشاند
اگر امیال و نفس های باطل و جملات ناموزون و سفسطه وار دوستان بگذارد
ننگ باد کسانی را که هیچ چیز از عدالت و انسانیت نمیبینند و سر در برف فرو کرده اند و برای اسم و رسم به خودشان اجازه میدهند هر حرفی رو بر زبان برانند
.
وسلام
United Arab Emirates
درود بر پدر و مادرت و شیر مادرت حلالت باشد که فرمودی: بعضی ها ...پز روشنفکریشان ....مردم را به روز سیاه کشاند..... بعضی ها بدون توجه به گذشتشون ادعای روشنفکری می کنند و خودشان را به جلو میندازن ، بهتون نمیاد ....
فرزند شهيد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حجتي كه آزادگي و واقعگرايي توام با شجاعت خصيصه بارزشان است.
همه به وضوح مي دانند كه انتخاب آقاي فرخياني ايجابي نبود بلكه سلبي و براي اختلاف افكني و ايجاد فتنه ميباشد . نتيجه هم از قبل معلوم است.
معيار و شاخص اصلح بودن اين نامزد احتمالي چه بوده كه تا حالا حتي يك كلمه از ان سخني به ميان نيامده !!!؟؟؟
آيا اين آقايان خودخوانده " شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب " فكر نمي كننند مردم آگاهي و شعور دارند ؟
اصلن نسبت اين شورا با انقلاب و دغدغه ها و ارزشهاي ناب انقلابي چيه ؟
حقيقتا اين آقايان فكر مي كننند پايگاه اجتماعي و سبد راي شان بين مردم چقدره ؟

جز موج سواراني كه تا الان از احساسات ناب مردم ستم كشيده و محروم منطقه استفادهاي فراوان برده و خود و خانوادهايشان در ناز و نعمت فراوان روزگار مي گذرانند ؟
چرا افراد صادق و ازمون پس دادهايي چون دكتر شيرعلي خرامين و حاج دهراب پور و مهدي روشنفكر و ... اينقدر برايشان غيره قابل تحمل شده و پروژه عبور از انان را مدام ديكته مي كنند ؟
مردم سره را از ناسره تشخيص مي دهند و وعده خداوند براي مجاهدان و مخلصان حقيقي ، نصرت و پيروزي است .
به حال خود افسوس مي خورم و متاسفم كه اين همه سال با اين جماعت همراهي و همكاري داشتم و عوام فريبي ها و شعارهايشان را باور مي كردم .
حقا كه اين ره كه مي روند به تركستان است .
فرهنگي بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
اعضاي به اصلاح خودشون شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بويراحمد و دنا از سفره ي انقلاب و اصولگرايي بار خود رو بستند البته مردم هم خوب اونا رو شناختند .
اين آخرين نفس هاي حيات سياسي شونه .
Iran, Islamic Republic of
با وجود افرادی مثل شما مردم باوراشون به انقلاب از بین نمی ره
امیدوارم اقای هدایتخواه هم به نظر شما برسن.وخودخواهی رو کنار بزارن
فرخ
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر حجتي الحق والانصاف حق مطلب را به كمال وزيبايي ادا كردي
Iran, Islamic Republic of
روزنامه نگار؟؟؟!!!!!
ادب هم خوب چیزیه برای یک بقولا روزنامه نگار!!!!
مرد مسلمان اینطور توهین نمیکنه!!
برو استغفار کن.
اقای فرخیانی هم یه ایده هست،قرار نیست اینطور توهین کنی!!!
اقای کمایی لطفا کلمات رو حذف نکن تا این خودشو بشناسه،اگه درکشو داشته باشه!!!!
جوان ولایی
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی برادر سایتت رو با این گونه حرفهای بدنام نکن برادر!!
ما برای جامعه فرهنگی اینگونه کلمات بی مایه بدآموزی داره!
این بنده خدا رو هم سفارش کن به خویشتن داری و رعایت حرمت اشخاص و البته حرمت قلم!
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا!!
. درست بتونه حرف بزنه؟!
خدا شفا بده انشاالله
منتقد رسانه کلاکرو
Iran, Islamic Republic of
بوووووووووووی کو مه نیتری درست گپ بزنی؟
Iran, Islamic Republic of
این اقای شیر مادرت حلالت رو یکی نیست بهش بگه تو چه سر در میاری از سیاست که به هر ا نمره میدی!
شیر مادرت حلالت!!!!!
هزارجا این جمله رو میگه
Iran, Islamic Republic of
... محروم ماند از لطف حق...
Iran, Islamic Republic of
نوروز کلامات کلیدی رو حذف نکن برادر.هههه
منطق
Iran, Islamic Republic of
فکر نمی کنید یکی دو نفر با قلم حجتی خیلی سوخته شده که به نام های مختلف مرتب کامنت نیذاره!؟
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
این نویسنده با ایما و اشاره صحبت کرده و کد داده است. مشروطی دانشگاه، بورسیه جویای نام... منظورش همونی نیست که به همه می پرید و پز استاد دانشگاهی هم می گیره!!
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
حتما آقا ... را منظورش هست که به همه می پره
بورسیه
Iran, Islamic Republic of
چه جالب و حرفه ای کد داده . کاشکی با حروف ش. گ ، م، یا ف، ک ، و ، ف، ا، م،ی، ل، و ، د، ش...بیشتر راهنمایی می کرد؟
آقا این مشروطی دانشگاه که بورسیه بوده و الان دور برداشته کیه؟
Iran, Islamic Republic of
بورسیه افراد بی سواد در چه دوره ای اتفاق افتاده؟؟؟
لطفا یا بازخوانی بفرمایید خواهید فهمید که مرادتان بیشتر اهل این گونه بودن و بقیه هم به تبعیت از ایشان ادامه دادن
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای حجتی اینقد دگماتیسم دگماتیسم کردی که بگی به فرخیانی رای ندیم؟؟ زورت اومده یه عده جوون اومدن دست به قلم شدن و از فرخیانی حمایت کردند؟؟حالا اینا شدن الف بچه؟؟؟ همه بد هستند فقط تو خوبی؟؟شما که داری یه عده رو میکوبی بنظرت خودت هیچ نفعی از این حریان نبردی؟؟؟ چیه فرخیانی اهل معامله نیست؟؟؟
مختارثقفی
Iran, Islamic Republic of
خداشما وامثال شما روحفظ کنه که بدون ذره ای تملق وچاپلوسی از کسی یا گروهی وزیبا تر ودلنشینتر از آن بدون ترس وخیلی صریح به حقترین وصادقانه ترین حرف هارو زدید.مصداق تمام نکاتی که شما فرمودید حضور نداشتن جمع کثیری از شاگردان حقیقی جناب هدایتخواه در جلسه بود.کاش وای کاش حال شما وامثال شما رو که با دغدغه ی مردم شب آرام وروز راحت ندارید سران به ظاهر اصولگراداشتند.و،ای کاش برای یکبار هم که شده در بویراحمد انتخابات براساس شناخت نامزدها داشته باشیم نه انتخاباتی فامیلی وطایفه ای.
Iran, Islamic Republic of
خوب متن رو بخون نظرت در مورد جمله اولت عوض میشه...
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
مختار ثقفی یا خود نویسنده متن کپی پیست
شیخوخیت
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل خودت میدونی چی نوشتی؟؟
ساکت
Iran, Islamic Republic of
اگر درد شما وما بسط و گسترش عدالت،توسعه،رفاه،عمران و....در سایه شایسته سالاری وتخصص هست بدانید از علت عقب ماندگی از این مقوله ها مجلس غیر تخصصی هست،کسانی که وارد مجلس میشوند باید دارای معلوماتی از علم حقوق باشند چرا که از آهم وظایف مجلس قانون گذاری و نظارت برحسن اجرا میباشد،متاسفانه شماهم به عنوان یک روزنامه نگار که باید چشم بینا،گوش شنوا و زبان گویا باشید چشم بر حقیقت بسته اید و از روی غرض قلم فرسایی کرده اید
سعید
Romania
ن والقلم و ما یسطرون
بازرس
Iran, Islamic Republic of
معمولا آقای حجتی از کلمات و جملات قلمبه سلمبه! زیاد استفاده می کنند ،در صورتی که میشه مفهوم رو با جملاتی ساده تر و رساتر به مخاطب رساند، نمی دونم اصرارشون بر استفاده از این نوع ادبیات چیست؟
ع۷
Russian Federation
آقای حجتی قلم فرسایی کرده اند. چرا هدایتخواه باید کاریزماتیک باشند جنابعالی نباید نظرتون را تحمیل کنی
یازهرا
Iran, Islamic Republic of
اخ‌وبخت‌عسکر‌وفتنه‌۸۸‌که‌تموم‌نشدنی‌است،
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
باسلام و بسیار زیبا/

یا مهدی تا مهدی
Iran, Islamic Republic of
توی گچساران هم اوضاع همینه.. با این حساب باز هم تاجگردون و زارع برنده انتخابات خواهند بود.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خارج از حب و بغض سیاسی واقعیت موجود به رشته تحریر دراومده ای کاش در کامنتها انصاف را رعایت کنیم و وجدان را قاضی قرار دهیم مشخص هست کامنتایی که در مخالفت با این قلم نوشته شده از افراد خاصی است که مطامع آنها به خطر افتاده.ای کاش انحصار طلبان انگشت شمار کمی به خود آیند
Iran, Islamic Republic of
حجتی یعنی میخوای بگی خیلی حالیته. فیض و کمال کنی دگماتیسم دگماتیسم نکن نمیدونم این کلماتو از کجا اوردی جنابعالی نه بفکر اصولگرایانی نه بفکر منفعت و مصلحت مردم نه اینکه شایسته سالاری مطمئنا دلت جای دیگه پره. پس داعیه مردم سالاری و اصولگرایی رو نداشته باش و بگو چون فرخیانی اهل زد و بند نیست و مثل بقیه کاندیداها نیست از این ناراحتی
Havva
Germany
ﭼﺮﺍ ﺁﺩﻡ ﻣﺘﻌﺼﺐ مىﺗﺮﺳﺪ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺗﺶ ﺷﮏ ﮐﻨﺪ ﻭ راهش ﺭﺍ ﺍﺻﻼﺡ ﮐﻨﺪ؟
ﺑﺮﺗﺮﺍﻧﺪ ﺭﺍﺳﻞ:
ﭼﻮﻥ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﻓﮑﺮ مىﮐﻨﺪ،ﭼﻪ ﺟﻮﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻢ ﺑﻪ ﺗﺎﻭﻟﻬﺎﯼ ﮐﻒ ﭘﺎﯾﻢ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻡ اشتباه است...
حکایت شماست و تفکرات قبیله ایتون!!
به جای عصر تکنولوژی و شایسته سالاری هنوز به سده های قبل تعلق دارید
م
Iran, Islamic Republic of
عجب که افاضه فیض را مورد هجمه قرار داده ولی خود با کلماتی پر طمطراق چون کنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1