تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۱۰۹۹۸
یادداشت|

مسئولان کهگیلویه با همین تفکرات شهرستان را به عقب راندند، به جای خدمت حاشیه درست کردند / زارعی دعوت مردم را رد نکرد

۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
عکس تزئینی می باشد
عکس تزئینی می باشد
کبنا ؛متن ارسالی: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مجلس از روزی که رأی مردم را در یک حوزه انتخابیه می‌گیرند، نماینده همه مردم کشور محسوب می‌شوند و هیچ مرز جغرافیایی در درون کشور نمی‌تواند انها را محدود کند.
از سوی دیگر، تفکر مذموم و مسموم سردسیری و گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر نقطه دیگری از ایران عزیز، ضرورت حذف مرزهای فیزیکی را در ذهن و فکر ما برجسته و مؤثر می‌کند.
ماجرا از جایی آغاز شد که تعداد زیادی از اهالی آجم از ایل طیبی در مسیر سفر غلام‌محمد زارعی به بخش مارگون بویراحمد از او خواستند تا حالا که به منطقه آمده است از روستا و اراضی کشاورزی آنان هم بازدید کند.
بعضی از روستای آجم دقیقاً روی مرز دو شهرستان بویراحمد و شهرستان کهگیلویه است که از هر دو شهرستان به نوعی خدمات می‌گیرد.
 تنها در یک مثال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در سیل‌های گذشته تمام مسیرهای ارتباطی مسدود شده منطقه آجم توسط راهداری مارگون بازگشایی شدند، چرا آقایان آن زمان واکنشی نشان ندادند؟
 مگر جمهوری اسلامی مرز دارد و مگر خدمت به مردم مرزنشین بین دو شهرستان این همه حساسیت‌های کاذب را دارد؟
اما از همه مهم‌تر در دوماه قبل یکی از فرزندان ایل طیبی در روستای آجم بر اثر پرتاب سخره سنگ چند ساعتی در زیر سنگ گرفتار بود و ادارات و نهادهای امنیتی مارگون در کمترین زمان خودشان را رساندند اگر چه متاسفانه این فرد، جان باختند چرا آن زمان کسی واکنش نشان نداد؟
روستای آجم، هم‌مرز بخش مارگون در بویراحمد است و زارعی درخواست مردم را رد نکرد و به منطقه آنان رفت؛ او همان‌جا نیز با مسئولان استانی جهاد کشاورزی تماس گرفت و خواستار تکمیل و اجرای کامل طرح تأمین آب اراضی کشاورزی آنان شد.
این کار خوب زارعی در حالی بود که برخی مسئولان شهرستان کهگیلویه که با همین تفکرات سال‌ها این شهرستان را به عقب راندند، اکنون به جای استفاده از فرصت حضور یک نماینده مردم در یک منطقه محروم، وارد بازی رسانه‌ای شدند و به جای خدمت، حاشیه درست کردند.
آن‌ها، بحث جدایی آجم از شهرستان کهگیلویه را مطرح کردند در حالی که در سفر زارعی به جز مطالبات مردم و اصرار آنها به بازدید کوتاه این نماینده مجلس از اراضی کشاورزی و وضعیت منطقه، چنین بحثی نه مطرح شد و نه هم انگیزه این سفر بوده است.
بعضی از روستاهای آجم خالی از سکنه است و تنها با تکمیل طرح تأمین آب جهاد کشاورزی می‌شود خانواده‌ها را برگرداند اما جالب اینجاست مسئولان شهرستان کهگیلویه که باید اکنون پاسخگوی این باشند که آجم چرا خالی از سکنه و محروم از هر خدمتی شده است، یک کار خوب را به حاشیه می‌برند تا کسی از خود آن‌ها سؤال نکند.
 این استان از سردسیر و گرمسیر گفتن‌ها ضربه خورده است و اتفاقاً باید زارعی به دیشموک برود و حرف مردم آنجا را هم بشنود چرا که تصمیمات و مصوبات مجلس که جزیره‌ای و محدود به یک روستا و شهرستان و استان که نیست بلکه برایند رأی و نظر نمایندگان یک تصمیم و یک قانون را تصویب می‌کند.
 چگونه است که وقتی سایر نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه دیگر می‌روند، این حواشی نیست اما سفر زارعی به نقطه مرزی شهرستان بویراحمد، اینگونه حاشیه‌ساز و مهم می‌شود؟
--------------------
کرم اطمینان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United States
درود برحاج زارعى مسؤلى دلسوز وپرتلاش
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اگر زارعی می توانست کاری کند برای شهر خودکار می کردو.....
Iran, Islamic Republic of
گر اگر طبیب بودی
سر خود دوا نمودی
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی که همیشه در عرصه خدمت به مردم پیش قدم است
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
چه گلی به سر بویراحمد زدی که حالا میخواهی به سر دیشموک بزنی فکر کنم مراسم فاتحه خونی بوده تشریف بردی دیشموک
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1