کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفتاری بر حواشی ماندن و یا رفتن «علی محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

احمدی بماند ...

17 ارديبهشت 1398 ساعت 10:01

بین ماندن و رفتن احمدی اگر بخواهیم یکی را انتخاب کنیم همان تاکید بر ماندن احمدی است که بهتران است که احمدی بماند و به کارش ادامه دهد و اتفاقاً با شدت و کار بیشتر مسیری که شروع شده است به پیش برده شود و حداقل جلوی آشفتگی بیشتر این وضع آشفته گرفته شود و انرژی و توانی که این گونه صرف خیالپردازی ها می‌شود در یک مسیر صحیح‌تر قرار گیرد.


این روزها فضای سیاسی و رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد حول استعفای «علی محمد احمدی» و حضور در انتخابات حوزه انتخابیه مهران و دهلران می‌چرخد. گویا همه چیز رها شده است و همه دنبال پیدا کردن یک گزینه برای جایگزینی استاندار هستند.
ماندن و یا استعفای یک مدیر بیش از هر چیزی به تصمیم و اراده آن مدیر وابسته است. هر چند مدیر ابتدایا نست به مردم و خدمت به مردم تعهد قبلی دارد و باید همه تلاش خود را در این راه به خرج دهد اما اگر روزی یک مدیر به این احساس رسید که نمی‌تواند و یا مانعی برای ادامه دادن دارد باید سریع تصمیم بگیرد.
کمتر از دو سال است که «علی محمد احمدی» نماینده سابق مردم حوزه انتخابیه مهران و دهلران به عنوان استاندار در استان حضور دارد. یک دوره سخت برای کشور و استان چه از لحاظ سیاسی و اقتصادی و چه از لحاظ بروز اتفاقات طبیعی و اجتماعی زیادی  که در این مدت در استان و کشور رخ داده است.
سال پیش رو به نظر سال سخت‌تر و دشوارتری می‌رسد مشکلات اقتصادی نه تنها وجود دارد که تشدید فشارهای آمریکا و محدودیت‌ها در فروش نفت ممکن است شرایط را پیچیده‌تر نماید. برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آخرین ماه سال 98 نیز یک نقطه عطف دیگر برای این سال خواهد بود و باید از هم اینک برای برگزاری مناسب این رویداد برنامه ریزی خاص آنرا داشت.
با چنین وضعی هر گونه تغیر و تحول در سطوح مدیریتی کلان استان می‌تواند با خود آسیب‌هایی به همراه داشته باشد. مضافاً که تن نحیف استان تحمل آغاز یک شروع دیگر را ندارد و تا یک نیروی جدید بخواهد شروع و کار کند زمان به پایان رسیده است و باز استان می‌ماند و انبوهی از مشکلات.
در چنین وضعی شاید بهترین گزینه ماندن «احمدی» و ادامه دادن مسیری است که ممکن است بعضی‌ها به قسمت‌هایی از آن ایراد و انتقاد داشته باشند اما حداقل به یک هماهنگی کاری و اجرایی نسبی در میان مجموعه مدیریتی و اداری استان رسیده است و دست زدن به این هماهنگی یعنی بر باد رفتن برنامه‌های زیادی که برای رسیدن به این سطح زحمات بسیاری کشیده شده است.
نظم در جلسات و پاسخگویی دو ویژگی مهمی است که در دوره مدیریت احمدی بر آن تاکید شد و امروز می‌توان ادعا کرد که بخش‌هایی از این دو ویژگی در ساختار اداری استان قابل مشاهده است. قطع دست کسانی که از بیرون برای مدیریت استان تصمیم گیری می‌کردند اتفاق بزرگ دیگری بود که در این دوره برای پیاده شدن آن تلاش‌های خوبی انجام گرفت. هر چند کسانی هستند که هنوز بر این مسئله انتقاد دارند و بر این باورند که تصمیمات کماکان توسط نمایندگان اتخاذ می‌شود ولی نگاهی به انتصابات و نیروهایی که به کار گرفته شده است بیانگر آن است که این نیروها اولاً نیروهای وابسته و حامی دولت هستند و در ثانی نیروهای با تجربه در همان سازمان که مورد تأیید ستادهای مرکزی خود در تهران نیز هستند می‌باشد.
بخشی از بی نظمی اشاره شده در بالا را در همین چند روز اخیر به وضح می‌توان مشاهده کرد. رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد روزی و شاید هم کمتر از روز یک چهره جدید را برجسته می‌کنند و از آن به عنوان گزینه استانداری نام می‌برند. گزینه‌هایی که بعضاً روح خودشان نیز از چنین اتفاقی خبر ندارد و دیگران در پشت تبلت و گوشی‌های خود چنین تصمیم انتزاعی را برای آن‌ها می‌گیرند.
 بین ماندن و رفتن احمدی اگر بخواهیم یکی را انتخاب کنیم همان تاکید بر ماندن احمدی است که بهتران است که احمدی بماند و به کارش ادامه دهد و اتفاقاً با شدت و کار بیشتر مسیری که شروع شده است به پیش برده شود و حداقل جلوی آشفتگی بیشتر این وضع آشفته گرفته شود و انرژی و توانی که این گونه صرف خیالپردازی ها می‌شود در یک مسیر صحیح‌تر قرار گیرد.
----------------------------------
مهدی صیادی


کد مطلب: 409431

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/409431/احمدی-بماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1