تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۰۸۹۵۸
یادداشت سیاسی |

جوابیه‌ی به یادداشت «قوام بویراحمد می‌آید»

۲۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جوابیه‌ی به یادداشت «قوام بویراحمد می‌آید»
کبنا ؛امروز متنی افسانه گون و شاهنامه وار، مملو از هیجان و تمجید و آکنده از پارادوکس تفسیری با عنوان «قوام بویراحمد می‌آید» [اینجا کلیک کنید] را چند روز پس از انتشار خواندم و در یک تعریف کلی آن را مجتمع کلمات به هم بار شده و فارغ از ضمیمه کاربردی، مستند و ضمانت اجرایی دریافتم.
به دلیل عدم هر گونه شناخت از نامزد نامبرده، به حکم عقل و رعایت اخلاق از قضاوت ایشان اجتناب می‌شود و فی نفسه ایشان و نویسنده آن متن را انسانهایی سلیم و محترم می‌دانم، اما با اعتقاد به اینکه دفاع بد از کسی، بدترین نوع تخریب آن است، به استناد همین اولین بیانیه و انشایی که در معرفی و اعلام کاندیداتوری آقای فروزان منتشر شده است، آینده خوبی را در این عرصه برای ایشان پیش بینی نمی‌کنم و حتی پیشروی با این فرمان را متضمن سقوط ایشان در قعر جدول انتخابات آینده می دانم.
اما علیرغم میل باطنی و صرفاً از آن جهت که این مرقوم شبه حماسی را اولاً سطحی و ساده شمردن افکار و قدرت تحلیل فهیم مردان و اصیل زنان بویراحمد می دانم، و ثانیاً توهین یا خدشه‌ای ولو نامحسوس به گذشته و حال این مرز و بوم دیده‌ام، لازم بود مواردی را خطاب به نگارنده محترم آن مطلب معروض بدارم، بلکه حرمت قلم و بلندای "ن والقلم" را با ندای درون خود بشنوند، چرا که امروز زمین و زمان در هر گامی از صعود و سقوط، مرهون اندیشه و قلم است.
محضر نگارنده محترم عرض شود، از نظر بنده شاید تنها تعبیری که در سراسر متن شما مورد تأیید است، همان اصطلاح "شرح شتابزده" باشد که خود در همان خط اول به آن اعتراف کرده‌اید؛ شما در همان ابتدای مرقومه از شناخت ناتمام خود از قوام السلطنه (به تعبیر خودتان) گفته‌اید و بلافاصله تمامی جوانب طبیعی و حتی ماوراءطبیعه نامزد مورد حمایت را در حد فوق شناخت ستوده‌اید و آنقدر غرق تمجید و تعریف شده‌اید که خواننده را به خفگی خواندن می‌کشانید.
و اما بویراحمد را سوخته از داغ توصیف کرده‌اید و ناجی آن را نه افراد موفق و کاریزماتیک، که الزاماً شخص آقای فروزان یا همان «مردی که در غبار می‌آید» دانسته‌اید و در چند خط بعد، نیروی کاریزماتیک ایشان را به رخ می‌کشید!؛ و واقعاً جالب است بدانم چه فضایی بر تخیل شما حاکم بوده است که اینچنین ذوب در غبار شده‌اید و حتی ایشان را قوام و ستون "همه ما!" نامیده‌اید و من بیم آن داشتم که در ادامه متن خود قصد دارید ایشان را العیاذبالله حضرت حجت (عج) یا حداقل قائم مقام ایشان معرفی کنید.
شما عنوان و مفهوم برده داری نوین را در نوشته خود به کار گرفته‌اید، و بسیار مشتاقم بدانم اساساً اصل برده داری و انوع سنتی و نوین آن در مخیله شما چه تعریفی دارد؟، و مشخصاً مصادیق آن را در جامعه امروز و خصوصاً حوزه بویراحمد و دنا بیان بفرمایید، و متعاقباً راهکار شما و مرد پاشنه ورکشیده‌تان را برای آزاد سازی بردگان مورد ادعای خود تشریح نمایید.
البته لازم است یادآور شوم بویراحمدی هرگز نه برده بوده است و نه برده دار؛ بلکه به توصیف مرحوم بهمن بیگی همانهایی هستند که "آنقدر پای در درکاب فشردند و انگشت به ماشه بردند، تا از دهستانی استانی ساختند"؛ پس امروز وعده نان و آب و آبادی به آنها ندهید و پینه دستانشان را دستاویز تلقین فریادی از جنس فراموش شدگان نفرمایید.
شما تمام حرارت درونتان را بسیج کرده و مفهوم خدمت و منت را به باد انتقاد گرفته‌اید و ای کاش به جای استخدام این همه کلمات و اصطلاحات غیر ضرور، به شمه‌ای از تفکرات بنیادی و زیربنایی نامزد مورد حمایت خود پیرامون خدمت اشاره می‌کردید، و صراحتاً می‌گفتید اگر شاهین بخت بر شانه جناب قوام السلطنه شما آرام گرفت و اقبال سعد نصیب ایشان گشت، دقیقاً چه راهی را می‌روند که تاکنون کسی نرفته است و خدمت مورد تصدیق حضرتعالی و آن مرد از جنس آب و آیینه را اجمالاً فهرست می‌فرمودید.
ای کاش می‌فرمودید سیاستمدارانی که دماگوژی (عوام فریبی) مورد اشاره شما را دستاویز منافع خود کرده و می‌کنند، دقیقاً از چه شعارها و عناوین و مدعیات و وعده‌هایی خارج از آنچه شما در متن خود فریاد زده‌اید و ادعا کرده‌اید، در تریبون‌ها و متون خود استفاده کرده‌اند که از دید مردم پنهان مانده و اکنون شما و کاندیدایتان در صدد افشا و سلب اعتبار آنها هستید؟
نامزد مورد ارادت خود را مجموعه چندین هنر نامیده‌اید و بر مردم داری و مردم باوری ایشان تاکید کرده‌اید و ما هم اگر تأیید نکنیم، تکذیب هم نمی‌کنیم اما ناگهان فکر کردم مردم داری و مردم باوری مورد اشاره شما قطع به یقین در قالب همان خصایص و روحیاتی می‌گنجد که با نقد و حتی تقبیح آنها، نماینده فعلی بویراحمد که قطعاً در این بعد مورد اشاره، از نامزد شما قوی‌تر بوده و خواهد بود را تخریب کرده‌اید؛ و البته متوجه هستم که چنین تفسیر به رأی‌ها و پیچاندن مفاهیم، اقتضای سیاست است اما بعید می دانم مردم عاقل ما از از پیچ و خم چنین ترفندهایی غافل باشند.
مخلص کلام اینکه آنچه خواندم هرگز تجسم ذهنی و قابل درکی از یک نماینده ایده آل در من ایجاد نکرد و در تمام این متن به جای آنکه از برنامه‌های ملموس و عملیاتی بخوانم، صرفاً با تعاریفی اغراق آمیز، عناوین و ذوق زدگی‌هایی چون شاهین بخت و پاشنه ورکشیده و دالانهای پر پیچ و خم و تدبیر و کیاست و فراست و بازار مکاره و پتیاره و خسته از درد وسریر قدرت و..... مواجه بودم؛ و طبیعتاً از یک دانش آموخته سیاسی! انتظار می‌رفت برای دفاع و توجیه شخصیت مورد علاقه خود، کمی سیاست ملیح بکار می‌گرفت و با احترام به فهم خواننده، مستند به شواهد و قرائن عینی و مجسم عرض ارادت می‌کرد، نه اینچنین ادبیات قربان صدقه و تصدیق و تملق اختیار می‌کرد، که مخاطب چنین ادبیات و اشعاری فقط عوام کالانعام هستند و به برکت ارتباطات و اطلاعات و آگاهی متعاقب، درصد این طبقه مدتهاست رو به افول گذاشته است.
مجدداً تاکید می‌شود این حقیر هیچ گونه شناخت، قضاوت و عداوتی نسبت به شما و آقای فروزان نداشته و ضمن احترام وافر به شخصیت حقیقی هر دو، مطالبی که عنوان صرفاً نقد نوشته و نوع بیان شما بوده است ولا غیر.
والله المستعان

---------------------------------
سعید کرمی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سور
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی یه آدم بیکاری نشهسه یه متنی نوشته. یکی از وو بی کارتر رهته چاپش کرده. یکی و همشو بیکار تر جوابیه سیش دایه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مشخص است جناب سعید کرمی اردوگاه شما احساس خطر کرده که اینچنین برآشفته شده اید.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
اقای فروزان شخصیتی است که می تواند وضعیت موجود را تغیر دهد وقطعا از استقبال خوبی برخوردار است..
اهل مطالعه
Iran, Islamic Republic of
جناب کرمی باور بفرماید من در بویراحمد رای نخواهم داد ولی مطلب قوام بویراحمد بسیار زیبا واثرگذار بود.من مطلبی قوی تر از قلم فردین فتوحی مطالعه نکردم....
منتقد
Iran, Islamic Republic of
آقای کرمی لطفا خودت مطالعه کن ببین چی نوشته ای بابا ادعای نظریه پرداز ها را در نیار
سلام
Iran, Islamic Republic of
رای ما جوانان و دانشجویان به فروزان هست چون حقوقدان هست و مجلس به حقوقدان نیاز دارد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اردوگاه نماینده بویراحمد از آمدن فروزان آشفته شده است.......
رضایی
Iran, Islamic Republic of
اقای کرمی کاش اهل منطق بودید .معلوم نیست چه نوشتید
ابو طالب
Iran, Islamic Republic of
آقای کرمی من مقاله قوام بویراحمد را مطالعه کردم فقط می گویم لذت بردم ولی شما داری به مخاطبین توهین می کنید با مطلب نوشتنت
مریم خانم
Iran, Islamic Republic of
آقای کرمی باید نظریه پرداز باشی تا مقاله فردین فتوحی را درک کنید شما به مطالب عامیانه شامل .علاقه دارید
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
فقط می گویم از حضور قوام فروزان استقبال میکنم
اردشیر
Iran, Islamic Republic of
آقای کرمی(مستعار )من مطلب را به دقت مطالعه کردم آنقدر زیبا بود که دوبار مطالعه کردم ویکی از بهترین قلم های بود که این مدت درفضای مجازی منتشر شد .من معتقدم باید افراد صاحب نظر در این مورد نظربه دهند نه امثال شما که از شیوه قلم زدنتان مشخص است .با دنیای امروز بیگانه هستید در مورد پارادوکس که فرمودین مطالعه بفرمایند نویسنده محترم فرموده اند که با انتخاب ایشان توسط مردم تبدیل به چهره کاریزماتیک تبدیل خواهد شد
تهران
Romania
کرمی هیچ شناختی نسبت به جامعه نداره و از روی تعصب داری .. برای شخص خاص نقد کرده
دنا
Iran, Islamic Republic of
اولا جناب قوام باید دو دور بیاد بین مردم تا تازه مردم بتوانند ایشان را در حد ده سال پیش آقای بهرامی فقط بشناسند... ایشان از راه دور آمده نه مردم اورا دیده اند و نه کسی وی را میشناسد و حتی او با حداقل مردم و طوایف و روستاها و ایلات بویراحمد هم حداقل آشنایی را ندارند وچند ده سال است که دور از مردم ایل و دیار خود بوده و حداکثر سالی مثلا یکی دوبار آنهم بواسطه مناسبت خاصی شاید به گوشه ای ازبویراحمد آنهم از نوع بویراحمد بالاش و اختصاصی تر اگر بگویم در حد و حدود طایفه بابکانی آمده باشند و سریع هم به علت داشتن عجله از همان راه میانبر برگشته باشند !! و در واقع میتوان از دوری و دوستی جناب فروزان اینطور اثبات و استنباط کرد که قطعا بالای ۹۰٪ کسانی که انتطار میرود به وی رای دهند حتما و یقینا اورا نه تنها نمیشناسند بلکه احتمال دیدن حتی یکبار وی در حافظه تاریخی شان قطعا هم محال است و هم غیرممکن . ...
نمیدونم این بنده خدا مردم را چه فرض کرده یا هیبت و کمالات خویش را از کدام قیاس و سنجه سنجیده که حدس زده و حتی شک کرده که مردم ما آنقدر سطحی نگر و .... هستند که ندیده و نشناخته آرا و نظر انتخاباتی خودرا بدون تعصب و باور به پا و قدوم مبارک ایشان همینطور قربانی و کنند و بذل و بخشش نمایند ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
در جوابیه دنا عرض کنم خدمتون که حاج فروزان علیرغم اینکه تهران بوده ولی دارای ارتباط قوی با بزرگان منطقه سیاسیون بوده و هست و کمتر کسی به ایشان مراجعه کرده که مشکل آنها با جدیت و دلسوزانه پیگیری نشده باشه ضمن اینکه انتخابات مقوله ای جدا از شناخت ظاهریهست و اقایدکتر تاج گردون هم در منطقه گچساران و باشت حضور نداشته ولی مردم نفوذ و توان این چهره ها را در تهران و سطح ملی دیدند و انتخاب کرده اند ضمن اینکه آقای فروزان و بهرامی باهم هماهنگ هستن
Iran, Islamic Republic of
واله نه اقاي .گلي به سر مردم زد ونه فروزان اون اقا ميتونه كاري براي مردم بيچاره انجام بده وبعد از سيد باقر بويراحمد بدون نماينده بوده وهر روز .
Iran, Islamic Republic of
شما از این میسوزی که بیاد حاجی باید بساطشو جمع کنه ولی اگه حاجی رای نیاره اسفالت بی اسفالت .
کهکلو
Iran, Islamic Republic of
مردم نیاز به یک اصلاح طلب واقعی دارند بعد از موسوی جناب فروزان انتخاب خوبیست.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
این آقای کرمی تو خیلی از زمینه ها صابنظرن
شما مثل کاندیدتون تازه از راه رسیده هستید
هواداران کامنت گذار هم مثل نویسنده اون مطلب شتابزده هستن
دنا
Iran, Islamic Republic of
کرمی عزیز
Iran, Islamic Republic of
وجه مشخص مطالب آقای کرمی ادب وافر و تشخص در بیان است
وجه مشخص هواداران هم که کاملا مشخصه و نیازی به توضیح نداره

اصلا عددی در انتخابات نیست و باز هم مجبور به کناره گیری میشه
تازه اگر هم بیاد هزار تا رای بیشتر نداره
Iran, Islamic Republic of
جناب كرمي،قلم شيوا همراه با منطق و درك سياسي شما قابل ستايش و ستودنيست،آفرين بر شما،موفق باشيد برادر دلسوز👏🏻👏🏻👏🏻
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1