تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۰۸۸۹۱
یادداشت سیاسی | موسی خر‌م‌روز

آقای منطقیان؛ مأمور به تکلیف هستی نه نتیجه

موسی خر‌م‌روز
۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای منطقیان؛ مأمور به تکلیف هستی نه نتیجه
کبنا ؛متن ارسالی: بعد از انتشار گفت‌وگوی اختصاصی محمود منطقیان با خبرنگار کبنا[کلیک کنید]، یکی از مخاطبان این سایت خبری به اظهارات او واکنش نشان داد که از نظر خوانندگان صرفاً بر اساس رسالت خبری می‌گذرد.
موسی خرم‌روز در یادداشتی نوشت: «در نقد بخشی از سخنان جناب آقای منطقیان که فرمودند: به این خاطر از کاندیدای مجمع حمایت نکردم و سکوت کردم چون نتیجه کار بر من مشخص بود!!!
اگر بپذیریم که ایشان سکوت پیشه کردن (هر چند واقعیات خلاف مدعی است). بی شک عذر بدتر از گناه است؛ برادر! انسان مؤمن، تکلیف اندیش است نه نتیجه گرا؛ و گر نه هیچگاه کربلایی نداشتیم «همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه» (صحیفه نور جلد بیستم ص ۲۸۴) و نیک واضح است که امر انتخابات و اصولاً مسایلی که مربوط به سرنوشت و زندگی مردم است از جمله امور الهی است و در این موارد انسان ملزم به «تحقق تکلیف» است نه «تحقق نتیجه». احتمال شکست، تکلیف اندیشی را بی‎اعتبار نمی‌کند و پیروز واقعی کسی است که به تکلیف عمل کند و اگر نتیجه حاصل شود که فنعم المراد! زیرا انجام تکلیفی که خدای متعال برعهده انسان نهاده، خود به خود موفقیت و کامیابی است هر چند منتج به نتیجه نشود «حضرت امیر در جنگ با معاویه شکست خورد...امام حسین(ع) هم درجنگ با یزید شکست خورد اما حسب واقع پیروز شدند» (صحیفه نورجلدنهم ص ۴۱۰) بر اساس جایگاهی که خداوند درمیان مردم به جنابعالی وامثالکم هبه کرده مکلف وموظف هستی مصلحت اندیشی شخصی راکنارگذاشته ومنفعت عام را طالب باشی اگرچه جنابعالی باپیش بینی نتیجه ازنظراجماع اعراض کردی وراه خویش رفتی درحالیکه داعیه دار دموکراسی بوده وهستی!! این سکوتتان نوعی محاسبه گری شخصی درامورعمومی بودکه با خودرأیی خودتان رامأموربه نتیجه دانستی وآیا نتیجه‌ای بدترازاین که شد قابل تصور بود؟؟.
با نگاهی به خطبه‌های نهج البلاغه نشان می‌دهد که حضرت باهوشمندی و درایت در ماجرای دموکراسی فرمایشی سقیفه که حق مسلم و الهی ایشان نادیده انگاشته شد به اتخاذ راهبرد صبوری و اجتناب از وحدت شکنی روی آورد تا کیان اسلام از گزند مصون ماند؛ آیا مجمع اصلاح طلبان فرمایشی‌تر از سقیفه بود؟ یا جنابعالی ذی حق‌تر از سایرین؟
انگبین سکوتتان شرنگی تلخ بود برکام صلاح طلبی درکهگیلویه، تلخ‌تر ازهمه جام‌های شوکران سرکشیده درتاریخ!!
آیا آنچه نتیجه سکوتتان شد از آنچه که نخواستی بشود در کامتان شیرین‌تر آمده که هنوزهم ازکرده خود نادم نیستی؟؟! پس احترام به اجماع و مردم سالاری در کجای کارتان تبلور و تجلی یافته که هنوز هم مدعی آن هستی اما بر همگان ناپید است.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اینجانب بعنوان عضو کوچکی از اصلاح طلبان لنده هیچ گونه عذری از جناب منطقیان را نمی پذیریم و افرادی نخواهیم رفت وخواهشا نیروهای اصلاح طلب حق برنامه ریزی و جلسه ای در رابطه با آشتی کنان با طیف منطقان نداشته باشند
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
خرم روز خودت واقعا میدونی چی نوشتی
Iran, Islamic Republic of
سلام اگه خوب دقت کنی واضح است
۱_باتوجه به پایگاه ومسوولیتی که دارند سکوت جایزنبود
۲_ اول مجمع را پذیرفت بعد که خروجی بروفق مراد نبود امتناع کرد
۳_ توجیه پذیر نبود که چون نتیجه رامی دانست از همکاری و مشارکت واحترام به نظراجماع خودداری کندهرچنداگرهمکاری می کرد قطعا موفقیت دست یافتنی بود ولی خب ایشان جدا دوست نداشت این پیروزی را
۴_ درامورشخصی آینده نگری ومحاسبه خوب است اما درچنین مسایلی پذیرفته نیست که به صرف احتمال شکست از فعالیت اجتناب شود
۵_ایشان یک شخصیت تأثیرگذار اجتماعی بودند وقطعا باید نظرجمع را می پذیرفتندواحترام می گذاشتند هرچندخلاف نظرشخصی شأن بود
۶_هرچند که ایشان علی الظاهر سکوت کردن اما عملا فعالیت داشتند به نفع جناح رقیب
اتنحخه
Iran, Islamic Republic of
من اصلاح طلب نیستم
ولی خداوکیل موسی خرم روز یه بار دیگه در خلوت بخونش ببینه چی نوشته
ایا خودش میدونه چی نوشته
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1