کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |محمد فرهادی

پاسخی به سخنان فیاض بخش در مصاحبه با سایت کبنا

محمد فرهادی

15 بهمن 1397 ساعت 12:11

جناب فیاض بخش اگر موحد قصد شرکت در انتخابات کهگیلویه را داشت چرا ابتدا در حوزه انتخابیه‌ی ری، شمیرانات و تهران کاندیدا شد و بعد از رد صلاحیت اولیه مهندس هاشمی پور تغییر حوزه انتخابیه داد، لطفاً برای تنویر افکار عمومی پاسخ مستدل و منطقی دهید.


جناب آقای فیاض بخش در یک مصاحبه [کلیک کنید] پر از پارادوکس و البته با جهت گیری خاص سخنانی بر زبان رانده که به هیچ وجه با واقعیت‌های موجود سنخیتی نداشته و ندارد.
در جایی ایشان اشاره کرده که خروجی جلسه‌ی اصول گرایان برای انتخابات جناب موحد بوده، سوال من این است در این جلسه چه کسانی بودند، ایا هفت نفر حاضر در جلسه همان همراهان همیشگی موحد بوده‌اند که به نوعی مدیون او بوده‌اند یا ترکیبی از طیف‌های منتسب به اصول گرایان، در بین این هفت نفر آیا از اصول گرایان شناسنامه دار و مورد وثوق اکثریت اصول گرایان کسی حضور داشت؟ پاسخ واضح است جناب فیاض بخش، افراد حاضر در جلسه همگی از نزدیکان دیرینه‌ی جناب موحد و از یک قبیله و طایفه‌ی خاص بودند، از شما می‌پرسم از جریان‌های اصول گرا مانند موتلفه و سایر جریانات شناخته شده‌ی اصول گرا چه کسی حضور داشت؟ مسلماً هیچ کس.
سوال دوم: جناب فیاض بخش اگر موحد قصد شرکت در انتخابات کهگیلویه را داشت چرا ابتدا در حوزه انتخابیه‌ی ری، شمیرانات و تهران کاندیدا شد و بعد از رد صلاحیت اولیه مهندس هاشمی پور تغییر حوزه انتخابیه داد، لطفاً برای تنویر افکار عمومی پاسخ مستدل و منطقی دهید.
سوال سوم: شما در همین مصاحبه دم از شایسته سالاری و نخبه گرایی زده‌اید در صورتی که عملکرد شما در انتخابات‌های گذشته خلاف این گفته‌ی شما را اثبات می‌کند، اگر جنابعالی در گفته‌های خود صادق هستید چرا در انتخابات اسفند ۹۴ از جناب دکتر مصطفی تقوی که یک چهره‌ی علمی شناخته شده و از نخبگان سیاسی کشور می‌باشد حمایت نکردید، یا چرا از جناب هدایت خواه که یک چهره اکادمیک و از اصول گرایان شناسنامه دار و شناخته شده‌ی کشوری می‌باشند حمایت نکردید و در این بین به خاطر منافع فردی و قومی از جناب موحد که هیچ گونه سابقه دانشگاهی ندارند حمایت کردید!!!
جناب فیاض بخش شما چگونه دم از شایسته سالاری و نخبه گرایی می‌زنید در صورتی که در سخنرانیهای انتخاباتی خود در حوزه ثلاث بر طبل طایفه گرایی و ثلاث و بویراحمد کوبیدید، و عملاً نشان دادید که بحث طایفه گرایی برایتان اولویت و ارجحیت دارد و هیچ اعتقادی به اصلح گزینی و شایسته سالاری ندارید.
سوال چهارم: شما بحث نیروی توانمند و کارآمد را برای توسعه یادآور شدید، ما هم با این کلام شما موافقیم اما پیشنهاد می‌شود کاندید شما جناب آقای موحد و مهندس هاشمی پور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در یک مناظره رودرو در صدای و سیمای استان در حوزه مسائل زیرساختی و بحث‌های توسعه‌ای به گفتگو بنشینند آن وقت قضاوت را به مردم واگذار کنید تا عیار واقعی هر کسی مشخص گردد و توانمندی‌ها و تجربه هر کدام در بحث عمران و توسعه برای افکار عمومی محرز و مشخص گردد.
سوال پنجم: جناب فیاض بخش در میثاق نامه مورد نظر شما ذکر شده در صورتی که جناب موحد برای حوزه انتخابیه‌ی کهگیلویه بزرگ ثبت نام کند سایر دوستان حمایت کنند ولی جنابعالی مستحضرید که جناب موحد برای حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات کاندیدا شدند پس لطفاً حقایق را وارونه بیان نکنید و سابقه ایشان در بدعهدی و عهدشکنی در ادوار مختلف انتخابات و خیانت به رقبایی مانند شیخ دانش، حجه الاسلام کریمیان و دکتر مژدهی بر کسی پوشید نیست و مردم حافظه تاریخی خوبی دارند.
در پایان جناب فیاض بخش شما برای نیل به اهداف و منافع فردی دم از اصول گرایی می‌زنید و حمایت شما از جناب موحد نه به خاطر شایستگی ایشان بلکه به خاطر پیشبرد اهداف و مقاصد فردی خودتان می‌باشد و در گذشته هم الطاف کریمه آقای موحد به طور اکمل شامل حال شما و نزدیکانتان شده و این حمایت شما صرفاً جنبه بده و بستانی دارد نه دفاع از شایسته سالاری و نخبه گرایی.
در معرفی رفتار سیاسی جناب فیاض بخش همین بس که ایشان در مقطعی حامی حجه الاسلام بزرگواری، در مقطعی همراه دکتر لاهوتی، در دوره‌ای حامی موحد و این تغییر نگرش و تغییر موضع ایشان صرفاً در جهت مطالبات و منافع فردی خودش بوده و با توجه به مقتضیات زمان هر کجا که احساس کرده که می‌شود مسیر آن امتیازی کسب نماید به همان سو تغییر جهت داده و این خود محکمترین سند بر نوع نگاه منفعت طلبانه و عاری از شایسته سالاری و نخبه گرایی او می‌باشد و عملاً حرفهای او در مصاحبه با سایت کبنا [کلیک کنید] برای کسانی که گذشته او را رصد کرده و می‌دانند بیشتر شبیه یک شوی تبلیغاتی و فاقد هرگونه اعتبار است.
اما در آخر جناب فیاض بخش شما بعد از همایشی که به همت نماینده محترم ولی فقیه و فرمانده سپاه استان در جهت همدلی بین نیروهای سیاسی و بزرگان استان جهت کمک به توسعه استان برگزار شد به این بحث تفرفه افکنانه دامن زدید که این خود نشان از سوء نیت شما در بحث وحدت و همدلی نخبگان، سیاسیون و بزرگان استان دارد.
محمد فرهادی ۱۵ بهمن ماه ۹۷
 


کد مطلب: 406947

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406947/پاسخی-سخنان-فیاض-بخش-مصاحبه-کبنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1