تاریخ انتشار
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۴۰۶۷۳۶
یادداشت سیاسی |

جلسه معارفه فرماندار گچساران و نو شدن زخم کهنه و بی درمان کهگیلویه

جواد فروغی فر
۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جلسه معارفه فرماندار گچساران و نو شدن زخم کهنه و بی درمان کهگیلویه
کبنا ؛متن ارسالی: چند روز پیش جلسه تودیع فرماندار سابق گچساران و معارفه فرماندار جدید و مقایسه آن با شکل و نحوه تودیع و معارفه‌ی فرمانداران در کهگیلویه که تأیید و تصدیقی بود بر دغدغه‌های ناشنیدنی فرزندان و دلسوزان کهگیلویه بزرگ، تحلیل‌ها و اظهارنظرهای متعددی را در فضای اجتماعی و مجازی به همراه داشت. لذا در خصوص موضوع فوق چند نکته قابل تأمل است:
1-در اینکه جناب تاجگردون به نسبت دو همکار خود در استان بسیار سیّاس و با هوش و باتدبیر و تأثیرگذارتر هست شکی نیست و به همین دلیل فرماندار سابق را که یک گچسارانی بود با رایزنی و تدبیر خود به سمت معاونت استاندار و فرماندار ویژه بروجرد-که از شهرهای مهم استان لرستان و حتی کشور هست- ارتقاء داد و به جای آن نیز یک فرد بومی و گچسارانی بر مسند فرمانداری نشست. بنابراین تاجگردون با یک محاسبه دقیق و یک طراحی درست، موفق شد با یک تیر دو نشان را بزند در حالیکه فرماندار سابق کهگیلویه که یک فرد بومی بود عزل و به جای وی یک نفر از شهرستان دیگر و صرفاً به خاطر هم منطقه‌ای و هم صنفی با معاون سیاسی و امنیتی استاندار جایگزین وی شد و این اتفاق، عملاً باعث حذف یک کهگیلویه‌ای و سپردن بالاترین سمت اجرایی شهرستان به دست یک فرد غیر بومی شد که این نشان از ضعف مدیریتی و بی تدبیری محض نماینده کهگیلویه دارد که به نظر می‌رسد با قواعد بازی سیاسی بسیار ناآشنا و بیگانه هستند.
2-شیوه‌ی برگزاری دو جلسه و مقایسه‌ی آنها نشان می‌دهد که اولاً، جایگاه نماینده گچساران در بین مدیران استان و شخص استاندار تا چه حد است و ثانیاً، تاجگردون با نوع برگزاری چنین تودیع و معارفه‌ای در عمل شأن و جایگاه فرماندار گچساران را به استاندار و مدیران اجرایی استان نشان داد و از همان روز اول ضمن اعمال اقتدار و تزریق عزت و اعتماد به نفس به فرماندار گچساران، وی را در جایگاه ویژه‌ای قرار داد، در حالی که فرماندار کهگیلویه فاقد چنین شرایطی خواهد بود.
3-برگزاری دو جلسه مذکور، علاوه بر نشان دادن تدبیر دو نماینده، جایگاه آنان را در تصمیمات سیاسی و اجرایی استان نشان داد؛ یکی ناتوان حتی در حفظ نیروهای بومی و حذف یکی پس از دیگری آنها در استان و دیگری نشان دادن اقتدار حوزه‌ی انتخابیه و ارتقاء یکی پس از دیگری فرزندان گچساران و باشت و حتی عدم حضور نماینده کهگیلویه در جلسه معارفه فرماندار کهگیلویه که گویی خود نیز از انتصاب ایشان بی اطلاع بود درد را بیشتر می‌کند این در حالیست که طبیعتاً وی می‌بایست در آن جلسه حاضر می‌شد و توقعات و مطالبات موکلان خود را در یک جلسه علنی از فرماندار تحمیلی بیان می‌نمودند.
لذا باید به حال کهگیلویه‌ی بزرگ تأسف خورد که هر روز با پسرفت بیشتر و سریع در همه مسائل با صدای خرد شدن غرور و شکوه و عظمت سابق خود مظلومانه و خسته مردی از جنس تاجگردون را فریاد می زند.
-----------------------------
جواد فروغی فر
------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نه اینطور هم که شما میگید نیست تاجگردون خیلی از نیروهای خوب ونخبه بومی شهر رو گوشه نشین کردن وارتقا ندادن این هم اکه ارتقا دادن
سپهدارعلیزاده
Iran, Islamic Republic of
باسلام وخسته نباشی خدمت شما دوست عزیز ومطلب خیلی خوبی نوشتی اول که تاجگردون یک نماینده استانی نیست بلکه یک نیروی ارزشی وکشوریست دوم اینک حاج رحیمی هم یک بزرگ مردی سیاستمداروبالیاقت بودکه حق ان یک جلسه شلوݝ ترازاین جلسه بایدمیبود چون به دوطایفه بزرگ حاجی رحیمی نسبت فامیلی دارد وکارهای خوب حاج رحیمی تاهمیشه درگچساران فراموش نحواهدشد واین جلسه نشان ازلیاقت واقتدارحاج رحیمی راداشت وانشالاه درجایگاه جدیدهم موفقیت هایی همچون فرمانداری اول بودن راشاهد باشیم
زیرنا
Iran, Islamic Republic of
الان این جلسه چه دردی دوا میکنه فقط هزینه بیهودی رو دوش فرمانداری میذاره اصلاح طلبان و طرفداران رقبیب شکست خورده هاشمی یک هدف دارند بزرگ جلوه دادن این نوع تودیع و معارفه و سر پوش گذاشت و کارهای عمرانی اقای هاشمی!
جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
باید به حال .گریه کرد که طرف دار یک نماینده است فقط و تحت سیطره ایشان!!!!!!!
راستی چرا اقای استاندار در جلسه معارفه فرمانداری کهگیلویه شرکت نکردید. لطفا پاسخ دهید؟
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای فروغی ، ایا بهتر نیست پیش از نوشتن کمی اندیشه کنید؟چرا هر رویدادی در استان وشهرستان را نشان از ضعف نماینده کهگیلویه می دانید،اقای تاجگردون بخاطر اینکه رای مردم بویراحمد در شهرستانهای باشت وگچساران را با خود همراه کند ،فرماندار گچساران را از طایفه خاص که در گچساران دارای رای بالایی هم هستند ،انتخاب کرده است،حال شما کلی فلسفه بافی می کنید که هاشمی ضعیف است؟ !!! برادر عزیز ،فقر ومحرومیت کهگیلویه از سالها پیش انباشته شده است وبه این راحتی هم قابل در مان نیست .
شهروند
United Kingdom
عوض وابیه
همشون از هم تاجگردون ک قاچ گوشت میکنه بودجه مملکت میده به اروگان ها.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1