کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

نامه‌ی یک حقوقدان به شهردار یاسوج؛ این کار خلاف حقوق شهروندی است

6 بهمن 1397 ساعت 14:14

سوهان روح شهروندان و تبدیل کردن شهر به جای آن همه زیبایی به شهر مردگان و اندوه زدگان، که طبیعتاً در روحیه عمومی مردم تأثیر می‌گذارد و چه بسا که بسیاری از تصادفات رانندگی درون شهری و برخورد بین شهروندان محترم می‌تواند نتیجه آن باشد.


داریوش بابایی از حقوقدانان و مدیر گروه تحصیلات تکمیلی رشته حقوق دانشگاه آزاد یاسوج در متنی خطاب به شهردار این شهر
عرض سلام خدمت آقای دکتر مقدم شهر یاسوج
همانگونه که مستحضر هستید و به یقین مطالعات مفیدی در این خصوص داشته‌اید، در شهر و شهرسازی یکی از اولویت‌های اصلی زیبایی و مبلمان شهری است تا آسایش انسان را در بستر زندگی مدرن، و دور از ظرافت‌های طبیعی قهر کرده با آن فراهم نمایند. و این زیبایی و چشم اندازهای ظریف طبیعی و هنری است که استرس زیستن در زندگی صنعتی را قابل تحمل می‌نماید و انسان در بستر فرهنگ شاد زیستن، که از موکدات دینی نیز می‌باشد، می‌تواند طراوت و شادابی داشته باشد. و یقیناً این طراوت و آرامش خیال، بر کار اثربخش فرد موثر واقع می‌گردد و در ارتباطات اجتماعی در سطح کلان خود را نشان می‌دهد تا دستاورد آن که جامعه‌ای با نشاط، و از نظر سلامت روان قابل‌توجه می‌باشد نصیبمان گردد. اما متاسفانه چندی است چه در این شهر زیبا، با جاذبه‌های خارق العاده گردشگری و طبیعی خود از هر طرف سوهان روح شده و با چشم و همچشمی های غیرمنطقی، شاهد بنرهای بزرگ ترحیم و اعلامیه فوت از دست رفتگان هستیم.
در خیابان اصلی شهر عکسی تمام قد از جوانان روی داربست نصب شده که زیرش با فونت درشت نوشته: «فلک آخر ربودی نو گل فرزانه ما را، چهل روز گذشت»، دورتر سر خیابان بنر بزرگی از چهره یک مرد مسن «تسلیت واژه کوچکی است در برابر غم بزرگ شما.»، «اندوه بی‌پایان ما از این واقعه دردناک قابل وصف نیست» شهر انگار نمایشگاه مرگ است.
و حتی متاسفانه شاهد هستیم که در برخی مواقع برای خودکشی‌ها تابلوهایی به مراتب بزرگتر و چشم می‌خورد که خود از سه جنبه مورد بررسی است.
1- سوهان روح شهروندان و تبدیل کردن شهر به جای آن همه زیبایی به شهر مردگان و اندوه زدگان، که طبیعتاً در روحیه عمومی مردم تأثیر می‌گذارد و چه بسا که بسیاری از تصادفات رانندگی درون شهری و برخورد بین شهروندان محترم می‌تواند نتیجه آن باشد.
 2- سرمشق گیری و آموزش غلط برای نوجوانان و جوانان و دیگر آسیب دیدگان محیط‌های خانواده و اجتماع و ترغیب آنان به ادامه روند خودکشی.
3- از دریچه دیگر که بخواهیم به آن نگاه کنیم. رونق چشم و همچشمی در به‌کارگیری چنین بنرهایی در سطح شهر که کم کم به صورت یک فرهنگ اجباری در رفتار مرد مشاهده می‌شود.
لذا خواهشمند است با توجه به اینکه حضرتعالی از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد هستید و قطعاً تاثیر بسزایی در این رابطه دارید و موضوع خلاف قانون زیبا سازی شهرها هم می‌باشد و حتی به دلیل افسردگی و آزردگی عمومی خلاف قانون شهروندی می‌باشد، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
با احترام فراوان
------------------------------------------------------
دکتر داریوش بابایی
مدیر گروه تحصیلات تکمیلی رشته حقوق
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
 


کد مطلب: 406730

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406730/نامه-ی-یک-حقوقدان-شهردار-یاسوج-این-کار-خلاف-حقوق-شهروندی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1