کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

ترس آقایان از «شفافیت» در نماز جمعه کبگیان

17 دی 1397 ساعت 1:50

عده‌ای با برداشت‌های اشتباه و یا مغرضانه و یا سوء تعبیر سعی در ایجاد جوی نموده‌اند که امام جمعه و جایگاه آن را منصوب به جریانی خاص و در مقابل دولت و نهادهای منسوب به ایشان قرار دهند.


متن ارسالی: سزاوار است که خطیب جمعه، بلیغ و سخنور باشد، با عباراتِ فصیح و روشن و خالی از پیچیدگی، مقتضای حال را در سخن خود مراعات کند. به آنچه بر مسلمین در جاهای دیگر می‌گذرد، به‌ویژه آنچه در منطقه خودش می‌گذرد آشنا باشد. مصالح اسلام و مسلمانان را بداند. شجاع و بی باک باشد و در راه خدا از ملامتِ هیچ ملامتگری نهراسد. در اظهار حق و ردّ باطل، طبق شرایط و مقتضیات، صراحت داشته باشد.
این‌ها و هزاران جمله از این دست، نمایانگر وظیفه خطیر ائمه جمعه می‌باشند.
ائمه جمعه‌ای که از صدر اسلام تا کنون هر گاه درست و به جا از تریبون نماز جمعه استفاده کردند، جامعه اسلامی را به پیش، برده و هر گاه در انجام رسالت خویش کوتاهی کرده و یا خدای ناکرده از جایگاه خویش، سوء استفاده کردند جامعه و حکومت اسلامی، را به سمت زوال و نابودی، و یا در حالت خوشبینانه ضعف کشاندند
 در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش، کبگیان مطالبی توسط، خطیب توانمند و عالم فرزانه دکتر وحدانی فر بیان گردید که واکنش برخی‌ها را در پی داشت، عده‌ای در تایید، این سخنان و بیان مشکلات بخش و عده‌ای هم در انتقاد، از مواضع صریح ایشان لب به سخن گشودند.
اما حقیقت اینست که امام جمعه بخش کبگیان که شخصی فرهیخته و فرهمند می‌باشند، نه تنها هیچ گاه مواضع سیاسی را در بیان مشکلات مد نظر قرار نداده، که در بسیاری از موارد از افرادی تعریف و تمجید کرده‌اند که شاید گرایش فکری و سیاسیشان با شخص امام جمعه یکی نبوده و اختلاف فکریشان مشهود می‌باشد.
 ایشان ملجأ و پناهگاه انسانهایی است، که خود را در رسیدگی به مشکلاتشان ناتوان دیده و دست یاریشان به سمت امام جمعه دراز است و الحق که امام جمعه هم در رسیدگی به مشکلات و معزلاتشان لحظه‌ای کوتاهی نکرده و رسیدگی به مشکلات این افراد را نه تنها وظیفه، که هدیه‌ای، از جانب خداوند، رحمان بر خود می‌داند.
ایشان ضمن آگاهی بر تمام مشکلات و معضلات بخش، برخی از مشکلات را که نیاز، باشد، در جلسات و برخی، دیگر را در تریبون‌های عمومی بیان می‌دارند.
یکی از این مشکلات که در تریبون‌های، عمومی بیان شد وضعیت خیابان‌ها و جاده‌هایی است که سالها قبل زیر سازی شده و بعد از آن به حال خود، رها شدند مانند معابر روستای صالحان که مورد، اشاره ایشان بودند، این موضوع که هم باعث از بین رفتن بیت المال گردیده و هم نارضایتی عمومی را در پی داشت سبب گردید که ایشان با رعایت جانب انصاف و تقدیر از عملکرد نهادها و اداراتی که به خدمت مشغولند، انتقاداتی را نیز نسبت به اداراتی که صرفاً با نگرش انتخاباتی و در زمانهای انتخابات اقدام به فعالیت مضاعف نموده و بیشتر عملکردشان مربوط، به زمانهای قبل از انتخابات می‌باشد، را ابراز نمودند و بیشتر ابراز نارضایتی و انتقاد این خطیب جمعه مربوط به عملکرد ضعیف برخی ادارات در سال ۹۷ بود. ایشان بنا به سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه دینی و اخلاقی خویش، از همه مسئولان می‌خواهد که در جهت رفع حوائج و نیازهای مردم که وارثان و صاحبان اصلی انقلابند با جدیت و تلاش بیشتری به کار ادامه داده ودر این راه از هیچ تلاشی فرو گزار ننمایند. و همه زمانها را همچون زمان برگزاری و تبلیغات انتخاباتی با شور و شعف و جدیت مثال زدنی در جهت رفع نواقص و کمبودات، تلاش نمایند.
ایشان در بخش دیگری از صحبتهایشان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین، کم کاری و دور شدن از وظیفه قانونی‌شان و رفتن به سمت کارهای فرعی را آفت افتاده به جان دولتمردان و خادمان ملت دانسته و از مسئولین خواستند از راه اندازی کارناوالها و حضور در مراسمات فرعی کاسته و به جای آن بیشتر به امورات مردم بپردازند.
حال با این تفاسیر، عده‌ای با برداشت‌های اشتباه و یا مغرضانه و یا سوء تعبیر سعی در ایجاد جوی نموده‌اند که امام جمعه و جایگاه آن را منصوب به جریانی خاص و در مقابل دولت و نهادهای منسوب به ایشان قرار دهند.
این در حالی است که همه دولتمردان و مدیران ایشان در بخش نسبت به تلاش، و کوشش این امام جمعه محترم در جهت موفقیت ادارات و برنامه‌های ایشان صحه گذارده و می‌گذارند.
و در پایان ضمن تشکر مجدد از همه ادارات، نهادها و مدیرانی که به هر نحو در جهت رفع مشکلات و معزلات جامعه تلاش می‌کنند، از امام جمعه محترم بخش کبگیان و دیگر ائمه محترم جمعه مصرانه می‌خواهیم از تریبون نماز جمعه نسبت به معرفی همه مدیران و اداراتی که در اجرای وظیفه مسامحه و کوتاهی دارند اقدام نموده و چون همیشه صدای رسای ملت باشند.
 و السلام


کد مطلب: 406168

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406168/ترس-آقایان-شفافیت-نماز-جمعه-کبگیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1